Visar resultat 1 till 27 av 27

Diskussion: Portal 2 går inte starta

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    0

Portal 2 går inte starta

Hej !

Jag har precis uppdaterat min jtag till 12625 dashboard så att jag ska kunna spela portal 2. Men när jag provar starta spelet så stängs hela xboxen av. Varför blir det så ? Någon som vet ?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Mia Visa Inlägg
    Hej !

Jag har precis uppdaterat min jtag till 12625 dashboard så att jag ska kunna spela portal 2. Men när jag provar starta spelet så stängs hela xboxen av. Varför blir det så ? Någon som vet ?
    Har du installerat dashlaunch? isåfall; vad har du för inställningar?

Hur kör du spelet? från hårddisk? från skiva? om du kör det från hårddisk, är det då i "uppackat" format (XEX) eller är det i GOD format (så att du kan starta spelet direkt från dashboarden om du kör det på interna hårddisken)?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    0
    Jag har dashlaunch 2.21 installerat. Spelet kör jag från den externa hdd och det är "uppackat" i xex format mha xbox image browser. Jag tänkte att det kanske var dashlaunchen som bråkade med mig, så jag provade installera om den igår. Det ledde till att istället för att xboxen stängs av direkt när jag startat portal 2 så blir det black screen och hela xboxen fryser istället(så jag måste ändå stänga av, ingen förbättring med andra ord). Inställningarna på dashlaunchen kommer jag inte ihåg såhär på rak arm utantill mer än att jag har ställt in att den ska starta upp i fsd 2. Första gången som jag installerade dashlaunch så behövde jag inte göra några speciella inställningar, men andra gången så kom alla dessa ja och nej frågorna. Är det något där jag bör ändra ? Allt annat på xboxen fungerar bra.

//mia

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Hej !

Hade precis samma problem som dig. Det enda som fungerade var att göra iso till GoD o sen lägga på hårddisken. Använde iso2god programmet på portal 2 .iso, lade sedan på interna hdd och startade med senaste freestyledash

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag har dashlaunch 2.21 installerat. Spelet kör jag från den externa hdd och det är "uppackat" i xex format mha xbox image browser. Jag tänkte att det kanske var dashlaunchen som bråkade med mig, så jag provade installera om den igår. Det ledde till att istället för att xboxen stängs av direkt när jag startat portal 2 så blir det black screen och hela xboxen fryser istället(så jag måste ändå stänga av, ingen förbättring med andra ord). Inställningarna på dashlaunchen kommer jag inte ihåg såhär på rak arm utantill mer än att jag har ställt in att den ska starta upp i fsd 2. Första gången som jag installerade dashlaunch så behövde jag inte göra några speciella inställningar, men andra gången så kom alla dessa ja och nej frågorna. Är det något där jag bör ändra ? Allt annat på xboxen fungerar bra.

//mia
    Andra varvet frågar den dig om du vill ändra inställningarna, svarar du ja på det får du en himmla massa frågor som då ändrar alla inställningarna, personligen använder jag mig av inställningarna enligt nedan:

Kod:
    [QuickLaunchButtons]
    BUT_A = 
    BUT_B = Hdd:\Freestyle\default.xex
    BUT_X = Hdd:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00080000\C0DE99990F586558
    BUT_Y = Hdd:\Freestyle2.0\default.xex
    Start = 
    Back = 
    LBump = 

Default =

[Plugins]
    plugin1 =
    plugin2 = 
    plugin3 = 
    plugin4 = 
    plugin5 =

[Settings]
    nxemini = true
    pingpatch = true
    contpatch = false
    fatalfreeze = false
    fatalreboot = true
    regionspoof = false
    region = 0x7FFF
    dvdexitdash = true
    xblaexitdash = true
    nosysexit = false
    noupdater = true
    debugout = false
    exchandler = true
    dumpfile = 
    bootdelay = 0x2A
    liveblock = true
    livestrong = false
    Då fungerar spelet för mig i XEX format utan problem, och jag laddar det med hjälp av XEXMenu 1.1

Kan vara så att det uppstår någon fatal error som dashlaunch löser om man ställer in det så som jag gjort ovan...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Andra varvet frågar den dig om du vill ändra inställningarna, svarar du ja på det får du en himmla massa frågor som då ändrar alla inställningarna, personligen använder jag mig av inställningarna enligt nedan:

Kod:
    [QuickLaunchButtons]
    BUT_A = 
    BUT_B = Hdd:\Freestyle\default.xex
    BUT_X = Hdd:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00080000\C0DE99990F586558
    BUT_Y = Hdd:\Freestyle2.0\default.xex
    Start = 
    Back = 
    LBump = 

Default =

[Plugins]
    plugin1 =
    plugin2 = 
    plugin3 = 
    plugin4 = 
    plugin5 =

[Settings]
    nxemini = true
    pingpatch = true
    contpatch = false
    fatalfreeze = false
    fatalreboot = true
    regionspoof = false
    region = 0x7FFF
    dvdexitdash = true
    xblaexitdash = true
    nosysexit = false
    noupdater = true
    debugout = false
    exchandler = true
    dumpfile = 
    bootdelay = 0x2A
    liveblock = true
    livestrong = false
    Då fungerar spelet för mig i XEX format utan problem, och jag laddar det med hjälp av XEXMenu 1.1

Kan vara så att det uppstår någon fatal error som dashlaunch löser om man ställer in det så som jag gjort ovan...
    Tror jag har exakt samma inställningar förutom [quicklaunchbuttons] Default = Hdd:\Freestyle\default.xex

Rebootar när jag försöker starta xex genom xexmenu 1.1 eller freestyle dash. endast göra portal 2 till GoD fungerade

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    0
    yeeey Spelet fungerar nu Dock fick det bli som GoD spel. Tack för tipset gladjolt. Jag har provat på såå många sätt att få igång portal 2. Men det har inte riktigt velat som jag vill...
    Innan jag gjorde det till GoD så testade jag dom inställningarna som swizzy sa, men jag kunde fortfarande inte få det att fungera. Xboxen rebootar bara. Testade både via freestyledash och xexmenu. Men men.. det går att spela nu iallafall
    En sak som jag inte riktigt förstår nu bara är att spelet dyker inte upp i freestyledash. Jag måste gå till "nummermappen" i filhanteraren för att starta spelet. Jag har aldrig testat spel som GoD spel innan. Är det något särskilt man måste göra för att det ska "synas" där. Som jag förstår det så ska det gå av sig själv.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    yeeey Spelet fungerar nu Dock fick det bli som GoD spel. Tack för tipset gladjolt. Jag har provat på såå många sätt att få igång portal 2. Men det har inte riktigt velat som jag vill...
    Innan jag gjorde det till GoD så testade jag dom inställningarna som swizzy sa, men jag kunde fortfarande inte få det att fungera. Xboxen rebootar bara. Testade både via freestyledash och xexmenu. Men men.. det går att spela nu iallafall
    En sak som jag inte riktigt förstår nu bara är att spelet dyker inte upp i freestyledash. Jag måste gå till "nummermappen" i filhanteraren för att starta spelet. Jag har aldrig testat spel som GoD spel innan. Är det något särskilt man måste göra för att det ska "synas" där. Som jag förstår det så ska det gå av sig själv.
    Np , de va anden1 som tipsa det till mig tidigare Gå in i inställningar för freestyledash o ställ in manuellt vilka mappar den ska kolla efter spel så kommer även GoD spelen upp i listan.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Törs man fråga vad ni har för moderkort i era konsoller? jag har en Jasper maskin...
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    0
    Jag har en Jasper.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag har en Jasper.
    ok, 16mb eller bigblock? jag kör 16mb...
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    0
    512 mb, bigblock

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Jag har en falcon 16mb(hdmi) kanske t o m var den första varianten av Xbox 360 Elite konsollerna som såldes.
    Last edited by Gladjolt; 2011-04-25 at 17:11.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Gladjolt Visa Inlägg
    Jag har en falcon 16mb(hdmi) kanske t o m var den första varianten av Xbox 360 Elite konsollerna som såldes.
    Första Elite kom med Zephyr

Det kan vara så att det är ngt problem med patcharna för Falcon/BigBlock jasper som orsakar problemet, undrar vad Anden1 kör med för variant med spelet (XEX/GOD) vet att han har en 256mb bigblock jasper.

*edit:*

Snackat lite med Anden1, han har kört både XEX och GOD samt har han en 512mb Jasper... så det bör ha fungerat för dig med då med andra ord Mia om min teori hade stämt, men det gör den tydligen inte... frågan är då hur ni skapat era 12625 dashboards, personligen använder jag mig av SpkLeaders freeboot script, jag har gjort både min egna och Warfaren's freeboot med det, och det har beviseligen fungerat, även använt den installer ni kan hitta här: http://whipland.no-ip.org/.static/Installer.rar

Den innehåller alltså installern's xex samt dom settings jag skrev ovan, med undantaget att jag låtit alla förklaringar vara kvar...
    Last edited by Swizzy; 2011-04-25 at 23:37.
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Jag kan spela portal 2 och har gjort precis som Swizzy, enda skillnaden är att jag har en Xenon.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag tror nog det beror lite på hur man gör sin .bin, om man bygger den med EFB, JTAGTool eller motsvarande blir det inte samma resultat som när man bygger den med hjälp av SpkLeaders Freeboot Script som ni finner här: http://ep-comps.com/free60/?dir=/FreeBoot
    Google is your friend!

Registrerade
    Jun 2010
    Respekt
    0
    I rent vetenskapligt syfte (lirar bara portal 2 via Steam till PC annars) klonade jag en väns DVD för att se om det krävde GOD på min låda.

Portal 2 startade direkt som XEX, lådan är en Falcon 16 mb NAND med HDMI och jag konstruerade FreeBOOTen via JTAG TOOL. Det verkar som att det är big blockmaskinerna som har problem med att direktstarta det.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Asuka Visa Inlägg
    I rent vetenskapligt syfte (lirar bara portal 2 via Steam till PC annars) klonade jag en väns DVD för att se om det krävde GOD på min låda.

Portal 2 startade direkt som XEX, lådan är en Falcon 16 mb NAND med HDMI och jag konstruerade FreeBOOTen via JTAG TOOL. Det verkar som att det är big blockmaskinerna som har problem med att direktstarta det.
    Det fungerar på min väns bigblock utan problem, det är en 512mb'are gjord med spkleaders script, det är väldigt mysko tycker jag att det fungerar för vissa men inte andra i XEX format o.O
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Asuka Visa Inlägg

Min är Falcon 16 mb nand med HDMI och även jag gjorde min freeboot via JTAG tool. Portal 2 funkar inte att starta XEX.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Min är Falcon 16 mb nand med HDMI och även jag gjorde min freeboot via JTAG tool. Portal 2 funkar inte att starta XEX.
    Vilken release av spelet är det du kört med? och hur packade du upp spelet? (har för mig det var genom Xbox Image Browser?) det är iaf det som jag kör med, Xbox image Browser
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Vilken release av spelet är det du kört med? och hur packade du upp spelet? (har för mig det var genom Xbox Image Browser?) det är iaf det som jag kör med, Xbox image Browser
    CHARGED:s release, dubbelkollat filerna med quicksfv, packade upp med winrar. Xbox image browser ja, sen ftp till extern hdd.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    CHARGED:s release, dubbelkollat filerna med quicksfv, packade upp med winrar. Xbox image browser ja, sen ftp till extern hdd.
    Varför FTP:a till en USB hårddisk för?! det gör ju bara att risken för korruption ökar... i ditt fall kan jag tänka mig att felet kan ha att göra med saknade eller korrupta filer...
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Varför FTP:a till en USB hårddisk för?! det gör ju bara att risken för korruption ökar... i ditt fall kan jag tänka mig att felet kan ha att göra med saknade eller korrupta filer...
    Orkade inte koppla ur den när den satt så fint

Tror knappast det är korrupta filer då jag FTP:at över portal 2 minst 4 gånger med och utan patchad xex och det varit samma fel alla gånger. Andra spel jag FTPat över har funkat finfint

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Korrupta filer bör det inte ha blivit då, men saknade filer kan det lätt uppstå med FTP om man inte är vaksam, vad använde du för program när du FTP:ade (client och vilken server)?
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Korrupta filer bör det inte ha blivit då, men saknade filer kan det lätt uppstå med FTP om man inte är vaksam, vad använde du för program när du FTP:ade (client och vilken server)?
    Filezilla mot freestyledash. Inga misslyckade överföringar enligt programmet.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Filezilla mot freestyledash. Inga misslyckade överföringar enligt programmet.
    Körde du med dashlaunch 2.21 eller 2.20? och du hade inga andra .bin eller .xex filer annat än default.xex som är själva installern?
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    0
    Jag skapade min dashboard mha jtag tool. Jag packade upp spelet med xbox image browser och skickade över det till xboxen via ftp mha flashfxp. Jag använde mig ochså av CHARGED:s release. Kör med dashlaunch 2.21

Liknande diskussioner

1. 5.50 gen-d3 kan inte starta umd??
    By jimler in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2011-01-18, 12:36
  2. XDVDMulleter går inte att starta?
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-07-28, 02:04
  3. Kan inte starta spel?
    By joggesmogge in forum Nintendo DS
    Senaste inlägg: 2007-02-02, 22:35
  4. Går inte att starta
    By D_I_F_Frallan86 in forum X-BOX Hårdvaruforum