Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: PS3 media server Streamning utav hd filmer laggar oavsett 720P eller 1080P

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    PS3 media server Streamning utav hd filmer laggar oavsett 720P eller 1080P

    Hejsan jag har skaffat mig en PS3 60 gig rätt så nyligen, och jag har problem att streama HD filmer från min PC i mitt rum till vardagsrummet där min ps3 står stationerad. min setup ser ut som följande

    PC -> D-Link DIR-655 (Trådad anslutning med TP kabel Cat 5e) D-Link DIR-655 -> Tp Kabel (CAT5E) -> PS3

    Hur jag än gör och hur jag än försökt så laggar filmerna utav bara sjutton och går inte att titta på.

    jag har följt denna tråden för att ställa in allt rätt http://forum.psxcare.com/support/sho...ver-MKV-errors

    och även provat med http://playstation-3.se/forum/t11182-p0.html utan att få något som helst förbättring.

    Min uppkoppling hemma är BBB 100/10 och min PC specifikationer är Amd Athlon 64 2000mhz 3200+
    2048mb ram
    Sapphire RadeonX800XL

    jag hoppas denna infon är tillräcklig för att kunna få någon hjälp och eventuellt på något sätt få igång mina MKV's utan lagg, jag har suttit och funderat kring varför det laggar och jag undrar har det med att göra vad för PC specifikationer man har att den har problem att transcoda filmerna on the fly? Och jag har även hört om ett program som heter mkv2vob men inte satt mig in i vad det gör och varför man ska använda det.

    all hjälp uppskattas iallafall.

    mvh / Richiie

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Richiie Visa Inlägg
    Hejsan jag har skaffat mig en PS3 60 gig rätt så nyligen, och jag har problem att streama HD filmer från min PC i mitt rum till vardagsrummet där min ps3 står stationerad. min setup ser ut som följande

    PC -> D-Link DIR-655 (Trådad anslutning med TP kabel Cat 5e) D-Link DIR-655 -> Tp Kabel (CAT5E) -> PS3

    Hur jag än gör och hur jag än försökt så laggar filmerna utav bara sjutton och går inte att titta på.

    jag har följt denna tråden för att ställa in allt rätt http://forum.psxcare.com/support/sho...ver-MKV-errors

    och även provat med http://playstation-3.se/forum/t11182-p0.html utan att få något som helst förbättring.

    Min uppkoppling hemma är BBB 100/10 och min PC specifikationer är Amd Athlon 64 2000mhz 3200+
    2048mb ram
    Sapphire RadeonX800XL

    jag hoppas denna infon är tillräcklig för att kunna få någon hjälp och eventuellt på något sätt få igång mina MKV's utan lagg, jag har suttit och funderat kring varför det laggar och jag undrar har det med att göra vad för PC specifikationer man har att den har problem att transcoda filmerna on the fly? Och jag har även hört om ett program som heter mkv2vob men inte satt mig in i vad det gör och varför man ska använda det.

    all hjälp uppskattas iallafall.

    mvh / Richiie
    Du kanske läst att även jag har problem med detta och jag har mer eller mindre gett upp. Vanliga .avi funkar fint men .mkv är tyvärr för krävande när man streamar, om jag lägger över filmen till ps3:an så funkar det fint. Tar dock upp mot 1h eller mer så känns inte så aktuellt. Har 100mbit och en htpc-dator anpassad just för fullhd. Blir ingen skillnad om jag spelar i xmb eller showtime.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Köp en PopcornHour "Psxcare är Åf" eller via hallen eller Roxcore via kjelle.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    jag har en teori & även en sak jag glömde berätta i min beskrivning ovan, kan det vara så att om man kör en mkv film ifrån en extern disk som är ansluten via en USB 2.0 kabel att tillräckligt mycket data inte hinner skyfflas över att det kan vara där flaskhalsen uppstår?
    Eftersom att mina mkv's för närvarande ligger på en extern disk vilket kanske inte är så smart att streama / spela upp ifrån då, i och med allt hackande, så funderade jag på det ifall det kan vara en trolig orsak att man måste spela upp dem från en intern disk för att få ut bästa möjliga prestandan.
    // Richiie

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Avifiler typ Xvid/Div-X skyfflar ungefär en komam fyra meg data i sekunden och högupplösta .mkv i 1080p cirka fem. USB 2.0 överför betydligt mycket mer än så och du kan multikast strömma fem filmer utan att det laggar i 1080p samtidigt. ( USB 2.0 som lanserades år 2000 har den maximala överföringshastigheten Hi-Speed på upp till 480 megabit per sekund. )
    Där ligger inte dit problem utan snarare om du använder en stationär dator eller liknande o översätta formatet så din ps3 kan läsa det har det nog mer med dataströmmen som antivirusprogram och routerns quos tjänst skall hantera.

    Jag har tidigare kört med lillebror till din router D-LINK DIR-635 som till skillnad från din som kör med Gigabit bakplan kört 10/100Mbit/s och inte ens med den när jag hämtat filmer i 1080p .mkv eller råa blålaserfilmsdumpar har jag fått det att lagga. Märk väl då att jag kör Gigabit på allt annat under routern och spelat upp filmer från min NAS direkt på en Popcorn hour C-200 enhet. ( Länk: http://forum.psxcare.com/support/sho...ringslösningar )

    En Ps3 är ungefär lika sopig som en 360 på att spela upp högkvalitativ film och en roxcore spelare för 900 kr cirkus gör jobbet betydligt myket bättre om man inte vill köpa ett monster som C-200 popcornen
    Jag lade ned spela upp film på mina tv-spel för länge sedan då det inte visat sig fungera bra och upehåller min stationära dator. Det enda jag behöver igång hemma för att se mina filmer är en NAS *den jag länkade ovan* en Gigabitswitch, och Popcornhour maskinen samt en Tv

    Pratar man Digital-TV via Bredband så fyller en normal kanal en meg data i sekunden per kanal medans HD sändningar vill reservera upp till 7Mb för att vara säkra sidan per kanal.
    Detta gör att tv-jättar som CanalDigital kräver 700mb dedikerad trafik enbart för de kanaler som skall skyfflas över nätet som inte sänds i HD och sedan när HD kom yttligare mer kapacitet för dessa kanaler per program så klart Detta vet jag sedan tidigare arbete då jag hjälpt till och sätta upp och utforma deras paket via riktigt bredbandsnät hos föreningar/företag

    Du tittar sällan på mer än en film i taget och även om lillesyrran eller någon annan i familken skulle vilja titta på något samtidigt så skall detta då inte påverka.

    Vissa hårddiskar parkerar sina läshuvuden och går ned i varv enligt nya miljöcertifieringar för o spara ström, se till att sånt skit inte ligger i vägen o stör med
    Last edited by Pendragon; 2011-05-09 at 19:33.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Som Pendragon sa tidigare ... Köp en Popcorn hour C-200 för att se dina 720p/1080p ... VÄLDIGT trevlig liten Mediaspelare ... Finns även billigare Popcorn Hour som du kan hitta på ******* för 7-1000:- ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Richiie Visa Inlägg
    jag har en teori & även en sak jag glömde berätta i min beskrivning ovan, kan det vara så att om man kör en mkv film ifrån en extern disk som är ansluten via en USB 2.0 kabel att tillräckligt mycket data inte hinner skyfflas över att det kan vara där flaskhalsen uppstår?
    Eftersom att mina mkv's för närvarande ligger på en extern disk vilket kanske inte är så smart att streama / spela upp ifrån då, i och med allt hackande, så funderade jag på det ifall det kan vara en trolig orsak att man måste spela upp dem från en intern disk för att få ut bästa möjliga prestandan.
    // Richiie
    Visst kan det bli falskhals om du kör från USB, i alla fall om du använder den till annat samtidigt, det märks ju om du t.ex. i windows kopierar 2-3 filer samtidigt till en USB enhet kan hastigheten gå ner väldigt mycket, från att du vid en överföring överför i kanske 20mb/s kanske det landar på 2-3mb/s per överföring om du kör 2-3 överföringar samtidigt... det kan gå ner ännu längre ner också...

    Bästa är att köra från en intern hårddisk, dom har mycket högre transfer speed än vad en USB hårddisk har, men det borde inte påverka så fasligt mycket tycker man jue... prova o kopiera in det på en intern hårddisk och testa o köra det därifrån för o se om det blir någon skillnad?

    Visst, det bör som pendragon säger fungera bra... men man märker ju när man kör filöverföringar med windows att det inte alltid fungerar som man tänkt... och visst är ps3'an inte heller den bästa mediaspelaren, men den klarar det hyffsat bra ändå tycker jag, om man inte vill fylla ut med en dator (htpc) eller popcornhour eller whatever i tvbänken och man gärna vill spela spel kan en ps3'a vara ett hyffsat ok alternativ ändå, jo visst... du behöver streama för att det ska bli vettigt resultat om datorn inte är seg/används mycket till annat samtidigt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Nu talar jag bara för mig själv men aldrig jag köper en popcornhour. Jag köpte lösa delar till min dator inkl chassi för att göra det till en htpc till vardagsrummet som stöder fullhd, tänkte bara att det skulle va skönt att se någon film i sovrummet med ps3:an istället för böka med bärbara datorn. Så i mitt fall får jag väl flytta över filmerna, för jag känner jag lagt ut nog mycket stålar på teknikprylar

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Man kan aldrig lägga ut för mycket stålar på teknik prylar ...

    Citat Original inlägg av icqdevil Visa Inlägg
    Nu talar jag bara för mig själv men aldrig jag köper en popcornhour. Jag köpte lösa delar till min dator inkl chassi för att göra det till en htpc till vardagsrummet som stöder fullhd, tänkte bara att det skulle va skönt att se någon film i sovrummet med ps3:an istället för böka med bärbara datorn. Så i mitt fall får jag väl flytta över filmerna, för jag känner jag lagt ut nog mycket stålar på teknikprylar
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Man kan aldrig lägga ut för mycket stålar på teknik prylar ...
    Klart man kan, lägger du ut en hel förmögenhet kanske du får någonting som är sämre än någonting billigare, men i dom flesta fallen är det bättre ju högre upp i prisklassen man går...

    Och som icqdevil säger så kan man lika gärna bygga en egen HTPC, då får du ju en hel dator som klarar av allt det där som din popcornhour gör och lite till
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Man kan aldrig lägga ut för mycket stålar på teknik prylar ...
    Joo man kan ju faktiskt det :P När man väntar unge snart och har en tjej med hatisk blick direkt teknikprylar nämns speciellt mobil eller dator. Så har man redan lagt ner nog mycket tid och pengar på sådant.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av icqdevil Visa Inlägg
    Joo man kan ju faktiskt det :P När man väntar unge snart och har en tjej med hatisk blick direkt teknikprylar nämns speciellt mobil eller dator. Så har man redan lagt ner nog mycket tid och pengar på sådant.
    När min första unge var på gång sprang jag och köpte ett par högtalare jag drömt om att äga en längre tid. Dom kostade då för 15 år sedan c:a 30.000:-, med dagens pengavärde så motsvarar det c:a 60.000:-

    Det var "nu eller aldrig" som gällde :-) :-) :-)

    Dom låter faktiskt lika bra nu, så det var inte en så tokig investering, kommer behålla dom längre än min hörsel....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Thumbs up

    - Skulle kanske tro att problemet är att din dator inte orkar med då PS3 media server tar rätt mycket kraft från den då man ska spela upp just mkv.


    720p funkar bra med PS3 media server .

    PS3 och Datorn: Core2Duo 3.0ghz , 4gb ram. kör med cat5e kabel direkt från datorn.

    har inte provat med 1080p så det vet jag ej hur det funkar.

    Kör med standard inställningar i PS3 media server.

    Men sedan kan jag också säga att det inte är optimalt att spela upp dom så utan om jag haft pengar så skulle jag köpt t.e.x en popcorn eller likvärdig och använda det som media center.

    kanske i framtiden kan vi få ett program typ som xbmc direkt i ps3 och då kommer ps3an nog slå ut det mesta som maskin.

    mvh / Anna
    Last edited by MoonLady; 2011-05-13 at 01:31.

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    D-link har släppt en mediaspelare för under 2.000 kr som en vän skaffade o tyckte var smidig med. Boxee heter den. ( http://www.dlink.se/cs/Satellite?c=G...SE%2FDLWrapper )
    Mjukvaran är en XBMC variant och rätt trevlig, du kan även instalelra den på en pc eller apple-tv eller liknande själv tydligen.
    http://www.boxee.tv/


    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Roxcores EZ-Play Stream ligger nu strax under 1000 kr och klarar av att strömma film 1080p via usb eller nätverk.



    Allmänt AnvändningsområdeFilm & foto, Musik Backupfunktion Nej Bildprocessor D/A för bild D/A för ljud DAC Streaming från egen dator Ja Stöd för internetradioNej TV-mottagare, digital Anslutningar Analog 3,5mm-ingångNej Analoga RCA-ingångar 1 par Analoga RCA-utgångar 1 par Balanserad in (digital) XLR Nej Balanserad ut (analog) XLRNej Balanserad ut (digital) XLR Nej Digital koaxial in Nej Digital koaxial ut Nej Digital optisk in Nej Digital optisk ut 1 st DVI-utgångarNej eSATANej Firewire/DV/iLink utNej Front / sidoanslutningar USB HDMI Ja Antal utgångar 1 st HDMI-version1.3 Ljud via HDMIJa HörlursutgångNej Komponent ut Nej Komposit ut 1 st S-video utNej SCART-utgångNej USBJa Antal portar 2 st Antal USB-värd-portar 2 st Inspelningsfunktion USB-version 2.0 VGA-utgångar Nej Bildegenskaper Display nej Stödda bildformat480p, 576p, 720p, 1080i, 1080p Dekodrar Bildfiler som stöds BMP, GIF, JPEG/JPG, PNG Ljudfiler som stöds AAC, FLAC, MP3, Ogg Vorbis, WAV (PCM), WMA Ljudformat RAR-stödNej Videofiler som stöds AVI, DivX, H.264, Matroska (MKV), MOV, MPEG1, MPEG2, MPEG4, RealMedia (RM/RMVB), TS, WMV, XvidÄven iso, ifo, vob och dat Dimensioner Mått (BxHxD)152 × 110 × 34 mm Vikt 0,3 kg Funktioner InspelningsfunktionNej Internettjänster/apps som stöds Bittorrent, Flickr, Picasa, Väderleksrapporter, YouTube TV-mottagareNej Kommunikation BluetoothNej Nätverksanslutning Ja Hastighet10/100 MB/sMbit/s och inte MB/s ska det vara Trådlöst nätverk Nej Via USB-dongle Kompatibilitet Bildfrekvens DLNA Radiomottagare UndertexterSMI, SRT, SUB Lagring MinneskortsläsareJa Typ av minneskortMemory Stick, Multi Media Card, Secure Digital Optisk enhet Nej Via USB-läsare Stöd för inbyggd hårddiskNej Ljudegenskaper Max bit-rate (MP3) Strömförsörjning Strömanslutning Via strömadapter Spänning 100 - 240 V Övrigt Fjärrkontroll Ja Upplyst fjärrkontroll Nej Lanseringsår 2010 Tillverkargaranti 1 År
    Last edited by Pendragon; 2011-05-14 at 11:49.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    Hoppas verkligen ni inte tar illa upp nu MEN JAG tycker iaf att det dom senaste inläggen i denna tråd inte handlar så mycket om ps3 media server "problemet"
    Men tycker att det ändå att 720p är på god väg att funka bra i showtime via ps3 mediaserver med senaste uppdateringarna , vi får hålla tummarna att showtime får in smb snart och lite stabilare uppspelning av högupplösta filmer via nätverket

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Lyckades lösa problemet med 720P filmer, installerade en äldre version av PMS och körde allt enl swizzys guide samt spelade upp en film från min interna SATA2 disk, och det funkade kalas :-) det var alltså min usb port som inte orkade strömma filmen helt ifrån min externa disk har jag kommit fram till nu.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Roxcores EZ-Play Stream ligger nu strax under 1000 kr och klarar av att strömma film 1080p via usb eller nätverk.


    Nu tror inte jag att den Strömmar via usb, det är nog snarare att den spelar upp från usb, samma sak med nätverket att den tar emot signaler från annan källa t.ex. din windows pc och då spelar upp därifrån...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nu tror inte jag att den Strömmar via usb, det är nog snarare att den spelar upp från usb, samma sak med nätverket att den tar emot signaler från annan källa t.ex. din windows pc och då spelar upp därifrån...
    Om du delar ut filer från en USB disk via en PC så
    Sluta vara så negativ hela tiden *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av telgetok Visa Inlägg
    Hoppas verkligen ni inte tar illa upp nu MEN JAG tycker iaf att det dom senaste inläggen i denna tråd inte handlar så mycket om ps3 media server "problemet"
    Men tycker att det ändå att 720p är på god väg att funka bra i showtime via ps3 mediaserver med senaste uppdateringarna , vi får hålla tummarna att showtime får in smb snart och lite stabilare uppspelning av högupplösta filmer via nätverket
    720p funkar ju kanon redan med Media server & det som tur är utan Showtime som tyvärr suger väldigt mycket just nu men det klart vi hoppas i framtiden Showtime kan funka kanske lika bra som xbmc

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Finns det någon möjlighet att få media server att spela upp film från ps3an's disk? Eller är jag tvungen att köra med showtime eftersom man inte ska ha åtkomst till dev_hddn egentligen.. streama Är som sagt inte ett alternativ.

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Om du delar ut filer från en USB disk via en PC så
    Sluta vara så negativ hela tiden *skratt*
    -.- jo, men det är ju då inte USB på enheten det är utan datorn så det räknas inte, du måste föra över det från datorn till enheten via nätverket isåfall...

    Citat Original inlägg av icqdevil Visa Inlägg
    Finns det någon möjlighet att få media server att spela upp film från ps3an's disk? Eller är jag tvungen att köra med showtime eftersom man inte ska ha åtkomst till dev_hddn egentligen.. streama Är som sagt inte ett alternativ.
    PS3Media Server körs på datorn, hur ska den då komma åt det som ligger på PS3'ans hårddisk?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    -.- jo, men det är ju då inte USB på enheten det är utan datorn så det räknas inte, du måste föra över det från datorn till enheten via nätverket isåfall...



    PS3Media Server körs på datorn, hur ska den då komma åt det som ligger på PS3'ans hårddisk?
    Oj, nu va jag för snabb med mitt inlägg.. mena såklart mediaspelarn i xmb. Om den kan hitta filmerna på ps3:ans disk. Antar inte det? man måste köra något homebrew program för de. t.ex showtime?

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av icqdevil Visa Inlägg
    Oj, nu va jag för snabb med mitt inlägg.. mena såklart mediaspelarn i xmb. Om den kan hitta filmerna på ps3:ans disk. Antar inte det? man måste köra något homebrew program för de. t.ex showtime?
    Om du kopierar dom från din dator (genom PS3 Media Server) kan du spela upp dom direkt på PS3:an sen ja *funkar typ bara med film som är i rätt format redan, annars står den och tuggar i alla evighet har jag märkt, kanske blivit fixat på senare tid med nya versionen?*
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Om du kopierar dom från din dator (genom PS3 Media Server) kan du spela upp dom direkt på PS3:an sen ja *funkar typ bara med film som är i rätt format redan, annars står den och tuggar i alla evighet har jag märkt, kanske blivit fixat på senare tid med nya versionen?*
    Är jag blåst eller, har flytta över en .mkv fil med hjälp av kabel från datorn till ps3:an i mappen video på dev_hdd, hur gör jag nu för att se den i xmb under videos? Hitta ju den direkt i showtime eftersom jag kan bläddra mig fram till mappen.

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av icqdevil Visa Inlägg
    Är jag blåst eller, har flytta över en .mkv fil med hjälp av kabel från datorn till ps3:an i mappen video på dev_hdd, hur gör jag nu för att se den i xmb under videos? Hitta ju den direkt i showtime eftersom jag kan bläddra mig fram till mappen.
    Genom PS3 Media server = starta PS3 Media server, browsea dig fram till videon/musiken/bilden och tryck på trekant (/\) knappen och välj copy, då fixar den det där åt dig på "rätt" sätt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Titta på HD filmer 720p - 1080i filmer på xb?
    By A.T in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-20, 16:39
  2. Media Server till PSP (filmer, musik etc etc)
    By Padishar77 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-11, 19:54
  3. 720P-dvdspelare vs xbox 1080P
    By Mahadeva in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 01:11
  4. Spela upp film i 480p, 720p och 1080p.
    By satanas in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2007-09-08, 18:34
  5. Fel vid överföring utav filmer,musik?
    By MartialX in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2003-10-07, 14:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •