Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: DSTWO + Error has occured

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Question DSTWO + Error has occured

    Hej,

    Fick äntligen min kort igår (från er) och nu när jag testar så får jag bara "An error has occured".
    Det enda jag kan tänka mig är att jag måste stoppa det i en vanlig DS innan det är användbart (har läst och letat i timmar men alla verkar installera i DS).
    Jag frågade när jag ringde och läste i er info att bara AceKard krävde DS. hoppas att detta stämmer och jag gör något fel för jag har ingen DS

    Jag tror jag har packat upp rätt för jag ser Fish Tycoon ikonen men får error när jag startar det.
    Så ser det ut i min micor SD kort: (EOD+3DS Fireware):
    - _dstwo (katalog)
    - ds2boot.dat
    - dstwoupdate.dat

    Tacksam för hjälp.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det verkar lite som att 3DS'en inte kan uppdatera korten som den ska göra, etheir way kan du säkert låna någon polares DS, DS Lite, DSi eller DSi XL att uppdatera med
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Inte så kul när man sitter utan DS hemma liksom, speciellt när jag frågade när jag ringde.
    Texten på sidan är missledande också:
    --------------------
    Idag fungerar åtminstonde följande flashkort i 3DS:
    M3iZero
    DSTWO
    AceKard 2- men för att uppdatera kortet måste man använda en äldre DS, detta kort måste ju fungera i DS:en för att kunna uppdateras.
    --------------------
    Ni borde skriva att även DSTWO kräver DS för att komma igång med. Hade det stått där så hade jag nog valt M3 själv. Jag får se om jag kan få tag på DS annars vet jag inte om jag har så stor nytta av kortet.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har jag skrivit fel i infon så kommer vi ändra det. Vi köpte in en 3ds till teknikerna i butiken just för att dom skall kunna testa detta. Får du inte igång ditt kort så hjälper vi dig givetvis med det utan kostnad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    hmm tyckte jag la ett svar tidigare idag men kanske jag glömde trycka "skicka"
    Nåja jag fick tag på en DS från en kollegas barn. Det gick bra och "installera" men nu dyker nästa problem upp. Jag trodde man kunde nu bara kopiera över filer till SD kortet men till min förvåning så är kortet inte skrivbart längre. Det är jätte märkligt. Har testat på min macbook + PC. Det visar att bara typ ca 20Meg är upptaget av ca 8Gig.
    Så dum som jag var så hade jag inte kopierat spel till kortet innan jag installerade (tänkte göra när jag kom hem) så nu kan jag åter igen inte använda kortet. Om det är så att man måste installera om varje gång man ska flytta över filer så är detta kortet lite värdelöst måste jag säga. Kan ni bekräfta att detta verkligen är så?
    Om så är fallet så hade jag nog velat och byta till M3 för detta är inte alls vad jag hade tänkt mig

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reza666 Visa Inlägg
    hmm tyckte jag la ett svar tidigare idag men kanske jag glömde trycka "skicka"
    Nåja jag fick tag på en DS från en kollegas barn. Det gick bra och "installera" men nu dyker nästa problem upp. Jag trodde man kunde nu bara kopiera över filer till SD kortet men till min förvåning så är kortet inte skrivbart längre. Det är jätte märkligt. Har testat på min macbook + PC. Det visar att bara typ ca 20Meg är upptaget av ca 8Gig.
    Så dum som jag var så hade jag inte kopierat spel till kortet innan jag installerade (tänkte göra när jag kom hem) så nu kan jag åter igen inte använda kortet. Om det är så att man måste installera om varje gång man ska flytta över filer så är detta kortet lite värdelöst måste jag säga. Kan ni bekräfta att detta verkligen är så?
    Om så är fallet så hade jag nog velat och byta till M3 för detta är inte alls vad jag hade tänkt mig
    Det har inget med flashkortet att göra, det är snarare ngt annat fel, kör du med en SD adapter? kolla på den isåfall så att den inte står i låst läge... om du kör microSD kortet direkt, ja då vetefan, kanske det pajat? mindre troligt, det mest troliga är att du som sagt kör med en SDkorts adapter som du råkat pilla upp låset på... det är det mest logiska här.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    hmm detta var märklig! Jag testade igår med USB dongel som saknar ens skrivskydd + SD konverterare (skrivskydd av) och det fungerade inte på 2 datorer.
    Idag precis jag skulle skriva tänkte jag testa på tredje dator (jobb datorn) och det fungerar! Testade i andra datorer och där fungerar också. Helt oförklarligt liksom men jag kan kopiera och det fungerar fint fint
    Ska testa lite mer ikväll och installera iplayern. Hoppas detta fungerar direkt inifrån 3DS bara (crossfinger).

    Tack för supporten.

Liknande diskussioner

  1. An error has occured
    By ThaiEvil in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-09, 11:01
  2. An error has occured!
    By playah in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 12:15
  3. an error has occured
    By latis in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-01, 22:08
  4. An error has occured..
    By Blommah in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-14, 23:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •