Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: ps3 problem

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    22

ps3 problem

skulle köra ett spel i gårkväll starocean har kört det i 11 timmar drygt alrdigt varit någora problem men nu så startade jag upp spelet och efter 5 min så dog hela maskinen bliden blev svart det pep till från typ som när man startr upp den och nu så går den inte igång för när man trycker på igång knappen lyser den grönt i 3 sec sen så övergår den till blinkade rött igen vad är felet det låter som den inte orkar starta igång sig ?? skall tillägga att det är en 60 gigare och kör jailbreak

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Hårdvaruproblem gällande ( nätdel eller överhettning ) mest troligt.
    Den har väll vart dammig ett tag o inte kunnat skjutsa runt kall luft ordentligt kan jag tänka som alla andra som rasar o får ylod.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    22
    ok finns det något som man kan göra själv ta isär den och rengöra den elelr måste man lämna in den eller är det bara att slänga

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av mr_mupp Visa Inlägg
    ok finns det något som man kan göra själv ta isär den och rengöra den elelr måste man lämna in den eller är det bara att slänga
    Du kan öppna upp den själv, dammsuga/blåsa med trycklyft på burk t.ex. **** Off samt värma om processorerna... finns massa videos på youtube, följ den från gilksy om du ska prova själv, om inte det fungerar kan det som pendragon säger vara nätdelen, men i dom flesta fallen är det överettning av processorerna som orsakat att dom tappat kontakten med moderkortet...

Innan du gör detta skulle jag rekomendera att du provar att byta hårddisken, i sällsynta fall är det den som är problemet, det är då mindre risk att något går käpp rätt åt helvete

Annars kan du lämna in den till oss på PSXCare och få den fixad för totalt 1500:- (om vi lyckas reparera den, annars är det 500:- för att vi försökt oss på det, sitter det ett spel i maskinen plockar vi ut det åt dig...)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Första felsökningstipset - Byt HDD
    Andra Felsökningstipset - Byt Nätdel
    Fungerar inte det efter det är det omvärmning som gäller oftast.

Det är så vi felsökte Ps3or när jag jobbade där
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner