Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: uppdatera dashboard flashad 360 slim

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    uppdatera dashboard flashad 360 slim

    Hallå! har sedan igår ett flashat slim 9504 lite-on naturligtvis! skulle testa nya mortal kombat , fick upp en förfrågan om uppdatering men avböjde? min fråga lyder , är det säkert att uppdatera ? läst någonstans att flashen kan försvinna om man uppdatera? kommer de gamla spelen som inte har Ap 2.5 fungera precis som förr om man uppdaterar?

    väldigt tacksam för svar ! om ni funderar så har jag inga planer för tillfället att koppla upp mig på live på ett tag , har inte ens haft en tp kabel i boxen ännu kör bara offline !

    och har inte heller kinect ..

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ja, det är säkert att uppdatera just nu iaf, när 2.0.13xxx.0 dashboardsen släpps ut till alla kommer det inte vara så bra eftersom den sägs flasha om 9504, alla tjockis liteons och även BenQ läsarna för att stödja nya AP25 värden och skit...

    Det är ju mindre bra för dig som flashat eftersom det kommer betyda att den tar bort din flashning och du måste betala för att på nytt få den flashad igen (om du inte gör det själv vilket inte är något jag rekomenderar om man inte vet vad man håller på med)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    tack så mycket

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Som jag skrev på IRC är ryktena du är orolig över FALSKA... det handlar om nästkommande dashboard (13xxx) den senaste "officiella" dashboarden just nu är 12625, det är INGA som helst problem att uppdatera till den för er som vill läsa mer om det hela kan ni läsa om det här: http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...ZEivjXLbXG.php folk misstolkar på tok för mycket nu för tiden, bara för att det skrivs om det kommer ALLA påverkas av det NU... men så är inte fallet, det är BARA amerikaner som påverkas, och det är inte alla heller eftersom den här updaten inte släppts ut på Xbox Live utan det är en beta update, dom skickade ut den till ett gäng amerikaner att testa hur den fungerar och se till att dom hittar eventuella buggar, och buggar har det hittats, finns flertalet olika 13xxx dashboards ute som fixat till dom här buggarna... det lär inte komma till oss förrens närmare november/december någon gång, det är ungefär då man släpper ut banhammaren, och den nya dashboarden kommer drabba alla som inte har LT+ redan och få er bannade...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    håller med swizzy, går jävligt mkt rykten och felet är att folk inte kan läsa, eller de läser men tolkar allt helt fel!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är ju mindre bra för dig som flashat eftersom det kommer betyda att den tar bort din flashning och du måste betala för att på nytt få den flashad igen (om du inte gör det själv vilket inte är något jag rekomenderar om man inte vet vad man håller på med)
    Och i praktiken är det ju ingen större skillnad mot hur det varit "hela tiden" på 360.

    Man flashar.

    Ny uppdatering kommer.

    Nya waves/ap25/whatever gör att spelen slutar fungera.

    Man kommer in till psxcare och får boxen uppdaterad.

    Man går hem och fortsätter spela.

    Enda skillnaden är att nu flashas boxen om till original, men jag skulle vara mycket förvånad om vi inte kan flasha om boxen så att flashningen fungerar bra till nästa elaka uppdatering, till samma pris som om det varit en "vanlig" uppdatering.

    Dvs 250:- med de priser vi håller nu. Kanske någon hundring dyrare för slim då den tar lite längre tid att ta isär.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Och i praktiken är det ju ingen större skillnad mot hur det varit "hela tiden" på 360.

    Man flashar.

    Ny uppdatering kommer.

    Nya waves/ap25/whatever gör att spelen slutar fungera.

    Man kommer in till psxcare och får boxen uppdaterad.

    Man går hem och fortsätter spela.

    Enda skillnaden är att nu flashas boxen om till original, men jag skulle vara mycket förvånad om vi inte kan flasha om boxen så att flashningen fungerar bra till nästa elaka uppdatering, till samma pris som om det varit en "vanlig" uppdatering.

    Dvs 250:- med de priser vi håller nu. Kanske någon hundring dyrare för slim då den tar lite längre tid att ta isär.
    En väsentlig skillnad är väl, med betoning på väl, att INGA spel kommer att fungera efter uppdateringen, så nu har man inget val OM man vill flasha om för att spela de NYA spelen, utan vill du spela dina gamla så MÅSTE du lämna in din maskin och lägga 250:- igen, och igen, och igen beroende på när och hur de väljer att skicka ut nya uppdateringar. Jag vet att det alltid snackas om banhammer okt/nov, men fungerar detta med fjärr-omflashning från M$ sida så kommer garanterat nya uppdateringar tätare än myggen i lappland.

    Möjligt att jag missförstått omflashningsprocessen då jag inte engagerat mig speciellt i frågan, men att jämföra det med som det "alltid" varit är väl ändå att ta i.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Om MS flashar om alla feta och slim vid uppdatering. Tror ni man måste läsa om nycklarna eller kan man använda den gamla nyckel?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Om MS flashar om alla feta och slim vid uppdatering. Tror ni man måste läsa om nycklarna eller kan man använda den gamla nyckel?
    Svårt att säga, jag skulle nog tro att ms genererar nya nycklar istället för att behålla befintliga nycklarna, annars är dom ju ganska dumma
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Lugnt att uppdatera sin flashad 360?
    By daVani in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-28, 20:35
  2. Råkade uppdatera slim till 3.95, möjligheter?
    By Morphem in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 19:32
  3. flashad PSP slim?
    By Flaky in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 08:06
  4. Uppdatera xbox live med flashad hitachi xbox360?
    By kozmoz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 11:03
  5. Uppdatera Hitachifirmware som redan är flashad?
    By Reinkaos in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-07, 19:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •