Titeln!
Köpte 20 120 Ohm och vill veta om det kommer att gå!
Titeln!
Köpte 20 120 Ohm och vill veta om det kommer att gå!
Om du syftar på LPT delen bör det väl fungera kan jag tänka, man ska ha 100ohm, men 120 kanske fungerar med om du har lite tur
För själva SMC hacket fungerar INTE 120ohm, det ska vara 330ohm på Xenon moderkort eller dioder på alla dom andra, dioder fungerar även på xenon
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
http://www.ep-comps.com/free60/diagr...ode_method.png <--- here you go then detta är alltså SMC hacket... övriga punkter är samma för alla modeller av moderkorten (förutom slim där dom självklart sitter lite annorlunda)
http://www.ep-comps.com/free60/diagr.../silent_pr.png <--- men skippa dioden, detta är alltså LPT anslutningen, vill du ha till olimex eller någon annan får du söka lite själv
Tänk på att det inte är alldelles jätte enkelt att göra detta själv, även om Xenon är lättaste moderkortet att göra så är det VÄLDIGT lätt att göra fel... och det slutar då med att du har en värdelös maskin om du inte lämnar den till proffs som verkligen vet vad dom håller på med som kan fixa det även om du saknar allt...
Google is your friend!
Google is your friend!
bygeln ska inte ha något motstånd, men där man använder dioder på xenon finns det även diagram som säger att man ska ha 330ohm's motstånd, det var den "första" metoden, numera är dom flesta som vet vad dom snackar om överens om att det är bättre o bara köra dioder istället
det finns även folk som säger att man ska ha motstånd där om den strular med RROD eller vad det var, är inte säker på vad det var för ngnting som det skulle hjälpa mot riktigt, kanske var E79? kanske random RROD problem? etheir way pratade man om 100ohm eller 330ohm på den om jag inte minns helt fel...
Google is your friend!
Bookmarks