Yess box, PMT lösningen laddar upp en kondensator som tar strömpikar o jämnar ut *säkrare än en metallsticka direkt mot kretskortet* men kondingen måste ladda ur innan man kan dumpa igen.
Jag dumpade samma Lite-on styrkort fem ggr utan några problem när jag byggde om en probe 2 med en kondensator från en gammel xbox innan jag slutade som fungerade galant.
Sen var det någon envis herre som ville köra med ett gem i en topzpinne som isolering och sen dög inte min lösning längre *skratt*
Jag monterade sedan på en av och på switch som var kopplad till ett motstånd som laddade ut kondensatorn och en led diod som indikerade när kondningen var laddad respektive urladdad men den lösningen dög inte heller o hamnade i sopkorgen
*happy days*
Fick låna en väns Lizard och måste säga att den var oerhört smidig och flasha benq och lite-on med. Dock var nyaste mjukvaran lite buggig ( Beta = B = Bugg ) men tog man mjukvaran innan så nöp den inte
Dessutom gäller det att hålla uppdaterings appen lite fräsch med o inte sitta med gammalt mög. Enda tråkiga med lizard är att man använder sig av deras mjukvarupaket för dvd läsar firmware, antingen ixtreme eller original. men jag har inte grottat i om man kan ladda mjukvaror manuellt en i taget heller
Bookmarks