Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 51 av 51

Diskussion: Vad krävs för att flasha slim?

  1. #31
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jag tyckte den var långsammare, och den är även jobbig, jag menar hålla på pilla med knappar hit och dit på den för att navigera menyerna, sen att maximus program buggade en hel del när jag testade det gjorde inte saken bättre, det kraschade flera gånger för mig, kanske var min dator idk?? men den marknadsförs som att fungera med i princip alla datorer... visst, jag förstår att program på datorn kan påverka och sådär... men har inte speciellt mycket program på den datorn och det fungerar med allt annat jag använder för 360 hacks. en annan grej jag verkligen inte gillar med Lizard är Scorpion, om du misslyckas med dumpen fungerar det inte o försöka igen... jag vet inte, kanske fungerar efter ngn timmas vilande?? men vem f*n har tid att sitta i timmar och vänta på att driven ska ladda ur totalt för att göra ett nytt försök??
    Jag har iofs inte testat Lizard men det som verkligen gjort mig fundersam över hur Maximus supportar sin Lizard är att de mer eller mindre kategoriskt vägrar försöka hjälpa alla dessa människor där Lizard verkar ha brickat deras DVD:s. När det t.o.m. går så långt att OggyUK (en av utvecklarna bakom JungleFlasher och samarbetspartner med Team Xecuter) bestämmer sig för att utveckla en liten buggfix för Lizard, ja då är det något som verkligen är fel. Lizard verkar i grunden vara en bra produkt men de kanske skulle ha väntat lite med att släppa den. Som det ser ut idag, ser iaf inte jag, någon anledning att köpa den över X360USB PRO.

  2. #32
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Jag har iofs inte testat Lizard men det som verkligen gjort mig fundersam över hur Maximus supportar sin Lizard är att de mer eller mindre kategoriskt vägrar försöka hjälpa alla dessa människor där Lizard verkar ha brickat deras DVD:s. När det t.o.m. går så långt att OggyUK (en av utvecklarna bakom JungleFlasher och samarbetspartner med Team Xecuter) bestämmer sig för att utveckla en liten buggfix för Lizard, ja då är det något som verkligen är fel. Lizard verkar i grunden vara en bra produkt men de kanske skulle ha väntat lite med att släppa den. Som det ser ut idag, ser iaf inte jag, någon anledning att köpa den över X360USB PRO.
    Ja tanken bakom produkten är bra. Den var bara dåligt executed

  3. #33
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    jag hade förhoppningar på att man kunde använda gamla hemgjorda utrustningen som man körde för liteonläsaren förut

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av telgetok Visa Inlägg
    jag hade förhoppningar på att man kunde använda gamla hemgjorda utrustningen som man körde för liteonläsaren förut
    Vad för utrustning tänker du på då? RS232 anslutning?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #35
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    [QUOTE=Swizzy;242346]Vad för utrustning tänker du på då? RS232 anslutning?[/QUOTE
    yes gjorde ju egen via nån guide förut men nu kanske det krävs nått lite avancerat ?]

  6. #36
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    Du behöver ingenting egentligen, du kan ta ström till Dvdn från din konsol och sen kopplar du bara en SATA mellan Viaplatsen i PCn och DVDrommen, installera Jungleflashe och kör.

    Men vill du göra det riktigt enkelt för dig, köp en Maximus Lizard.

  7. #37
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    cool så samma som dom gamla förutom liteon

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
    Du behöver ingenting egentligen, du kan ta ström till Dvdn från din konsol och sen kopplar du bara en SATA mellan Viaplatsen i PCn och DVDrommen, installera Jungleflashe och kör.

    Men vill du göra det riktigt enkelt för dig, köp en Maximus Lizard.
    eller ännu bättre; en X360USBPro och en CK variant av något slag, förslagsvis CK3 Lite
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #39
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    eller ännu bättre; en X360USBPro och en CK variant av något slag, förslagsvis CK3 Lite
    är skit nöjd med Ödlan Saknar bara JF stödet, men det kan jag garantera kommer

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
    är skit nöjd med Ödlan Saknar bara JF stödet, men det kan jag garantera kommer
    Jag gillar inte ödlan mest för att du blir tvingad att pilla massa med den när du ska dumpa, du kan inte bara koppla in läsaren och utföra allt på datorn istället, utöver det gillar jag INTE scorpion heller eftersom du bara har 1 chans på dig att dumpa driven med hjälp av den, därefter får du sitta och vänta god knows how long på att dumpa igen... det är downside med att använda en kondensator med PMT probes, utan kondensator kan du dumpa driven ändlöst många gånger i rad utan problem och utan att vänta...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #41
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jag gillar inte ödlan mest för att du blir tvingad att pilla massa med den när du ska dumpa, du kan inte bara koppla in läsaren och utföra allt på datorn istället, utöver det gillar jag INTE scorpion heller eftersom du bara har 1 chans på dig att dumpa driven med hjälp av den, därefter får du sitta och vänta god knows how long på att dumpa igen... det är downside med att använda en kondensator med PMT probes, utan kondensator kan du dumpa driven ändlöst många gånger i rad utan problem och utan att vänta...
    Det är väl bara att tömma kondensatorn över ett motstånd?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #42
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det är väl bara att tömma kondensatorn över ett motstånd?
    Jag vet inte vad exakt som gör det, troligen kondensatorn på DVD'n? idk, etheir way, om du kör utan kondensator den variant vi kör med nu kan man dumpa hur många gånger som helst utan att det misslyckas, men kör du med kondensator varianten kan du bara dumpa 1 gång, därefter kommer du misslyckas vid nästa försök, kanske hjälper om man låter allting vila eller något jag vet inte... vet bara att det var så när vi först testade PMT, och samma sak när jag testade Scorpion 2 från en kunds lizard som vi fick tbx för att den var defekt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #43
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det är väl bara att tömma kondensatorn över ett motstånd?
    Yess box, PMT lösningen laddar upp en kondensator som tar strömpikar o jämnar ut *säkrare än en metallsticka direkt mot kretskortet* men kondingen måste ladda ur innan man kan dumpa igen.
    Jag dumpade samma Lite-on styrkort fem ggr utan några problem när jag byggde om en probe 2 med en kondensator från en gammel xbox innan jag slutade som fungerade galant.
    Sen var det någon envis herre som ville köra med ett gem i en topzpinne som isolering och sen dög inte min lösning längre *skratt*
    Jag monterade sedan på en av och på switch som var kopplad till ett motstånd som laddade ut kondensatorn och en led diod som indikerade när kondningen var laddad respektive urladdad men den lösningen dög inte heller o hamnade i sopkorgen *happy days*

    Fick låna en väns Lizard och måste säga att den var oerhört smidig och flasha benq och lite-on med. Dock var nyaste mjukvaran lite buggig ( Beta = B = Bugg ) men tog man mjukvaran innan så nöp den inte Dessutom gäller det att hålla uppdaterings appen lite fräsch med o inte sitta med gammalt mög. Enda tråkiga med lizard är att man använder sig av deras mjukvarupaket för dvd läsar firmware, antingen ixtreme eller original. men jag har inte grottat i om man kan ladda mjukvaror manuellt en i taget heller
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Yess box, PMT lösningen laddar upp en kondensator som tar strömpikar o jämnar ut *säkrare än en metallsticka direkt mot kretskortet* men kondingen måste ladda ur innan man kan dumpa igen.
    Jag dumpade samma Lite-on styrkort fem ggr utan några problem när jag byggde om en probe 2 med en kondensator från en gammel xbox innan jag slutade som fungerade galant.
    Sen var det någon envis herre som ville köra med ett gem i en topzpinne som isolering och sen dög inte min lösning längre *skratt*
    Jag monterade sedan på en av och på switch som var kopplad till ett motstånd som laddade ut kondensatorn och en led diod som indikerade när kondningen var laddad respektive urladdad men den lösningen dög inte heller o hamnade i sopkorgen *happy days*

    Fick låna en väns Lizard och måste säga att den var oerhört smidig och flasha benq och lite-on med. Dock var nyaste mjukvaran lite buggig ( Beta = B = Bugg ) men tog man mjukvaran innan så nöp den inte Dessutom gäller det att hålla uppdaterings appen lite fräsch med o inte sitta med gammalt mög. Enda tråkiga med lizard är att man använder sig av deras mjukvarupaket för dvd läsar firmware, antingen ixtreme eller original. men jag har inte grottat i om man kan ladda mjukvaror manuellt en i taget heller
    Det var iofs en Probe du byggde om, inte en Probe 2... och det var ingenting som laddade ur din lösning (annat än dioden på kitet som den var inkopplad på när switchen du hade lött på var i läget på)... av/på switchen kontrollerade bara om kondensatorn var inkopplad eller ej... den hade ingen som helst möjlighet att snabbt laddas ur, utan du var tvungen att sätta tbx switchen i läget på och sedan låta kitet ligga...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #45
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det var iofs en Probe du byggde om, inte en Probe 2... och det var ingenting som laddade ur din lösning (annat än dioden på kitet som den var inkopplad på när switchen du hade lött på var i läget på)... av/på switchen kontrollerade bara om kondensatorn var inkopplad eller ej... den hade ingen som helst möjlighet att snabbt laddas ur, utan du var tvungen att sätta tbx switchen i läget på och sedan låta kitet ligga...
    Okej en Probe 1 i give... Mr tyskt flygplan som börjar på M
    Och för din info så förfinade jag kittet innan jag slutade med ett motstånd som laddade ut kondensatorn när man switchade av med strömställaren, jag använde ett av de andra benen till att brygga när den går i läge av.
    Det resulterade i att lampan indikerade att kondensatorn laddade ur tokfort istället för efter 5 sek. "Som inte är en evighet det heller"
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #46
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Okej en Probe 1 i give... Mr tyskt flygplan som börjar på M
    Och för din info så förfinade jag kittet innan jag slutade med ett motstånd som laddade ut kondensatorn när man switchade av med strömställaren, jag använde ett av de andra benen till att brygga när den går i läge av.
    Det resulterade i att lampan indikerade att kondensatorn laddade ur tokfort istället för efter 5 sek. "Som inte är en evighet det heller"
    Vad har detta med Slim drive flashning att göra ? Stay on TOPIC !

  17. #47
    dragonslayer Guest
    frågar igen.. funkar verkligen Via6421 med slim? i readme står det att det inte gör det (har ju inte provat själv och jag har sett massor som säger att det inte går)

  18. #48
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    frågar igen.. funkar verkligen Via6421 med slim? i readme står det att det inte gör det (har ju inte provat själv och jag har sett massor som säger att det inte går)
    Det funkar med 9504, och jag tror Psytroll fick det o funka också efter lite fulmeck med andra versioner...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #49
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Bra att veta. Då man slipper komma in med sin slim i framtiden för att flasha nyaste firmwares. Verkar rätt enkelt att göra det själv..
    Om man skulle misslyckas, blir xboxen brickad då eller och man måste köpa en ny?
    Eller går det i princip inte att misslyckas med flashning?

  20. #50
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AFX3D Visa Inlägg
    Bra att veta. Då man slipper komma in med sin slim i framtiden för att flasha nyaste firmwares. Verkar rätt enkelt att göra det själv..
    Om man skulle misslyckas, blir xboxen brickad då eller och man måste köpa en ny?
    Eller går det i princip inte att misslyckas med flashning?
    Dumpar du den först och inte blir av med den dumpen kan du inte misslyckas... inte helt iaf
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #51
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Dumpar du den först och inte blir av med den dumpen kan du inte misslyckas... inte helt iaf
    Ok! Coolers. Då får jag se till och fixa detta Verkar rätt enkelt.

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Flasha 360 slim
    By Dragonzilla in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 58
    Senaste inlägg: 2011-07-21, 00:03
  2. Flasha/chippa nya xbox 360 slim ?
    By yabbah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-10-09, 11:18
  3. Går det att flasha både ett PSP phat och ett PSP Slim med Pandora
    By skult in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-23, 19:21
  4. Vad krävs!?
    By Layzie in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-10-30, 04:37
  5. RGB -vad krävs ?
    By thomb in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-09-25, 02:03

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •