Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Spel som kräver 3.56

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2011
    Från
    Kransen
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Spel som kräver 3.56

    Hej och Glad påsk!

    Enligt mycket säker källa så skall det finnas en tråd i forumet som beskriver det jag vill ha reda på.

    Jag har ett spel som kräver 3.56 (Laura Croft ) och man skall enligt uppgift kunna byta ut en fil i spelet för att narras lite och få PS3:an att köra igång detta spel.
    PSXCARE har varit vänliga att lägga in CFW 3.55 KMEAW på min konsol och det är den mjukvara som jag utgår ifrån.

    Kan någon av er rutinerade spelare peka ut denna tråd för mig så lovar jag att skicka några handmålade ägg till er(frigående höns).

    Jag önskar er alla fyra härliga speldagar med massor av game, chips, hamburgare, pizza och godis.
    Min grabb och jag har bystat kylen och satt på oss träningsoverallerna.
    Talkat händerna och placerat alla fjärrisar och pads inom räckhåll ifrån soffan.

    Peter i Midsommarkransen

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://forum.psxcare.com/support/sho...m-gaia-manager <--- finns lite info

    http://forum.psxcare.com/support/sho...IFT-2-med-3.55 <--- lite mer info...

    *edit:*

    Basics:

    Alla spelen kräver att du MINST byter eller patchar din eboot.bin (som finns i sökvägen: *spel mapp*\PS3_GAME\USRDIR\EBOOT.BIN)

    Alla spelen kräver att man raderar eller byter ut mappen PS3_UPDATE *den tar ändå bara upp plats så varför spara den?!

    Alla spelen kräver att man ändrar filen param.sfo så att den inte säger att spelet kräver 3.56 utan 3.55 eller vad man nu vill köra spelet på

    Vissa spel kräver även att man ändrar några andra filer, det brukar komma ut "fix" pack kort efter releaser av spelen på nätet, om du laddar hem ett sådant kommer det lösa dina problem med att spelet inte fungerar med den firmware du ligger på ibland är det pack för både 3.55 och 3.41 och ibland är det pack för bara 3.55 eller bara 3.41, i just ditt fall ska du ha det som är för 3.55
    Last edited by Swizzy; 2011-04-21 at 22:26.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    För att lura PSP´n i liknande fall så löste det sig ofta med att bara öpnna nån fil i anteckningar och skriva dit passande FW version ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2011
    Från
    Kransen
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Google is da s**t.

    Tack för er hjälp, lösningen fanns ju här efter era tips i denna tråd http://ps3.dashhacks.com/downloads/e...ootmod-final-5

    Fick problem med Tomb Raider men det kan eventuellt bero på att det är en triologi och det är lite mera stök i mappstrukturen., "skadade data"
    Spelet laddade och man kunde klicka sig ända fram till menyn där man väljer vilket av de tre spelen man vill köra. Klick på något av spelen och konsolen drog ner rullgardin.
    De andra spelen jag har provat eboot modden på fungerar utmärkt.
    Tillsammans med Multiman 1.17 är allt stabilt och vi lirar järnet, tack igen!

    P:M

Liknande diskussioner

  1. Första spelet som kräver firmware 3.42
    By Tjurig in forum Playstation 3
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-21, 13:26
  2. Ännu en mobilanpassning av forumet - kräver ingen installation
    By Hansi in forum Aktiviteter och Kampanjer
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-13, 23:23
  3. Toshiba Samsung ms25 Kräver Hjälp!!
    By The_eggcode in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2006-11-24, 23:39
  4. Spel som kräver 2.0
    By Lizzie in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2005-11-26, 03:40
  5. Nya X-ecuter 2 4978 bioset kräver 1024K!
    By Hansi in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2003-11-05, 12:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •