Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Fw 3.4

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17

    Fw 3.4

    Hej,

    1. Skaffade mig en PS3 med 160 GB och i den kom den med FW 3.4. Är det en bra version? Jag har hört att man kam göra vissa grejer om man har en låg version.

    Vad är det jag kan göra?

    2. Jag skulle vilja veta lite mer hur man kan spela backup spel också. Kan nån förklarar lite hur det fungerar?

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    yes det är en "bra version" om du ska modda o spela backups .

    du ska ladda ner ofw (offical firmware) 3.55 först sen Kmeaw's cfw 3.55 och ha ett usb minne sen läsa en lite guide hur du ska göra ska finnas här i forumet !
    sen ladda hem ett program för spela backupsen med ( MULTIMAN ! )
    sen lägger man in spelen på usb hårddisk eller skickar över spelen till interna hårddisken med Filezilla

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    du kan även spela spel från externa hårddisken, men se till att den är formaterad i FAT32 samt att filerna inte är större än 4gb st...

    finns bra guide här inne hur du gör använd sökfunktionen så blir det betydligt lättare för flera har frågat den frågan före dig...

    www.psx-scene.com <-- här hittar du filerna du behöver.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    28
    Respekt
    0

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    När man spelar en backup spel från hårddisken krävs det nån skiva? och fungerar det om man vill spela mot andra på nätet? Det är typ mina viktigaste frågor.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    det krävs att du har ett valfritt spel inne i ps3:an t.ex NHL 2007 för att simulera att ps3an tror att du har just det spelet inne men du igentligen kör Fifa 2011 :P

    spela på nätet blir svårt eftersom det ligger nere, samt att du måste ha 3.60 fireware installerat för att lira på nätet och den är inte hackad än... eftersom du ska installera 3.55 fireware.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Fuxz Visa Inlägg
    det krävs att du har ett valfritt spel inne i ps3:an t.ex NHL 2007 för att simulera att ps3an tror att du har just det spelet inne men du igentligen kör Fifa 2011 :P

    spela på nätet blir svårt eftersom det ligger nere, samt att du måste ha 3.60 fireware installerat för att lira på nätet och den är inte hackad än... eftersom du ska installera 3.55 fireware.
    Vissa spel fungerar även utan skiva i, men det är bättre o köra med random skiva i (måste vara ett Playstation 3 spel för att det ska fungera) det gick ett tag att lura PSN att man körde 3.60, men som tidigare försök så höll det inte speciellt länge tyvär
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Ok då kan jag vänta tills en bra FW kommer ut. Skönt att man kan välja att spela XBOX 360 eller PS3 hemma :-)

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Ok då kan jag vänta tills en bra FW kommer ut. Skönt att man kan välja att spela XBOX 360 eller PS3 hemma :-)
    En bra FW? det finns redan en bra FW och den heter 3.55-kmeaw, vad är det du vill ha egentligen?? en fullt firmware som tar ALLA spelen direkt från USB/inbyggda hårddisken?? det är otroligt svårt att få att fungera eftersom vissa spel kan ha hårdkodade sökvägar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    När folk i PS3 forumet snacka om backup spel. Vad menas med det? Att man har ett fysisk spel som sedan kopiera ner till hdd eller är det så att man kan ladda ner från nätet utan att ha det spelet fysisk?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    När folk i PS3 forumet snacka om backup spel. Vad menas med det? Att man har ett fysisk spel som sedan kopiera ner till hdd eller är det så att man kan ladda ner från nätet utan att ha det spelet fysisk?
    Det är lite båda faktiskt, alla spelen du hittar på nätet är någons backup, det är så man "får ut spelen" så att säga, man gör en backup kopia av ett original som man fått tag på oftast pre-release numera och oftast är det väl någon som jobbar i en spelbutik, eller som fraktar spelen som gör kopiorna, ibland kan det även vara högre upp i kedjan av hantering av spelen.

    Ett backup spel är alltså en kopia av spelet som inte är "äkta" det vill säga inte köpt i butik, om du gör en kopia själv av dina spel blir den kopian ett "Backup spel"
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •