Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 46

Diskussion: Slim LT för 9504 släppt!

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16

    Slim LT för 9504 släppt!

    Ladda ner JungleFlasher här
    Och firmware här!
    Last edited by efex; 2011-04-08 at 19:19.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Tackar! Laddat ner dem nu. :-)

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Vad blir priserna för flashning Hansi? Med bara dvd spelaren... och om man skickar in hela xboxen?

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Nu har man flashat och tstat boxen, funkar klockrent!
    Hur smidigt som helst att flasha (CK3 Lite + via satakort)

    Men att öppna och stänga skalet - det var bannemig det mest jävliga jag varit med om!

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    var får man tag på den senaste USB grejen från xecuter? Ser inte den på psxcare kanske blind...

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    var får man tag på den senaste USB grejen från xecuter? Ser inte den på psxcare kanske blind...
    Du behöver inte den för att flasha, det enda du behöver är en strömkälla (jag använde CK3 Lite) och en kompatibel sata-kontroller. USB-grejen med probe är om du vill flasha de senaste "tjockis-xbox-liteon-läsarna". Bara så du är medveten om det

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Vad blir priserna för flashning Hansi? Med bara dvd spelaren... och om man skickar in hela xboxen?
    Vi har inte hunnit kolla hur mycket tid vi behöver för momenten. Men troligen 350:- för lös dvd och 500-700:- för komplett flashning. En anledning till att priset kan vara lite högre för komplett flashning är att vi inte har något säkert sätt att se vilka boxar som har vilka drivar, så för vissa kunder måste vi öppna, se att det är fel drive, skruva ihop och lämna tillbaka utan att kunna ta betalt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    var får man tag på den senaste USB grejen från xecuter? Ser inte den på psxcare kanske blind...
    Den skall vi få in om några dagar tror jag.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Här Hansi är en sidan som gör att man slipper öppna massa Slims i onödan. Det är klart det är inte 100 % säkert, men verkar stämma väldigt bra.
    http://www.team-xecuter.com/forums/s...ad.php?t=63164

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Hej, Vilken version är denna FW? motsvarar det LT+ 1.1 som klarar AP25?

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    när börjar ni och sälja färdig flashade konsoller ´?

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Finns det någon guide där ute för hur man flashar LT?

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Musten Visa Inlägg
    Finns det någon guide där ute för hur man flashar LT?
    Ja JungleFlasher User Guide. Ladda ner den, täcker allt du behöver veta.

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Bara så du inte laddar fel guide, den här ska du ha http://hotfile.com/dl/113629572/571e...NAL_3.pdf.html

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Bara så du inte laddar fel guide, den här ska du ha http://hotfile.com/dl/113629572/571e...NAL_3.pdf.html
    Tackar! Det står inget om man behöver nåt mer än CK3Pro o VIA kortet... Ingen probe eller lödning o skit va?

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Musten Visa Inlägg
    Tackar! Det står inget om man behöver nåt mer än CK3Pro o VIA kortet... Ingen probe eller lödning o skit va?
    Helt korrekt läst ja. :-)

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Hej, Vilken version är denna FW? motsvarar det LT+ 1.1 som klarar AP25?
    Japp, den har samma funktioner

    Citat Original inlägg av swifter Visa Inlägg
    när börjar ni och sälja färdig flashade konsoller ´?
    När vi hittar lämpliga maskiner...

    Citat Original inlägg av Musten Visa Inlägg
    Tackar! Det står inget om man behöver nåt mer än CK3Pro o VIA kortet... Ingen probe eller lödning o skit va?
    Du behöver bara ha VIA kort och CK3 kit det är 100% mjukvaru baserat
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Ni som nu ska flasha era Slim - tänk på att ni antagligen kommer få flasha om till hösten. Med nya dashen som kommer (som nu finns som beta preview i USA) bootar bara spelen som har AP25. Dvs. alla äldre spel = skräp. Originalspel ska dock boota fint.

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    En annan.. lite jobbig grej för er som flashar era slim's..
    MS flashar tillbaka original när nya dashen installeras. Jag antar att de kan flasha in den lite när de vill.


    Källa c4eva: http://c4evaspeaks.com/c4eva-2011-04-09-maximuslizard/
    Last edited by N!klas; 2011-04-09 at 22:08.

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    En annan.. lite jobbig grej för er som flashar era slim's..
    MS flashar tillbaka original när nya dashen installeras. Jag antar att de kan flasha in den lite när de vill.


    Källa c4eva: http://c4evaspeaks.com/c4eva-2011-04-09-maximuslizard/
    Måste vara därför man inte behöver lödda mer.Svårt för MS att lödda via XBL. Ska nog flasha och vara offline ttills lite efter nya dash kommer. Ska bli kul o se hur det blir med dom nya skivorna och om man kommer kunna få igång dom spelen. Vill man sedan ha boxen original så kan man ju bara gå in på XBL. Tack för det MS.... Måste ge dom TUMMEN UPP! Nu har dom verkligen tänkt till. han som kom på detta har "Flash 360 trough XBL" Achivment unlocked

  21. #21
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Ja, nu har de tänkt till. Jag misstänkte att det var något sånt här som skulle komma.
    Frågan är om det går att lura det på något sätt.. typ som att driven påstår att den flashas fast den inte gör det.. eller så är det vattentätt och då har man kanske ett problem..

