Original inlägg av
Hansi
Och i praktiken är det ju ingen större skillnad mot hur det varit "hela tiden" på 360.
Man flashar.
Ny uppdatering kommer.
Nya waves/ap25/whatever gör att spelen slutar fungera.
Man kommer in till psxcare och får boxen uppdaterad.
Man går hem och fortsätter spela.
Enda skillnaden är att nu flashas boxen om till original, men jag skulle vara mycket förvånad om vi inte kan flasha om boxen så att flashningen fungerar bra till nästa elaka uppdatering, till samma pris som om det varit en "vanlig" uppdatering.
Dvs 250:- med de priser vi håller nu. Kanske någon hundring dyrare för slim då den tar lite längre tid att ta isär.
En väsentlig skillnad är väl, med betoning på väl, att INGA spel kommer att fungera efter uppdateringen, så nu har man inget val OM man vill flasha om för att spela de NYA spelen, utan vill du spela dina gamla så MÅSTE du lämna in din maskin och lägga 250:- igen, och igen, och igen beroende på när och hur de väljer att skicka ut nya uppdateringar. Jag vet att det alltid snackas om banhammer okt/nov, men fungerar detta med fjärr-omflashning från M$ sida så kommer garanterat nya uppdateringar tätare än myggen i lappland.
Möjligt att jag missförstått omflashningsprocessen då jag inte engagerat mig speciellt i frågan, men att jämföra det med som det "alltid" varit är väl ändå att ta i.
Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
Bookmarks