Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Spela orginal FF13 på xbox med gammal flashning?!

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Spela orginal FF13 på xbox med gammal flashning?!

    Hejsan.
    Jag funderade på att ladda hem FF13 men insåg att det tydligen inte skulle gå att boota med min firmware version utan nån activator skiva. Tyckte det lät krångligt så jag köpte spelet istället. Min firmware är antingen 1.6 eller 1.61, minns inte riktigt. Vet bara att backup versionen behövde en senare version för att kunna boota spelet. Men hur är det med orginalspel och gammal firmware? När jag la spelet på hårddisken och sen tänkte starta det, så kom fönstret upp som ville uppdatera dashboarden. Men jag avböjde och tänkte höra här först hur det ligger till? Är det så att när man väl flashat sin xbox, så måste man se till att uppdatera till hyfsat ny firmware för att även kunna spela nya orginalspel?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är inga problem att köra original... och uppdateringen som du får fråga om gäller dashboarden, jag skulle väl rekomendera dig att uppdatera så du slipper problem med nyare spel
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Okej.
    När det gäller nya orginalspel på gammal firmware... skulle det kunna vara en faktor som ökar risken för banning, även om jag först uppdaterar flashningen innan jag går online med boxen? kan tillägga att jag alltid kollat backuper med abx och sett till att aldrig köra spel med wave version över 3, så min fråga gäller alltså enbart nya originalspel.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det finns ingen som kan säga någonting om det är säkert eller inte, allt beror på vad microsoft valt att spara för information om vad du spelat för spel och annat...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det finns ingen som kan säga någonting om det är säkert eller inte, allt beror på vad microsoft valt att spara för information om vad du spelat för spel och annat...
    jo det förstår jag... men jag hade hoppats på en kvalificerad gissning av dig som har koll nä men hur ligger det till, är det någon skillnad på stealth kollade backupper och orginalspel ur utifrån boxens perspektiv om den är flashad? så att spela ett nytt orginalspel med nytt waveformat är det samma som att spela backup av samma spel som är patchat? om så är fallet känns det lite småriskabelt även att spela nya orginalspel med tanke på att boxen har en gammal flash. Ber om ursäkt om det blir många frågor, men skulle vilja ha lite djupare förståelse kring det här. För isåfall om jag enbart tänkt spela orginalspel i fortsättningen så skulle det kanske vara en idé att flasha tillbaka till orginalfirmware?!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är bättre att spela original spelen eftersom dom har all data som dom ska ha, vill du inte köra backups längre kan du lika gärna flasha tbx till original, det minimerar ju risken för ban, men risken finns fortfarande där eftersom ingen vet vad ms loggat om boxen, äldre firmwares (pre LT) upptäcktes ju av MS pga skillnader i responstid (av vad jag förstod i alla fall, kan ha varit något annat dom upptäckte det på också... men det är inte så viktigt egentligen, huvudsaken är att c4eva vet hur det var dom kunde skilja på flashade och original maskiner)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Spela brända spel på en bannad gammal låda
    By Eroish in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-09, 19:56
  2. Spela nyare spel på gammal flashning?
    By Theclan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-23, 10:03
  3. Flashad xbox och spela orginal spel
    By spyx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-28, 11:11
  4. gammal dator vid flashning
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-08, 10:49
  5. Spela brända dvdfilmer i orginal Xbox
    By Beard in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-07-13, 11:36

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •