Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Hur kan jag reflasha min nand med en USB flash drive elr CD

Registrerade
    Apr 2011
    Respekt
    0

Hur kan jag reflasha min nand med en USB flash drive elr CD

Först gjorde jag en Xam.xex så att min jtag kunde gå online.
    la den i min data folder av 12625 rebooter, skapade en image och la den i min jtag och fick e79 error.
    Nu vill jag reflasha min nand med XeLL men det updaterar inte, så kan jag göra det med USB eller CD. Men jag vill inte göra det med lpt port.

Tack

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Startar xell i huvudtaget? isåfall kan du bara lägga en fil som heter "updflash.bin" i rooten av ett usb minne, sätta det minnet i 360'n, dra ur strömmen sedan starta upp igen då ska det fungera...

Det går inte att gå online med en JTAG, kommer inte gå att göra det heller eftersom man blir bannad ganska direkt (max 24 timmar) det går iofs att byta ut keyvaulten och på så vis gå online igen i upp till 24 timmar...

Om Xell/Xellous inte startar alls ja, då finns det inte mycket du kan göra annat än att flasha om nanden via LPT/USB programmerare
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Apr 2011
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Startar xell i huvudtaget? isåfall kan du bara lägga en fil som heter "updflash.bin" i rooten av ett usb minne, sätta det minnet i 360'n, dra ur strömmen sedan starta upp igen då ska det fungera...

Det går inte att gå online med en JTAG, kommer inte gå att göra det heller eftersom man blir bannad ganska direkt (max 24 timmar) det går iofs att byta ut keyvaulten och på så vis gå online igen i upp till 24 timmar...

Om Xell/Xellous inte startar alls ja, då finns det inte mycket du kan göra annat än att flasha om nanden via LPT/USB programmerare
    Nej,
    Det går att starta xell
    och jag har fått en xam.xell så att jag kan gå online, det kommer ta 24-36 timmar tills jag blir bannad, men sen behöver jag bara en KV som jag får enkelt. För att rentals är ganska dyrt nuförtiden.
    Går det här? http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...FEmQeAdgxv.php
    Eller?

EDIT: Lite efterbliven jag är....
    Tack... försöker det snart
    Last edited by Just4fun; 2011-05-03 at 21:35.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det går att använda den där också
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. NAND Recovery
    By DopeD in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-02-10, 22:55
  2. CPU Key and NAND
    By jay20 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 09:56
  3. Skrivskydda NAND
    By sc654 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 11:25
  4. Skrivskydda NAND
    By sc654 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 11:25
  5. kolla in de här "Howto flash x360 drive without opening console"
    By istallion in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-09-09, 14:44

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner