Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: PS3 stängs av? Överhettning? Tweak?

Registrerade
    Mar 2011
    Respekt
    0

PS3 stängs av? Överhettning? Tweak?

Hej

har läst på lite runt om på nätet men får ingen vidare förklaring, där med provar jag att skriva här inne, har nämligen en PS3 slim 120gb med 3.55 kmeaw fireware, samt senaste multiman 1.17 installerat, kör med en extern Seagate 2tb hdd och nu till problemet.

Min Ps3:a stängs av vid olika tidpunkter, ibland kan jag sitta och spela i par timmar utan att det stängs av men t.ex när jag kör Need For Speed Hot Persute så stängs den av efter 10-15 min utan att det blinkar någon lampa, känner på konsolen och den är varm, drar ut strömsladden och sätter ditt den igen och då funkar ps3:an igen som ny... så min fråga är, vad ska jag göra, vad är problemet? PS3:an står på ett "kallt" ställe finns det några inställningar för att öka varvtalet på fläkten? eller något annat jag kan göra för att förhindra automatisk avstägning?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det låter lite underligt att den slocknar utan att ngn lampa blinkar, det ska börja blinka rött när den stöter på något problem som t.ex. överhettning (efter att den blinkar till gult en snabbis) det låter mer som något annat problem än överhettning... iofs har jag inte stött på det problemet själv med en slim ännu, men på gamla tjockisarna har jag stött på det problemet (råkade glömma o sätta i fläkten en gång när jag reparerade en konsoll hemma, märkte det senare att den stängdes av och blinkade till gult... trodde först den pajat igen men det var bara fläkten som tur var )
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Mar 2011
    Respekt
    0
    aa jag tycker det är märkligt också, att den bara dör och att jag måste ta ut strömsladden och sätta tillbaka den och då funkar den kanonfint igen, men vissa spel som jag kör från externa hdd som Top Spin 4 funkar kanon fint i flera timmar, men när jag kör NFS Hot Persute slocknar den efter 10-15 min och det är inget kul, vet du om man kan öka varvtalet på fläkten från ps3:ans mjukvara? hmm måste lösa problemet innan jag blir gråhårig...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Nope, det går inte att ändra någonstans vad jag känner till, men jag tror ärligt talat inte att det är överhettning som är problemet i just ditt fall, det kan mycket väl vara så att det är någonting fel på just det spelet också... (den versionen du har av spelet)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Mar 2011
    Respekt
    0
    hmm det tänkte jag också på men det händer så RANDOM att det kan inte vara fel på alla 60 spel jag har inne på externa hdd, men sen också att externa hdd har egen strömförsörjning också... hade vart lättare om jag fick någon felkod, kan man hitta felkodsloggen inne på ps3:an som den generar själv vid sånna konstiga händelser?

Registrerade
    Mar 2011
    Respekt
    0
    glömde skriva att det händer bara med "backup" spelen... inte med orginal skivorna...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det kan även bero på din hårddisk, om du kan köra samma spel från skiva utan problem är det ju inga fel på maskinen, det är snarare fel på hårddisken eller överföringen därifrån som orsakar det...
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2011
    Respekt
    0
    hmm när kommer stöder för USB 3.0 till ps3:an eller finns den redan, kanske ute o cyklar, men det borde ju förbättre överföringshastigheten

Registrerade
    Aug 2010
    Respekt
    15
    För att USB3.0 ska stödjas så måste det bytas ut hårdvara i din ps3 och det är knappast troligt
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Fuxz Visa Inlägg
    hmm när kommer stöder för USB 3.0 till ps3:an eller finns den redan, kanske ute o cyklar, men det borde ju förbättre överföringshastigheten
    Det kommer komma med PS4, om det inte finns en bättre standard tills dess, som Tjurig skriver så krävs det extra hårdvara i maskinen för att det ska fungera
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Överhettning?
    By PeterE in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-09-10, 15:46
  2. DVD tweak
    By pro_boarder in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-01-18, 14:31
  3. Överhettning?
    By Kockik in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2005-01-14, 17:26
  4. Thomson tweak