Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Uppdatera Dashboard

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Thumbs down Uppdatera Dashboard

    Tjena. Jag har en gammal Jester JTAG box från medeltidens mitt. Försökte starta Virtua tennis 4 idag så märker jag, till min stora förtvivlan att den jäkeln behöver uppdateras. Testade att ta bort system-mappen utan framgång.
    Gick in här och får då läsa om ny uppdatering....

    Förra gången följde jag Swizzy.s uppdateringsguide och det funkade perfekt innan jag la in den då nya Dashboarden. Hur det gick när jag uppdaterade ser ni på min avatar. Otur eller att "det kan hända" ?

    Vågar jag uppdatera Dashboarden eller bör jag strunta i det. Finns det andra knep att få igång liren?
    Alltså det här med uppdateringar på felkonstruerade 360.s suger!

    Tack för hjälp
    Last edited by FreddeFM; 2011-04-27 at 14:21.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det beror på vad det är för felkod du får, om du får 0020 kan det vara så att du valt fel moderkorts version när du flashat, det kan vara samma problem om den inte startar längre efter uppdatering, men om du återställer den till det skick den var innan du flashade om nanden och den fungerar är det ju solklart mjukvarufel, om den rrod'ar trots återställning är det ngt som händer ibland om man har otur...

    Du kan annars också patcha om spelen (vissa kanske det inte finns patchar till) du får googla på spelets namn och den dashboard version du ligger på och se om du hittar ngt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Om du lyckades återställa den till original-NAND backupen och den funkar igen efter ditt förra försök att uppdatera den skulle jag definitivt pröva att uppdatera igen.

    Jag uppdaterade min Falcon-låda ett par dagar sen till 12625 (tror jag det var). Programmet Flash360 som du kör direkt i xboxen via XexMENU känner automatiskt av vilken Xboxversion du har om du är osäker (då det blev fel förra gången, det kan ju vara en Zephyr eller whatnot) och den kan också dra backup på din nuvarande NAND då du kan återställa den.

    Datorprogramvaran som jag använde heter JTAG TOOL från tech-modz och den funkade prima. Du väljer vilken xbox-variant du har, så knåpar den ihop en FreeBOOT NAND som funkar prima för just din box. Jag var lite nervös själv men det gick fläckfritt.

    Du behöver CPU-nyckeln, vilket jag antar att du har eftersom du provat att flasha förrut? Annars får du boota upp Xboxen i Xell genom att trycka på eject istället för powerknappen när du sätter igång den så står CPU nyckeln direkt på skärmen mot slutet av textväggen som kommer. Swizzy har en guide hur man dessutom kan hitta CPU-nyckeln i Xell om man har en så pass gammal version så att den inte står uttrycligen i slutet utan bara i de separata IDnumren i början.

    TLDR; Dubbelkolla att det verkligen var Jasper du har via Flash360. Gör en special!serad programvara, prova att flasha igen om du lyckades återställa förra gången! Att patcha varje spel för sig är onödigt meckigt.
    Last edited by Asuka; 2011-04-28 at 08:47. Anledning: S p e c i a l i s e r a d blev censurerad för att det innehåller c!alis >_>

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    JTAGTool, EasyFreeboot m.m. fungerar säkert jätte bra men jag vet att t.ex. Easy Freeboot sög när det kom ut (buggigt som f*n för jasper i första versionen) och JTAGTool vet jag också har strulat till det för många tidigare.

    Det jag skulle rekomendera att man använder när man ska bygga en ny freeboot image är spkleaders freeboot script, det är alltså batchscript som frågar dig om diverse saker egentligen samma som jtagtool, easyfreeboot och allt annat som man kan använda för att bygga en freeboot image.

    Jag har använt det här scriptet många gånger och det har aldrig misslyckats för mig

    Den kommer fråga dig om du vill använda Aud_Clamp om du är osäker på den fronten bör du nog svara nej där, om du gjort konsollen hos oss brukar vi skriva på sigillet som sitter under faceplaten om det är aud_clamp lött eller ej, om det inte står något där är det normal annars är det aud_clamp (om det står ngt i stil med "aud" på den)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. uppdatera dashboard flashad 360 slim
    By fetmage in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2011-04-24, 13:56
  2. uppdatera dashboard? LT+
    By mikaelbg in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-07, 22:03
  3. Uppdatera dashboard på jtagmaskin
    By Game_Freak_se in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2010-03-20, 13:19
  4. uppdatera dashboard för oss bannade?
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 01:24
  5. uppdatera dashboard
    By arneanka in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-26, 23:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •