Hej !
Jag har precis uppdaterat min jtag till 12625 dashboard så att jag ska kunna spela portal 2. Men när jag provar starta spelet så stängs hela xboxen av. Varför blir det så ? Någon som vet ?
Hej !
Jag har precis uppdaterat min jtag till 12625 dashboard så att jag ska kunna spela portal 2. Men när jag provar starta spelet så stängs hela xboxen av. Varför blir det så ? Någon som vet ?
Har du installerat dashlaunch? isåfall; vad har du för inställningar?
Hur kör du spelet? från hårddisk? från skiva? om du kör det från hårddisk, är det då i "uppackat" format (XEX) eller är det i GOD format (så att du kan starta spelet direkt från dashboarden om du kör det på interna hårddisken)?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Jag har dashlaunch 2.21 installerat. Spelet kör jag från den externa hdd och det är "uppackat" i xex format mha xbox image browser. Jag tänkte att det kanske var dashlaunchen som bråkade med mig, så jag provade installera om den igår. Det ledde till att istället för att xboxen stängs av direkt när jag startat portal 2 så blir det black screen och hela xboxen fryser istället(så jag måste ändå stänga av, ingen förbättring med andra ord). Inställningarna på dashlaunchen kommer jag inte ihåg såhär på rak arm utantill mer än att jag har ställt in att den ska starta upp i fsd 2. Första gången som jag installerade dashlaunch så behövde jag inte göra några speciella inställningar, men andra gången så kom alla dessa ja och nej frågorna. Är det något där jag bör ändra ? Allt annat på xboxen fungerar bra.
//mia
Andra varvet frågar den dig om du vill ändra inställningarna, svarar du ja på det får du en himmla massa frågor som då ändrar alla inställningarna, personligen använder jag mig av inställningarna enligt nedan:
Då fungerar spelet för mig i XEX format utan problem, och jag laddar det med hjälp av XEXMenu 1.1Kod:[QuickLaunchButtons] BUT_A = BUT_B = Hdd:\Freestyle\default.xex BUT_X = Hdd:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00080000\C0DE99990F586558 BUT_Y = Hdd:\Freestyle2.0\default.xex Start = Back = LBump = Default = [Plugins] plugin1 = plugin2 = plugin3 = plugin4 = plugin5 = [Settings] nxemini = true pingpatch = true contpatch = false fatalfreeze = false fatalreboot = true regionspoof = false region = 0x7FFF dvdexitdash = true xblaexitdash = true nosysexit = false noupdater = true debugout = false exchandler = true dumpfile = bootdelay = 0x2A liveblock = true livestrong = false
Kan vara så att det uppstår någon fatal error som dashlaunch löser om man ställer in det så som jag gjort ovan...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
yeeey Spelet fungerar nu Dock fick det bli som GoD spel. Tack för tipset gladjolt. Jag har provat på såå många sätt att få igång portal 2. Men det har inte riktigt velat som jag vill...
Innan jag gjorde det till GoD så testade jag dom inställningarna som swizzy sa, men jag kunde fortfarande inte få det att fungera. Xboxen rebootar bara. Testade både via freestyledash och xexmenu. Men men.. det går att spela nu iallafall
En sak som jag inte riktigt förstår nu bara är att spelet dyker inte upp i freestyledash. Jag måste gå till "nummermappen" i filhanteraren för att starta spelet. Jag har aldrig testat spel som GoD spel innan. Är det något särskilt man måste göra för att det ska "synas" där. Som jag förstår det så ska det gå av sig själv.
Törs man fråga vad ni har för moderkort i era konsoller? jag har en Jasper maskin...
Google is your friend!
Jag har en Jasper.
Google is your friend!
512 mb, bigblock
Jag har en falcon 16mb(hdmi) kanske t o m var den första varianten av Xbox 360 Elite konsollerna som såldes.
Last edited by Gladjolt; 2011-04-25 at 17:11.
Första Elite kom med Zephyr
Det kan vara så att det är ngt problem med patcharna för Falcon/BigBlock jasper som orsakar problemet, undrar vad Anden1 kör med för variant med spelet (XEX/GOD) vet att han har en 256mb bigblock jasper.
*edit:*
Snackat lite med Anden1, han har kört både XEX och GOD samt har han en 512mb Jasper... så det bör ha fungerat för dig med då med andra ord Mia om min teori hade stämt, men det gör den tydligen inte... frågan är då hur ni skapat era 12625 dashboards, personligen använder jag mig av SpkLeaders freeboot script, jag har gjort både min egna och Warfaren's freeboot med det, och det har beviseligen fungerat, även använt den installer ni kan hitta här: http://whipland.no-ip.org/.static/Installer.rar
Den innehåller alltså installern's xex samt dom settings jag skrev ovan, med undantaget att jag låtit alla förklaringar vara kvar...
Last edited by Swizzy; 2011-04-25 at 23:37.
Google is your friend!
Jag kan spela portal 2 och har gjort precis som Swizzy, enda skillnaden är att jag har en Xenon.
Jag tror nog det beror lite på hur man gör sin .bin, om man bygger den med EFB, JTAGTool eller motsvarande blir det inte samma resultat som när man bygger den med hjälp av SpkLeaders Freeboot Script som ni finner här: http://ep-comps.com/free60/?dir=/FreeBoot
Google is your friend!
I rent vetenskapligt syfte (lirar bara portal 2 via Steam till PC annars) klonade jag en väns DVD för att se om det krävde GOD på min låda.
Portal 2 startade direkt som XEX, lådan är en Falcon 16 mb NAND med HDMI och jag konstruerade FreeBOOTen via JTAG TOOL. Det verkar som att det är big blockmaskinerna som har problem med att direktstarta det.
Google is your friend!
Google is your friend!
Google is your friend!
Korrupta filer bör det inte ha blivit då, men saknade filer kan det lätt uppstå med FTP om man inte är vaksam, vad använde du för program när du FTP:ade (client och vilken server)?
Google is your friend!
Google is your friend!
Jag skapade min dashboard mha jtag tool. Jag packade upp spelet med xbox image browser och skickade över det till xboxen via ftp mha flashfxp. Jag använde mig ochså av CHARGED:s release. Kör med dashlaunch 2.21
Bookmarks