Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Snart blir 3.60 CFW kanske ett krav!

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43

    Exclamation Snart blir 3.60 CFW kanske ett krav!

    Läste precis att det första 3.60 spelet dykt upp på nätet, det vill säga det blir snart ett måste att man får ut en 3.60 CFW, alternativt att man lyckas få fram nycklarna som spelen är krypterade med så att man kan modifiera dom att fungera på 3.55 istället...

    http://www.ps3hax.net/2011/04/first-...nd-unplayable/ <--- mer information
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    BRA! Då blir det lite fart på alla, att hitta en lösning för CFW3.60
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Eller åtminstone få fram nycklarna och sådär som i sin tur förhoppningsvis leder till 3.60 CFW på lite längre sikt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    42
    Respekt
    14
    Någon som vet hur det ser ut just nu? Försöker man komma på en lösning?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av milan979 Visa Inlägg
    Någon som vet hur det ser ut just nu? Försöker man komma på en lösning?
    Man försöker alltid knäcka senaste mjukvaran... det pratas inte så mycket om vad folk jobbar på just nu eftersom sony stämmer skiten ur alla som öppet säger "hej, jag jobbar på att knäcka sony's försök att hindra oss från att göra vad vi vill med våran hårdvara som vi faktiskt KÖPT och inte HYR!" eftersom sony förlorar pengar på att inte sälja spel som är en biprodukt av möjligheten att köra vad du vill på maskinen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av milan979 Visa Inlägg
    Någon som vet hur det ser ut just nu? Försöker man komma på en lösning?
    Du lär märka den dagen det är löst.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Vad är detta för något? Var en jäkla aktivitet på nätet idag om att man kan ladda ner en 3.60 JB, men jag vet inte om det är denna vi är ute efter.
    http://www.ps3jailbreakfree.com/

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ToDe Visa Inlägg
    Vad är detta för något? Var en jäkla aktivitet på nätet idag om att man kan ladda ner en 3.60 JB, men jag vet inte om det är denna vi är ute efter.
    http://www.ps3jailbreakfree.com/
    Det ser väldigt fake ut, om du kikar på sidan så är ikonen i programmet stulen från Team Rebug (www.rebug.me) och dom nämner ingenting om en ny 3.60 CFW, osså finns det länk/info till en 3.60 spoofer som jag vet att team rebug gjorde förut, den fungerade ett tag o gå online med

    utöver det finns det ingen information om detta på dom större sidorna som brukar komma upp med den typen av info ganska per omgående, inte heller finner jag någon information om det på IRC där alla riktiga utvecklarna befinner sig...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Nu då PSN har varit nere i flera dagar och sony säger dom håller på att bygga om hela PSN så lär det säkert komma ännu en ny FW update :/ Tur jag har många spel kvar att spela som funkar på 3.55.

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Ah, ok. Tack för den informationen. Då vet jag och inväntar tålamodigt en äkta lösning

  11. #11
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Vad är det som tar sån tid för hackers egentligen? Är dom rädda för Sonys aggressiva jakt på hackers, eller väntar dom in så många stora titlar (Portal 2, LA Noir, Infamous 2 m.m.) som möjligt för att sen släppa ett 3.60 CFW för att förhindra en hetsig katt och råtta lek mellan hackers och Sony+spelutvecklare där Sony uppdaterar FW och lägger in ett krav för senaste FW i sista minuten på alla spel som man gjorde med t.ex. GT5 och Dragon Age 2?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Vad är det som tar sån tid för hackers egentligen? Är dom rädda för Sonys aggressiva jakt på hackers, eller väntar dom in så många stora titlar (Portal 2, LA Noir, Infamous 2 m.m.) som möjligt för att sen släppa ett 3.60 CFW för att förhindra en hetsig katt och råtta lek mellan hackers och Sony+spelutvecklare där Sony uppdaterar FW och lägger in ett krav för senaste FW i sista minuten på alla spel som man gjorde med t.ex. GT5 och Dragon Age 2?
    Well, ingen vill göra som Waninkoko och bricka massa PS3's därav testar dom firmwaren utförligt INNAN dom släpper ut det, och det är inte så att det är en barnlek att bråka med firmwaren heller, det finns MASSOR som kan gå åt helvete... sluta klaga på att det tar lång tid och försök själv istället så kanske du förstår vad dom egentligen gör, du betalar dom inte för dett dom gör det på sin fritid för att dom tycker det är kul, dessutom arbetar inte alla hackers för att få alla dom senaste spelen att fungera, många arbetar med det för att kunna köra linux eller bara ha möjlighet att köra egenkodade program, piratkopiering (backup spelande) är bara en bi-produkt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    42
    Respekt
    14
    Synd att det forfarande inte löst sig, stor spelen börjar komma ut.

  14. #14
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Well, ingen vill göra som Waninkoko och bricka massa PS3's därav testar dom firmwaren utförligt INNAN dom släpper ut det, och det är inte så att det är en barnlek att bråka med firmwaren heller, det finns MASSOR som kan gå åt helvete... sluta klaga på att det tar lång tid och försök själv istället så kanske du förstår vad dom egentligen gör, du betalar dom inte för dett dom gör det på sin fritid för att dom tycker det är kul, dessutom arbetar inte alla hackers för att få alla dom senaste spelen att fungera, många arbetar med det för att kunna köra linux eller bara ha möjlighet att köra egenkodade program, piratkopiering (backup spelande) är bara en bi-produkt...
    Det var inte menat att låta som en klagokärring :P Jag undrade bara om alla hackers ligger lågt nu när Sony är som dom är. Jag har läst en hel del om att Mathieulh knäckt 3.60, men vägrar dela med sig pga rädsla att åka fast. Så vitt jag förstod det så skulle det vara omöjligt för Sony att stoppa hackers från att knäcka alla deras kommande FW's, men direkt efter första uppdateringen så tog det tvärstopp :S Att dom gör allt dom kan för att hacka 3.60/3.61 förstår jag, men det känns som att många hackers är nöjda med vad dom har nu eller så har dom lämnat scenen i rädsla för Sony.

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Ingen som möjligtvis har någon nyhet om en eventuell 3.60 cfw?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ToDe Visa Inlägg
    Ingen som möjligtvis har någon nyhet om en eventuell 3.60 cfw?
    Not yet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    42
    Respekt
    14
    http://www.ps3news.com/forums/ps3-cf...ve-120118.html

    Vad är fördelarna med denna, för av det jag förstått så funkar inte de nya spelen(än så länge behöver man nycklarna). Den är väl för de som vill köra massa andra program i sin ps3 antar jag. Inget för de som bara är intresserade av ps3 spel?

    Förresten var det ett tag sen det kom nåt nytt spel med fungerande nycklar som gör att det funkar på 3,55(La. Noire var det senaste toppspelet tror jag, limbo också nu om det räknas), kommer det fortsätta komma nycklar för nya spel?
    Varför kan man egentligen inte få fram nycklar till alla spel?

    http://www.ps3crunch.com/
    http://www.ps3hax.net/
    Står om nån spoofer 3.72, borde inte nya spel kunna funka om man har det eller är det bara för PSN access?

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av milan979 Visa Inlägg
    Står om nån spoofer 3.72, borde inte nya spel kunna funka om man har det eller är det bara för PSN access?
    Det är inte för något av dom... den är enbart till för att hindra dig från att uppdatera av misstag, bra om man har små barn

    Citat Original inlägg av milan979 Visa Inlägg
    Förresten var det ett tag sen det kom nåt nytt spel med fungerande nycklar som gör att det funkar på 3,55(La. Noire var det senaste toppspelet tror jag, limbo också nu om det räknas), kommer det fortsätta komma nycklar för nya spel?
    Varför kan man egentligen inte få fram nycklar till alla spel?
    Du har misstolkat det lite, man har inte fått fram nycklarna för spelen, det är att utvecklarna släppt en uppdatering signerad med nycklarna från 3.55 som gör att man kan använda den uppdateringen istället
    Last edited by Swizzy; 2011-09-21 at 13:04.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Blir snart tokig
    By SWEwillow in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-13, 16:24
  2. hdtv krav?
    By calpa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-20, 19:29
  3. Blir den klar snart?
    By erpa in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-15, 16:15
  4. Krav att ha 2 nätverkskort?
    By tesse in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-02-29, 02:34
  5. blir tokig snart slår sönder chipet snart
    By Eeroz in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2003-05-22, 17:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •