Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Vissa spel fungerar inte med mitt R4. Hjälp tack!

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Vissa spel fungerar inte med mitt R4. Hjälp tack!

    Hej. Mina barn har varsitt Nintendo Ds Lite med varsitt R4-kort + 2GB micro SD. Jag laddar emellanåt deras spel med nya spel men får inte vissa att fungera. Vad gör jag för fel? Efter att ha laddat hem dem drar jag dem antingen till minneskortet eller packar upp dem men ändå fungerar inte vissa? Behöver jag ett bättre kort såsom M3iZero för att få det att fungera? Versionen på mitt R4 är 1.18. Funderar också på att köpa nya Nintendo till dem. Vad ska jag välja? Nintendo Dsi/Dsi XL eller Nintendo 3D. Jag vill fortsätta kunna ladda hem spel genom ett minneskort. Fungerar det även med dem nyare handhållna Nintendon? Tacksam för svar! Kom gärna med tips.
    Mvh No.13

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    R4 korten är bland dom sämsta korten på marknaden då det finns cirka 50 olika varianter, att säga "jag har ett R4" säger ingenting då det finns en himmla massa olika, från olika tillverkare...

    Anledningen till att vissa spel inte fungerar brukar oftast bero på uråldriga systemfiler eller att just dom spelen kräver en savefix, sök på det och se vad du hittar...

    M3iZero, Acekard2i och DSTwo är väldigt stabila kort som fungerar med majoriteten spel utan trassel och det kommer nya systemfiler ganska ofta när det behövs för nyare spel.

    Mitt tips är väl att du börjar med att söka efter nya systemfiler till just ditt R4 kort, hittar du inget köp nya kort av från bättre tillverkare (M3, Acekard och SuperCard)

    Om du planerar köpa nya DS konsoller till dom behöver du oavsett vilket nya kort troligen då R4 korten sällan går att uppdatera och dom inte fungerar med nyare maskiner, har du R4i i vit förpackning köpt av oss fungerar den på DSi/DSi XL/DSi LL med system version 1.4 och tidigare, inte 1.4.1 och går inte att uppdatera, M3i Zero är det jag personligen brukar rekomendera till DSi användare (Skillnaden mellan DSi och DSi XL/LL är storleken på skärmen och skalet... mjukvaran är samma)

    Ska du köpa nytt skulle väl jag rekomendera DSi XL, inte provat 3DS'en så värst mycket men det finns inga 3DS spel på nätet ännu vad jag känner till och det finns därmed inga möjligheter o säga vilka kort som kommer fungera med 3DS spel... och nintendo har gått ut med att dom kommer ta till åtgärder mot folk som kör pirat kort (Flashkort) vissa tolkar det som att dom brickar din konsoll andra att du blir bannad ocksåvidare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Tack!

    Tack för ett snabbt svar! Jag är inte så hemma på detta men jag kan ju börja med att investera i 2st nya M3i Zero så fungerar dem tilll vilket nytt Nintendo jag än köper eller om jag behåller dem vi har. Tack! Mvh No.13.

Liknande diskussioner

  1. vissa spel fungerar inte?
    By eddy in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 06:31
  2. Vissa spel fungerar inte.
    By roobban in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2009-03-04, 23:40
  3. Har Forza orig spel men fungerar inte på mitt flashade xbox??
    By Tokholm in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-07, 23:21
  4. Mitt x-bit fungerar inte...
    By mBe in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 09:22
  5. Mitt "Multi X" fungerar inte (snabb hjälp tack)
    By Carpenter in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-06-21, 22:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •