Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Probe 3 och USB xecuter. När?

  1. #1
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    16

    Probe 3 och USB xecuter. När?

    När får ni dessa produkter i lager? samt vilket pris kommer ni ta ut?

    att: Hansi

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Dom kommer när dom kommer, priserna kommer ligga på ungefär samma nivå som våra konkurrenter troligtvis?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    16
    kommer när dom kommer, vafan e det för svar? Har ni inget datum ungefär? dom finns ju att köpa utomlands typ överallt .... kom igen nu, ska man vänta eller lägga en Canada order?

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    21
    Finns en svensk sida som tar 565kr men inget i lager än. Dom är team xecuters svenska godkända butik enligt team x sida. mellan 2011-04-14 och 2011-04-20 är i lager datum.

    Hoppas på psxcare iaf då jag alltid köpt mina Mod saker här och flashat här. Dock är du lite dyr Hansi men det har vi snacka om innan

    Ska flasha i helgen så behöver lite grejer då eftersom jag inte har nått nu.... En ck3 lite men vill helst ha USB pro
    Last edited by Postal; 2011-04-11 at 21:56.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Våra är beställda för över en månad sedan. Så dom borde vara på ingående till oss också runt slutet av veckan. Kanske lite dyrare, men det kostar på att ha butik och fungerande support.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    595:-, borde komma in på fredag.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    16
    Tack hansi! Probe 3an? Stämmer det att det är ju den man måste ha för att läsa ur nyckeln ur LiteOn (9xxx) Phat, utan att kapa banor osv.?

    vad är den faktiska skillnaden mellan Probe 1 & 3?



    Sen en annan fundering ang Maximus 360 Lizard. Om jag beställer den kan jag fixa alla drivar som det står utan lödning / kapa banor osv, Dvs jag behöver ingen probe eller någonting?
    Last edited by radical2005; 2011-04-12 at 16:12.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
    Tack hansi! Probe 3an? Stämmer det att det är den man måste ha för att läsa ur nyckeln ur LiteOn (9xxx) Phat, utan att kapa banor osv.?

    vad är den faktiska skillnaden mellan Probe 1 & 3?
    Ja det är den man ska ha. Skillnaden mellan Probe 1 och 3 är att komponenterna på är lite olika. Probe 3 är egentligen mindre avancerad. Man kan lätt bygga en själv om man inte vill köpa en färdig. Själv är jag extremt lat av mig så jag beställde en färdig.

  10. #10
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Ja det är den man ska ha. Skillnaden mellan Probe 1 och 3 är att komponenterna på är lite olika. Probe 3 är egentligen mindre avancerad. Man kan lätt bygga en själv om man inte vill köpa en färdig. Själv är jag extremt lat av mig så jag beställde en färdig.
    tackar!

    Men frågan ang Lizard? Måste man ha probe till den? Står i beskrivningen att man läser/raderar/skriver ALLA drivar utan tillbehör, kan det stämma?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
    tackar!

    Men frågan ang Lizard? Måste man ha probe till den? Står i beskrivningen att man läser/raderar/skriver ALLA drivar utan tillbehör, kan det stämma?
    Det stämmer tyvär inte, men köper du den av oss ingår allt du behöver, så du behöver alltså inte köpa något extra.

    För att dumpa en Liteon 83850Cv2 eller senare, eller en liteon med LT eller senare mjukvara måste man antingen löda eller använda sig av en PMT probe, i Lizards fall är det då en probe som heter "Scorpion 2" och kopplas direkt på dvd'n för att sedan probea en specifik punkt.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    21
    En idiot fråga bara tittade på lite videos på USBpro och blev lite fundersam. Undrar om den också försörjer dvd läsaren med ström så man verkligen inte behöver nått mer än USBpro för att flasha 9504.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    En idiot fråga bara tittade på lite videos på USBpro och blev lite fundersam. Undrar om den också försörjer dvd läsaren med ström så man verkligen inte behöver nått mer än USBpro för att flasha 9504.
    Nej, det är bara en adapter mellan SATA och USB, det ger inte ström till läsaren alls, det gör inte 360 Lizard heller, även om det ingår en lite omkopplings greja med den också (för att kunna använda xboxen själv som strömkälla...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nej, det är bara en adapter mellan SATA och USB, det ger inte ström till läsaren alls, det gör inte 360 Lizard heller, även om det ingår en lite omkopplings greja med den också (för att kunna använda xboxen själv som strömkälla...
    Ska också gå bra att driva med ström från PC ?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Ska också gå bra att driva med ström från PC ?
    ja, om du har ett connectivity kit, vilket gör den här modulen mer eller mindre värdelös som allt annat än förlängning... visst, den har power knapp och en eject knapp, det är ALLT som är "bra" med den...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Fick min X360USB PRO idag. Funkar som den skulle, men egentligen inte något att hoppa högt över. Mer intressant var faktiskt att använda Probe 3 vilken jag tycker var en suverän liten pryl. Måhända kanske de kunde ha gjort själva "proben" mindre pytteliten. Mitt gamla Spear är ju dubbelt så stort och betydligt mer praktiskt att faktiskt använda. Men att nu kunna läsa även 83850 v2 och 93850 utan att löda måste ju vara årets befrielse. haha

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    21
    Nån som vet om man kan använda detta conectivity kitt för att driva en 9504 med ström? http://secure.llamma.com/catalog/ima...1006%20108.jpg Detta är det första kittet som kom till 360 år 2006. Har ingen ck3 lite men borde väll inte vara nån skillnad...

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Nån som vet om man kan använda detta conectivity kitt för att driva en 9504 med ström? http://secure.llamma.com/catalog/ima...1006%20108.jpg Detta är det första kittet som kom till 360 år 2006. Har ingen ck3 lite men borde väll inte vara nån skillnad...
    Det ska fungera, alla kit som kan driva en Xbox 360 driv kan driva en Slim drive också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Nu när vi har dom i lager och själva testat produkten kan har jag några kommentarer till er som planerar köpa X360USBPro:

    1. Produkten fungerar med Windows XP, Vista och 7 och är inte "plug 'n' play" det krävs att du laddar hem drivrutiner som är specifikt för detta, du kan hämta hem dom här

    2. Produkten kräver att man har en extern strömkälla till DVD enheten, det följer alltså INTE med någonting sådant, jag rekomenderar att man använder dig av CK3 Pro eller CK3 Lite, båda fungerar lika bra, går även att använda andra connectivity kits t.ex. Maximus360Xtractor eller Connectivity Kit v2, det går att använda Xboxens egna moderkort att ge ström till DVD'n också, men det är INTE något jag rekomenderar eftersom risken finns att den stängs av mitt under flashningen, och händer det kan du om du har otur bricka enheten.

    Jag tycker det är lite underligt att man inte kan ladda hem dom här filerna direkt från tillverkarens hemsida (www.team-xecuter.com) dom har ju drivrutiner till deras andra produkter där... utan istället måste du googla dig fram till den här informationen och då kommer du hitta en sida som heter www.x360usb.com jag har haft enorma problem med den sidan, därav jag valt att hosta filerna jag tog hem därifrån själv så att ni kan få tag på dom utan att slita håret

    filerna finner du här:
    Drivrutiner
    Uppdaterings applikationen för att uppdatera mjukvaran på din X360USBPro
    Version 1.8 av mjukvaran för din X360USBPro
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Ja alla filerna finns tillgängliga via TX forum. Men det är märkligt att man ska behöva gå den vägen. =/

Liknande diskussioner

  1. CK3 Probe
    By FurryProZac in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 20:15
  2. Xecuter CK3 Probe v2 - First Liteon No Solder Solution !
    By codo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2010-02-17, 20:05
  3. Probe i win7 x64?
    By Norbius in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-01, 23:19
  4. Strömförsörja CK3 Pro (+ Probe)
    By RickeXBM in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-11-02, 10:51
  5. Xecuter CK3 PROBE - No Solder Kit For Liteon
    By N!klas in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 12:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •