Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Köpte Xnox 360 Elite beg, lurad :(

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Köpte Xnox 360 Elite beg, lurad :(

    Tjena boyz. Har köpt en xbox 360 elite beg. Blev tyvärr lurad av en snubbe från *******. Läsaren säger bara "open tray". Men jag kollade upp på youtube hur man kan fixa problemet. Det fungerade genom att skruva på en Liiten skruv vid lasern. Min fråga är om det skadar läsaren/lasern genom att öka styrkan eller vad det nu kan vara? Vet inte om jag vågar behålla Xboxen.

    * Sen min andra fråga. Har ett USB minne på 1gig. Den är på Fat32 som det ska vara. Men den vill inte accepteras av Xboxen. Vad är felet?

    *Tredje fråga. Någon slags inställning för att HDMI-kabeln ska fungera? TVn får ingen signal. Enbart via komposit. Har en rent ny LCD TV.

    * Tycker ni jag ska behålla xboxen? Rädd för att börja köpa spel, sen så pajjar lasern igen .

    Fick även en Kinect kamera till på köpet. Även den lurade han mig på. Eftersom jag fick inte strömadapter. så den ska jag sälja billigt.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    1. Du kan försämra hårdvaran genom att hålla på sådär ja, om du inte vet vafan du håller på med pilla INTE med sådant!!

    2. Vad menar du med "inte accepteras"?? försöker du använda den som minnes enhet? då är MINSTA storleken typ 2gb har jag för mig...

    3. HDMI porten är antingen trasig eller så är den inställd för högt för din TV och den inte säger något utan helt enkelt säger att den inte får någon signal, är TV'n full HD?

    Sucks, killen köpte alltså en Slim bundlad med Kinect och sålde kinect med den gamla konsollen... borde gå att ringa till MS och få en ny sådan bara... tror jag eller så kanske du kan hitta den i någon butik? vet att det e samma problem i USA iaf, där kan man köpa den kabeln löst
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1. Du kan försämra hårdvaran genom att hålla på sådär ja, om du inte vet vafan du håller på med pilla INTE med sådant!!

    2. Vad menar du med "inte accepteras"?? försöker du använda den som minnes enhet? då är MINSTA storleken typ 2gb har jag för mig...

    3. HDMI porten är antingen trasig eller så är den inställd för högt för din TV och den inte säger något utan helt enkelt säger att den inte får någon signal, är TV'n full HD?

    Sucks, killen köpte alltså en Slim bundlad med Kinect och sålde kinect med den gamla konsollen... borde gå att ringa till MS och få en ny sådan bara... tror jag eller så kanske du kan hitta den i någon butik? vet att det e samma problem i USA iaf, där kan man köpa den kabeln löst

    Men, den fungerade inte ju. Tills jag skruvade på den Lilla skruven vid lasern. Nu fungerar den! Det jag undrade bara var om den kommer med stor sannorlik sluta fungera sen?


    Japp, det är en Full-HD TV. Via komposit så spelar jag 1080p. Men HDMI ska ge bättre bild. . Hmm, väldigt märkligt problem.

    Tack för att du svarade =)
    Lånade en 4 gig USB. Nu fungerar den =).

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Frantz3n Visa Inlägg
    Men, den fungerade inte ju. Tills jag skruvade på den Lilla skruven vid lasern. Nu fungerar den! Det jag undrade bara var om den kommer med stor sannorlik sluta fungera sen?


    Japp, det är en Full-HD TV. Via komposit så spelar jag 1080p. Men HDMI ska ge bättre bild. . Hmm, väldigt märkligt problem.

    Tack för att du svarade =)
    Lånade en 4 gig USB. Nu fungerar den =).
    Komposit kan INTE ge 1080p, det är Komponent som gör det

    Det som kan gå sönder är lasern, ju mer du skruvar på den ju sämre kommer den bli med tiden, till slut kommer den inte fungera i huvudtaget...

    Komponent/HDMI är nästan samma, det är inte jätte enorm skillnad i bilden faktiskt, ok, om du har en monster stor tv kommer du troligen märka av det, eller om du är en person som är väldigt kräsen vad gäller detaljer...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Komposit kan INTE ge 1080p, det är Komponent som gör det

    Det som kan gå sönder är lasern, ju mer du skruvar på den ju sämre kommer den bli med tiden, till slut kommer den inte fungera i huvudtaget...

    Komponent/HDMI är nästan samma, det är inte jätte enorm skillnad i bilden faktiskt, ok, om du har en monster stor tv kommer du troligen märka av det, eller om du är en person som är väldigt kräsen vad gäller detaljer...
    Aha, man lär sig något nytt varje dag.

    Fan då. Ska testa skruva ner den till låg som möjligt.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Nä han lär inte märka någon skillnad oavsett hur j***a stor TV han har mellan komponent och HDMI. Däremot kommer han ha ett rent h*****e att lyckas sända igenom något slags ljud genom komponentkablarna...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kanske måste uppgradera systemversionen för att få USB-minnet att fungera.

    Strömadaptern till Kinect kan du köpa direkt från microsoft, ring deras support. Den skall kosta c:a 350:-

    Skruvar du på lasern riskerar du att förkorta livslängden. Vi använder en laserstyrkemätare för att se vad som händer om vi gör sådana justeringar. Med hjälp av den så har vi sett hur det "brukar" bli när man skruvar på känn...alldeles för starkt och väldigt kort livslängd.

    Komplett dvdläsare till din 360 kostar 500:-, 850:- inkl montering.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du kanske måste uppgradera systemversionen för att få USB-minnet att fungera.

    Strömadaptern till Kinect kan du köpa direkt från microsoft, ring deras support. Den skall kosta c:a 350:-

    Skruvar du på lasern riskerar du att förkorta livslängden. Vi använder en laserstyrkemätare för att se vad som händer om vi gör sådana justeringar. Med hjälp av den så har vi sett hur det "brukar" bli när man skruvar på känn...alldeles för starkt och väldigt kort livslängd.

    Komplett dvdläsare till din 360 kostar 500:-, 850:- inkl montering.
    Hittade en hemsida som säljer en sådan adapter för 199:-. Men jag tänker inte behålla den. Kinect ligger inte i mitt intresse :P.

    Misstänkte de. Inte mycket att göra då. .

    Tacksam för er hjälp! Moderator kan stänga tråden om han så önskas. Har fått svar på mina frågor.

Liknande diskussioner

  1. har jag blivigt lurad?
    By Wildboy in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 13:50
  2. Har jag blivit lurad?
    By pifioul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 17:02
  3. Lurad av annat företag
    By Wixner in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-10-17, 11:03
  4. Lurad eller ??
    By nenne in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-02-05, 06:40
  5. Lurad av oseriösa chipsäljare?
    By Hansi in forum Supportloggar från IRC/ICQ/MAIL
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 23:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •