Tänkte bara kolla om man vet något mer än "in progress" på CFW till denna drive. Snackas ju om LT2.0?
Tänkte bara kolla om man vet något mer än "in progress" på CFW till denna drive. Snackas ju om LT2.0?
Kolla http://c4evaspeaks.com/
det e typ det vi lekmän får veta
There is no problem with 0225 firmware.
The problem is that the WRITE PROTECT on the drive is enabled and it is currently impossible to write the hacked fw to the drive.
This is being heavily investigated by the team.
Last edited by Noneed; 2011-05-05 at 15:27.
Jo läste det också, men tänkte om något fått mer inside info.
Fråga 2: kan man köpa en 9504 drive löst och spoofa den? Har ni på PSXcare utbytes läsare?
1. Ingen som vet mer än det som står på c4evaspeaks.com förutom dom som ingår i team jungle då
2. Ja, tekniskt sätt ska det fungera... det ska även gå att ta en 9504 och skriva en hackad 0225:a till då det enbart är mjukvaran som skiljer sig mellan dom olika läsarna änsålänge (även senaste liteon läsare som dök upp nyligen) men det är inget vi provat ännu, nej vi har inte 9504 läsare löst, hade vi haft det och det funnits 0225 mjukvara eller åtminstone header från 0225 hade vi nog börjat sälja sådana maskiner vid det här laget
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Har ni prövat en gammal iteon läsare då från tjockis 360 för skojs skull?
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Goda nyheter!! 0225 är klar och har gått in i test! Sweet!
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Då är ju det inga problem medså länge man kan läsa nyckel mao0225 är WP (write protected)
Läsa --> Baka --> Skriva --> Biff
/ Pendragon
Läsa -> Baka -> Byta Styrkort -> Skriva kanske, men är något WP det vill säga Write Protected, ja då kan du för f*n inte skriva till den, om du inte på något vänster stänger av den spärren först... och som det ser ut just nu kan du inte göra det, du kan inte kringå write protect spärren, men med tiden kommer dom lösa det på något smidigt vis, kanske man monterar en extra krets på den som man kan skriva till? who knows?!
Men fram tills dess får man väl göra som tidigare, skriva till annan läsare (annat styrkort i det här fallet)
Google is your friend!
Men börja sälj styrkort på PSXcare Eller ni kanske gör det?
Google is your friend!
Google is your friend!
Nu verkar det som att C4eva & Company har löst problemet med skrivskyddet... (iaf av den info som c4eva skrev på irc idag som finns på www.c4evaspeaks.com)
Google is your friend!
Lite ot: Men går det att få tag på nya 0225 fortfarande ( i Stockholm).
Har ni nån hemma?
Google is your friend!
Kommer det komma en update till 9504 läsaren då? Eller är det samma Lt+ 2.0 fw som det är till 0225 så man kan skicka in till update?
Google is your friend!
Bookmarks