Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Öppna xbox 360 Slim Guide

  1. #1

    Öppna xbox 360 Slim Guide

    Det finns ett antal guider ute på nätet. Men jag tog mig friheten att göra en på svenska. Vet inte om det redan finns någon här eller om jag lägger på rätt ställe. Ni får väll flytta mig annars. Säg gärna vad ni tycker. Här är i alla fall mitt bidrag hur man öppna sin xbox 360 slim med X8 unlock tool set. Hoppas det kan hjälpa någon. Bilderna är mina också. Håll till godo och sprid, kopiera bäst ni vill.

    Öppna xbox 360 slim guide

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Liten notis, på steg 4-5... ta tag i kanten där hårddisk luckan normal låser fast och dra uppåt bara, räcker med fingrar då

    Hårddisken behöver man inte heller plocka ur om man inte planerar lyfta hela moderkortet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Liten notis, på steg 4-5... ta tag i kanten där hårddisk luckan normal låser fast och dra uppåt bara, räcker med fingrar då

    Hårddisken behöver man inte heller plocka ur om man inte planerar lyfta hela moderkortet...
    Bra sagt Swizzy... Just den jag gjorde här hade inge HDD i sig. Så det blev en liten miss. Skall uppdatera.
    Last edited by ergotype; 2011-04-16 at 19:08.

  4. #4
    Hm... Läste ditt svar igen. Hade lite brotom igår så jag tolkade det helt fel. Trodde du menade HDD:en. Fattade rätt när jag gick in i guiden idag så glöm vad jag skrev i citatet.

    Men det är ingen risk att skada gallret om du drar bort den med fingrarna? Det är ju ändå plast.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ergotype Visa Inlägg
    Hm... Läste ditt svar igen. Hade lite brotom igår så jag tolkade det helt fel. Trodde du menade HDD:en. Fattade rätt när jag gick in i guiden idag så glöm vad jag skrev i citatet.

    Men det är ingen risk att skada gallret om du drar bort den med fingrarna? Det är ju ändå plast.
    det är större risk att du lämnar märken om du använder metallverktyg än om du använder fingrarna, fingrarna är mjuka och fina medans metallen är hård som f*n... och den delen sitter inte så pass hårt att det kan bli skada, hade det kunnat bli skada hade det varit samma effekt när du tar verktyg
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är större risk att du lämnar märken om du använder metallverktyg än om du använder fingrarna, fingrarna är mjuka och fina medans metallen är hård som f*n... och den delen sitter inte så pass hårt att det kan bli skada, hade det kunnat bli skada hade det varit samma effekt när du tar verktyg
    Jo givetvis.
    Ska komplettera det i guiden. Tack tack.

Liknande diskussioner

  1. Guide för att öppna upp Wii
    By Loranga in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 11:12
  2. Guide för att öppna din XBOX360
    By mysiskatten in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-17, 14:08
  3. Öppna en Xbox?
    By NiQ in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-10-25, 13:36
  4. Öppna Xbox:en
    By munken in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-01, 08:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •