Hej,
Jag har nyligen skaffat mig 3DS och som ni vet så finns det inte värst många bra spel ute än. Så efter lite sökande och letande så tror jag det är dags o satsa på en Flashkort.
Funderar mellan M3iZero & DSTWO. Känns som DSTWO är lite mer avancerad (Fat32 support och mer grafisk satsting och lite annat som sticker ut från deras hemsida).
Ni som har 3DS vilket rekommenderar ni och varför? Vill veta vilket ni hade gått för om ni var i mitt ställe? (bryr mig inte om en hundring hit o dit).
Har också hört från killen i butiken där jag köpte min 3DS och läst från olika sidor att man kan få BSOD och bli bannad om man kör R4 kort (eller M3iZero & DSTWO) . Stämmer detta eller är M3iZero & DSTWO "säkrare"? förklara gärna tack.
Killen i affären visade att 3DS har en logg där man kan se vad och hur man spelat på 3DS så det var enligt honom så Nintendo kan avgöra och banna en.
Nu till sista frågan, jag är inte helt säker på hur Flashkorten (M3iZero/DSTWO) fungerar. Jag menar inte hur man flyttar över filer utan vad exakt sparas på SD kortet vs själva låt säg M3?
Är det så att system filer flashas på M3/DSTWO och man sparar spelen på SD kort?
Var sparas save filerna? på SD eller M3/DSTWO? vill gärna kunna spara dessa o ta backup av ifall ifall, hur gör man detta?
Kan man ta backup av sina DS spel? (antar 3DS supportas inte ännu)
Tacksam för all hjälp, vill beställa på måndag så jag hoppas någon expert kan hjälpa
Bookmarks