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Måste vara därför man inte behöver lödda mer.Svårt för MS att lödda via XBL. Ska nog flasha och vara offline ttills lite efter nya dash kommer. Ska bli kul o se hur det blir med dom nya skivorna och om man kommer kunna få igång dom spelen. Vill man sedan ha boxen original så kan man ju bara gå in på XBL. Tack för det MS.... Måste ge dom TUMMEN UPP! Nu har dom verkligen tänkt till. han som kom på detta har "Flash 360 trough XBL" Achivment unlocked
    Actually, MS behöver ju inte dumpa... det är det som lödningarna har varit till för... så din statement där om att man inte behöver löda mer pga ms kan flasha om din drive stämmer alltså inte...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Så om man har fortfarande FAT xbox360 så kan MS inte flasha om dom?

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Så om man har fortfarande FAT xbox360 så kan MS inte flasha om dom?
    Ingen aning, vet att den funktionen finns i slim iaf
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Det verkar som att den nya dashen även flashar äldre maskiner också.
    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=730311
    Det som flashas är en helt ny firmware, inte original som maskinerna har idag. I praktiken så skulle MS kunna ändra i FW'n ofta så att det behövs en ny LT-fw hela tiden...

    http://forums.xbox-scene.com/index.p...wtopic=730292#
    "According to C4Eva, the beta dash has the ability to flash the drive. When you think about the best protection M$ has is to make a drive that is flashable thru the 360. If it updates the fw with every boot (or something like that), bye bye hacked fw. Could be dangerous though if the flash fails halfway for some reason (ie. console gets powered off). Hope we find out more about this soon...


    [2011-04-09 06:53AM UTC] #maximuslizard <c4eva> beta dash flashes drive!"

    Jobbigt läge.
    Last edited by N!klas; 2011-04-10 at 01:07.

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    japp, nu händer det saker igen.. MS har varit på hugget och släppt nya saker ganska fort den senaste tiden. så fort något varit på g att bli release har de släppt ut ny skit som gjort att allt försenats, nu kommer detta. anfall är bästa försvar som man säger.. deras taktik fungerar, tyvärr.

  27. #27
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Om det här stämmer, borde det då inte gå att flasha om maskiner UTAN att plocka isär dem? Kan M$ göra detta utan att läsa ur nyckel genom en dash-uppdatering, borde det väl gå att göra en custom dash som gör samma sak fast med CFW. Om inget annat så i alla fall när man väl har sin nyckel urläst och flashat den en gång borde det gå att fixa detta utan att demontera boxen igen.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Om det här stämmer, borde det då inte gå att flasha om maskiner UTAN att plocka isär dem? Kan M$ göra detta utan att läsa ur nyckel genom en dash-uppdatering, borde det väl gå att göra en custom dash som gör samma sak fast med CFW. Om inget annat så i alla fall när man väl har sin nyckel urläst och flashat den en gång borde det gå att fixa detta utan att demontera boxen igen.
    Ja, men du måste ha en "jtaggad" 360 som kan köra osignerad kod.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #29
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Ok, så långt tänkte jag inte. Finns inte några "verktyg" för att signera koden, typ som de gör till PS3 då? Trodde att det fanns eftersom man har kunnat fiffla med 360 under väldigt lång tid.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Ok, så långt tänkte jag inte. Finns inte några "verktyg" för att signera koden, typ som de gör till PS3 då? Trodde att det fanns eftersom man har kunnat fiffla med 360 under väldigt lång tid.
    Tyvär finns inte nycklarna som används för att signera uppdatering och sådär tillgängligt för allmänheten, det finns bara hos microsoft typ...

    Jag tror inte att MS tar key bara sådär, tror snarare som genererar en helt ny key vid varje omflashning och ändrar key både på mobo och på dvd'n vid omflashning, om dom inte gör det är det lite fail eftersom man då inte behöver dumpa dom på nytt varje gång... utan kan helt enkelt flasha om och voila, färdigt... smartaste MS kan göra är som sagt byta ut mjukvaran och nyckeln så att det blir svårare, t.ex. kan dom då byta ut en liteon 74850C till en 93450C, voila det blir genast mycket mycket svårare att dumpa den på nytt...

    Samma sak bör dom kunna göra med i princip alla maskinerna, Samsung har ju samma sak, benq har samma och liteon (samma hårdvara i alla modellerna, bara mjukvaran som skiljer) även hitachi har ju att det är mjukvaran som skiljer, men där skiljer sig även styrkorten lite tror jag, är inte helt 100 på dom :/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. iXtreme snart här för Slim 9504 !!
    By efex in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2011-04-06, 18:28
  2. LT+ är släppt!
    By Remix1121 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 16:28
  3. 3.10 OE-A släppt!
    By k31 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 21:00
  4. Neo 4 e släppt...
    By wowbagger in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2001-10-16, 19:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •