Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: konstigt problem LiteOn

Registrerade
    May 2009
    Respekt
    16

konstigt problem LiteOn

Hej!

Jag hade LT i min LiteOn 838, läste ur "Full Read med Scorpion och Maximus" Har även kvar "Stock" Firmware och det är precis samma nyckel i båda filerna. Sen tillverkade jag en LT+ Firmware av min urläsning och flashade, allt blev verifierat och funkade bra. Men nu när jag pluggar i driven i Xboxen så stannar den på Xbox loggan och sen börjar lampan i nedre högra hörnet blinka.

Den indikerar på att jag har fel firmware. Vad är problemet? Jag har ju rätt nyckel, men den vill icke.

Ett bokstöd? eller går det att ordna på något sätt.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
    Hej!

Jag hade LT i min LiteOn 838, läste ur "Full Read med Scorpion och Maximus" Har även kvar "Stock" Firmware och det är precis samma nyckel i båda filerna. Sen tillverkade jag en LT+ Firmware av min urläsning och flashade, allt blev verifierat och funkade bra. Men nu när jag pluggar i driven i Xboxen så stannar den på Xbox loggan och sen börjar lampan i nedre högra hörnet blinka.

Den indikerar på att jag har fel firmware. Vad är problemet? Jag har ju rätt nyckel, men den vill icke.

Ett bokstöd? eller går det att ordna på något sätt.
    Det är troligen 83850Cv2 som du har på din maskin, alternativt är det det du valt som firmware när du skulle flasha... prova att vända på det
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    May 2009
    Respekt
    16
    Det är en 838 men urläst med scorpion och Lizard, den nyckeln stämde med orginalFW. firmwaret som satt i var just LT och det bygger väl på 838v2? vad ska jag ha för FW? 838 eller v2? Samt att det här mer barcodes osv är det ett måste?

Registrerade
    May 2009
    Respekt
    16
    Hade jag haft FEL nyckel skulle den endå starta och kunna läsa DVD filmer...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det är en 838 men urläst med scorpion och Lizard, den nyckeln stämde med orginalFW. firmwaret som satt i var just LT och det bygger väl på 838v2? vad ska jag ha för FW? 838 eller v2? Samt att det här mer barcodes osv är det ett måste?
    LT bygger på 93450C, men varje version av firmwaren har en egen header, det vill säga du kan inte avända 74850C med ett moderkort som vill ha 93450C... det går bara inte... så gör om och gör rätt, nyckeln stämmer säkert... men det är firmware headern som inte stämmer...

*edit:*

Sen vet jag inte heller vilket program du använder för att flasha med, Lizard toolbox eller Jungleflasher?
    Last edited by Swizzy; 2011-04-27 at 18:41.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    May 2009
    Respekt
    16
    Lizard Toolbox

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Ok, prova som sagt att köra med 83850Cv1 och v2, någon av dom för fungera, om det inte gör det prova att köra Jungleflasher istället, det ska fungera med Lizard också... (senaste versionen iaf)
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2009
    Respekt
    16
    Problemet löste sig, det har tydligen suttit en 74 LiteOn i denna box, men den DOG så har böt ut den till en 838. Spoofade ett 74 LT+1.1 och flashade, den går som en dröm. Man såg ju inte det i Lizard Toolbox dock!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Problemet löste sig, det har tydligen suttit en 74 LiteOn i denna box, men den DOG så har böt ut den till en 838. Spoofade ett 74 LT+1.1 och flashade, den går som en dröm. Man såg ju inte det i Lizard Toolbox dock!
    Du bör ha sett någon information om spoofed as... typ 93450C spoofed as 74850C eller liknande, har för mig det var så med LT mjukvaran...
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    LiteOn programvaran spoofar man ju inte så det såg han inte. Man använder ju den modell man ska ha. Alla läsarna 74, 83, 83v2 och 93 är ju EXAKT identiska vad gäller hårdvaran. Så att spoofa en firmware till en annan vore kort sagt urkorkat. Det är också därför det helt enkelt inte går. Iaf inte i JungleFlasher med iXtreme LT+. ;-)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    LiteOn programvaran spoofar man ju inte så det såg han inte. Man använder ju den modell man ska ha. Alla läsarna 74, 83, 83v2 och 93 är ju EXAKT identiska vad gäller hårdvaran. Så att spoofa en firmware till en annan vore kort sagt urkorkat. Det är också därför det helt enkelt inte går. Iaf inte i JungleFlasher med iXtreme LT+. ;-)
    jo, jag vet... men Lizard toolbox säger att LT mjukvaran är 93450C spoofad som något annat, LT bygger ju på 93450C men har header från den drive det ska vara till... jag vet att det var någon som vart fundersam över det tidigare här på forumet, kan se om jag hittar den tråden...

*edit:*

hittade inlägget: http://forum.psxcare.com/support/sho...085#post241085 (inlägg #15)
    Last edited by Swizzy; 2011-04-28 at 08:16.
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2009
    Respekt
    16
    Blev lite skraj där ett tag Men som sagt, gör om gör rätt.

Lizard Toolbox känns mycket sämre än jungleFlasher! undra om JF kommer ha stöd för Lizard i framtiden?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Blev lite skraj där ett tag Men som sagt, gör om gör rätt.

Lizard Toolbox känns mycket sämre än jungleFlasher! undra om JF kommer ha stöd för Lizard i framtiden?
    Den senaste versionen ska ha stöd för lizard vad jag förstått, inte testat själv ännu dock eftersom jag inte har en Lizard själv (tycker att den är urkass, men det är bara min personliga åsikt)
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. LiteON 7485c Problem
    By radical2005 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 21:12
  2. LiteOn - Problem!
    By efex in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-05-29, 09:17
  3. Konstigt problem...
    By flings in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2004-08-23, 12:51
  4. Konstigt problem...