Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 46 av 46

Diskussion: Slim LT för 9504 släppt!

  1. #31
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    c4eva säger att den flashar fat Liteon och BenQ också. Hitachi ignoreras... just nu.

    Om MS lyckas stoppa det helt, vad kommer man att försöka knäcka istället? Hela maskinen som med PS3.. eller har man helt gett upp det?

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    c4eva säger att den flashar fat Liteon och BenQ också. Hitachi ignoreras... just nu.

    Om MS lyckas stoppa det helt, vad kommer man att försöka knäcka istället? Hela maskinen som med PS3.. eller har man helt gett upp det?
    MS kommer inte lyckas stoppa det helt, dom kommer bara kunna göra det bra mycket svårare för alla... man lär kanske få behöva flasha dvd'n väldigt väldigt många gånger...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #33
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man får ju helt "enkelt" göra en iXtreme som stealthar flashningsmomentet, dvs ger "rätt" svar som om flashningen går bra men i praktiken bara ändrar versionsinformationen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #34
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Man får ju helt "enkelt" göra en iXtreme som stealthar flashningsmomentet, dvs ger "rätt" svar som om flashningen går bra men i praktiken bara ändrar versionsinformationen...
    Om det inte är så att MS lägger till något i FWn som boxen sedan frågar om... alt. ändrar nyckeln på både mobo och i läsaren..

  5. #35
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Fått mer info om USB Pro Hansi? pris osv....

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Om det inte är så att MS lägger till något i FWn som boxen sedan frågar om... alt. ändrar nyckeln på både mobo och i läsaren..
    Delen om nyckeln kan man också lätt ordna på samma vis som med versionsinformationen, bara se till att man skyddar övriga delar, men ja det e klart om MS lägger till något nytt i firmwaren som sedan krävs kommer det ställa till problem om man inte ändrar det i mjukvaran också såklart...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #37
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Fått mer info om USB Pro Hansi? pris osv....
    Lägger upp USB PRO efter helgen troligen. Får se om jag hinner få upp den som bokning redan idag, men resten av veckan är jag borta från butiken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #38
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    49
    Respekt
    15
    Nu blev jag jäkligt nojjig.

    Var helt inne på att köpa en Slim+kinect bundle när jag hittat rätt lotnr. Men denna nyheten om att MS kan flasha om vid varje ny FW update är ju lite avskräckande. Fast å andra sidan så har jag en "fat" liteon just nu och om jag förstått det rätt så kommer samma sak hända med den?

    Isåfall är jag körd oavsett och då kan jag lika bra skaffa slimen? Någon som kan bekräfta att jag fattat allt rätt?

  9. #39
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Du har fattat rätt. Sedan är det å andra sidan inte helt alls säkert att MS kommer roa sig med att flasha om alla maskiner i hela tiden. Vi får se vad tiden utvisar. :-)

  10. #40
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    49
    Respekt
    15
    Nej det låter ju lite dödsdömt med tanke på hur mkt problem det kan bli om den hänger sig mitt under omflashning (= jäkla stor kostnad för dem).

    Men är det helt bekräftat att den nya dashboarden som komma skall även kommer flasha om? Även fat liteon?

    Isåfall kanske man ska avvakta med att flasha om tills efter den uppdateringen. Men det är i sig inget hinder från att skaffa en slim+kinect redan idag. För en Liteon 9504 lär ju kunna flashas efter den uppdateringen med?

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av oscy Visa Inlägg
    Nej det låter ju lite dödsdömt med tanke på hur mkt problem det kan bli om den hänger sig mitt under omflashning (= jäkla stor kostnad för dem).

    Men är det helt bekräftat att den nya dashboarden som komma skall även kommer flasha om? Även fat liteon?

    Isåfall kanske man ska avvakta med att flasha om tills efter den uppdateringen. Men det är i sig inget hinder från att skaffa en slim+kinect redan idag. För en Liteon 9504 lär ju kunna flashas efter den uppdateringen med?
    Det är bekräftat att Beta dashboarden gör det, och därmed troligen också final... Slim + Kinect bundles lär dock ha 0225 och inte 9504 eller om du har otur en Hitachi 0500

    Den nya dashboarden lär inte släppas än på ett tag, den är ju just nu i beta test stadiet... det vill säga den lär inte komma förrens slutet av året... tidigast till sommaren...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #42
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    49
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är bekräftat att Beta dashboarden gör det, och därmed troligen också final... Slim + Kinect bundles lär dock ha 0225 och inte 9504 eller om du har otur en Hitachi 0500

    Den nya dashboarden lär inte släppas än på ett tag, den är ju just nu i beta test stadiet... det vill säga den lär inte komma förrens slutet av året... tidigast till sommaren...
    Varför så svårt att hitta en 9504 bland bundlesen? Är 9504an nyare? Funkar det o kolla på LOT no på samma sätt?

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av oscy Visa Inlägg
    Varför så svårt att hitta en 9504 bland bundlesen? Är 9504an nyare? Funkar det o kolla på LOT no på samma sätt?
    För att Kinect bundle typ inte fanns förrens när 0225'an började dyka upp om jag inte minns fel och det finns hitachi bland kinect bundles
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #44
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    72
    Respekt
    15
    min fru kastade min kartong. annat sett att kolla modell än att kolla på baksidan av den?

  15. #45
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bena Visa Inlägg
    min fru kastade min kartong. annat sett att kolla modell än att kolla på baksidan av den?
    Kika på serienummret, 4:e från slutet... det kan hjälpa dig lite grann, sen tillverkningsdatumet...

    Utöver det finns det ett litet hål under övre gallret där du kan se en gul eller orange ring runt... är den gul finns risken att det är en 0225:a, är den orange bör det vara 9504...

    ** vi på PSXCare har upptäckt att även vissa gula kan vara 9504, även om man på nätet säger att alla gula är 0225r **
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #46
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    72
    Respekt
    15
    serienummer slutar på 5
    mfr 2010-11-20
    köpt på siba
    bundlepack med alan wake/forza 3, 250gb, hdmisladd.
    gul ring
    lite-on

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. iXtreme snart här för Slim 9504 !!
    By efex in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2011-04-06, 18:28
  2. LT+ är släppt!
    By Remix1121 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 16:28
  3. 3.10 OE-A släppt!
    By k31 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 21:00
  4. Neo 4 e släppt...
    By wowbagger in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2001-10-16, 19:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •