Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Ny uppdatering (maj)

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Ny uppdatering (maj)

    http://mobil.gamereactor.se/nyheter/27255/Xbox+360-uppdatering+n%E4sta+vecka/

    Någon som har mer info om denna?
    Det låter ju lite oroväckande.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är uppdateringen från USA, den som varit i test som ska flasha om DVD enheterna.

    Så var VÄLDIGT FÖRSIKTIGA med att uppdatera framöver!!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    De kommer skjuta sig så hårt i fötterna om de bakar in en flashmetod i mjukvaran för sina DVD spelare
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    72
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    De kommer skjuta sig så hårt i fötterna om de bakar in en flashmetod i mjukvaran för sina DVD spelare
    TYST! M$ läser allt...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av bena Visa Inlägg
    TYST! M$ läser allt...
    Ja låt dom. då kanske dom fattar att dom kommer skadeskjuta sig själva.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Hörde om den här när jag va inne på psx care idag. Hmm. Detta måste vara den första på 5-7 år som ska flasha om dvd spelaren? För jag har som sagt haft bland det första firmwaret som kom ut. Vart flashad på psxcare för jag inte hade hårdvaran att flasha själv...
    Och där har detta aldrig hänt. Fick som sagt bara RROD. Men det var väl på tiden...

    Riktigt ruttet av MS om dom flashar om custom firmware:s...
    edit: Läste lite här
    http://team-xecuter.com/forums/showthread.php?p=229828

    Men jag tror det kommer vara lugnt. Om dom inte gjort detta tidigare, varför skulle dom göra det nu?
    Jag får vänta och se. Ska inte uppdatera iallafall.
    Last edited by AFX3D; 2011-05-19 at 16:46.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Dom flashar om alla DVD enheterna för att dom ska få stöd för XGD3, ett fåtal maskiner fungerar det inte på (troligen samsung maskiner?) då får man en ny slim...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    hmm, är detta bara för slim eller för alla xboxs?
    Borde man avvakta lite om man har lite on?

    EDIT: hittade svaret.
    http://www.xboxmb.com/forum/2-xbox-3...tml#post408216

    hoppas min skiter sig haha ne
    http://www.joystiq.com/2011/05/18/ne...ms-offering-r/
    Last edited by Ask3n; 2011-05-20 at 14:35.

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Dom flashar om alla DVD enheterna för att dom ska få stöd för XGD3, ett fåtal maskiner fungerar det inte på (troligen samsung maskiner?) då får man en ny slim...
    Vilket skit...
    Då är alltså dagarna över för pirating inom xbox360 spel?
    Jag kommer inte uppdatera iallafall, och köra mina gamla spel eller som jag hittils inte spelat. Ska dra ner så många som möjligt innan denna uppdatering. LA noire osv...
    Sen om man skulle bli laglig och köpa ett spel så skulle det ändå skriva över och man kan inte spela allla brända skivor man har. Nä, detta är tråkigt nyheter. Men JTag ägare behöver nog inte oroa sig så mycket för detta dock..
    Last edited by AFX3D; 2011-05-24 at 01:22.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AFX3D Visa Inlägg
    Vilket skit...
    Då är alltså dagarna över för pirating inom xbox360 spel?
    Jag kommer inte uppdatera iallafall, och köra mina gamla spel eller som jag hittils inte spelat. Ska dra ner så många som möjligt innan denna uppdatering. LA noire osv...
    Sen om man skulle bli laglig och köpa ett spel så skulle det ändå skriva över och man kan inte spela allla brända skivor man har. Nä, detta är tråkigt nyheter. Men JTag ägare behöver nog inte oroa sig så mycket för detta dock..
    Dagarna för pirating är ALDRIG slut, det blir bara mer och mer svårt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Dagarna för pirating är ALDRIG slut, det blir bara mer och mer svårt
    Sant sant. Men detta med nya skivor kommer bli svårt...
    Ska bli intressant om nån hacker hittar en lösning sen.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AFX3D Visa Inlägg
    Sant sant. Men detta med nya skivor kommer bli svårt...
    Ska bli intressant om nån hacker hittar en lösning sen.
    Svårt och svårt... skivorna vi bränner till är 8.5GB, spel skivorna är 7.9GB... spelen får plats, det handlar mer om sektorerna som finns längst in på skivan, att du ska kunna få ut informationen som finns där... det gör man under rippningen och sedan lägger man dom delarna någon annanstans på skivan, LT 2.0 är redan på väg, redan färdig för test på 0225:an... så svårt är det inte för c4eva och gänget, dom vet vad dom håller på med... arbetat med det länge...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    jag uppdaterade precis till senaste dashboarden och det skulle jag inte gjort.

    hade tyvärr missat det här med att den skulle flasha om driven till "orginal" så att man inte kan spela backups längre..

    och mycket riktigt, nu funkar inte ett enda spel på mitt xbox360 av de som är backups..

    så vad gör man nu? skaffar en ny hobby?

    förmodar att det bara är att vänta in en ny iextreme flash, men å andra sidan läste jag något om att man aldrig kommer att kunna uppdatera sin dashboard sedan om man har en custom fw (iextreme) och då måste ta bort flash, uppdatera dashboard och sedan flasha med iextreme..

    samt läste något om att det skulle krångla till det med att få nya spel att starta pga av någon anledning med flashen osv..

    om någon har mer info om detta så bjud gärna på den då jag är mycket intresserad av att kunna spela igen och även veta om jag skall skrota den här och köpa ny eller om jag bara kan sitta och vänta på nytt iextreme och om det senare kommer ställa till problem osv för nya spel.

    kanske t.om skall ta och köpa en jtagad box istället om det blir för mycket strul med "det vanliga". eller kommer det krångla för jtagade boxar nu också med nya updates osv att den "tar bort" något som gör att det inte heller funkar?

    blev säkert sjukt rörigt nu, sorry isf
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det du kan göra är att helt enkelt vänta på LT 2.0/LT+ 2.0 vad det nu blir

    Det är ingen som vet hur det kommer bli i framtiden, om det kommer flashas om DVD enheter vid varje uppdatering eller hur det blir... det är enbart spekulationer och teorier som cirkulerar runt på nätet just nu, när nästa uppdatering kommer får vi veta hur det kommer bli

    Det är ingen som vet hur det kommer bli med JTAG's, men det lär bli svårare för dom som JTAG:at i framtiden tyvär, eftersom MS gått ut med info om att uppdateringen ska göra det svårare att köra Homebrew (och det ända viset du kan göra det på är genom att köra med JTAG...) men å andra sidan har jag också lite tillit till folket som arbetar med, jag tror nog dom kommer klara av att kringå det här
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    får helt enkelt hoppas på det bästa men förbereda sig på det värsta.

    jag vill skjuta mig i foten just nu! skulle precis testa brink (och fortsätta lira l.a noire), så dök en uppdatering upp.. inte visste jag att den skulle göra mig så olycklig

    och enda spelet jag har som går att spela nu är kung fu panda och lego indiana jones (förutom dansspelet dance dance revolution) haha

    verkar dock som folk säger att man kan flasha om till lt+ och sedan spela backups igen, men då måste jag skicka in krysslådan någonstans och göra det bara för att testa om det _kanske_ funkar är då inget jag tänker göra..

    får bli wii ett tag nu istället
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Svårt och svårt... skivorna vi bränner till är 8.5GB, spel skivorna är 7.9GB... spelen får plats, det handlar mer om sektorerna som finns längst in på skivan, att du ska kunna få ut informationen som finns där... det gör man under rippningen och sedan lägger man dom delarna någon annanstans på skivan, LT 2.0 är redan på väg, redan färdig för test på 0225:an... så svårt är det inte för c4eva och gänget, dom vet vad dom håller på med... arbetat med det länge...
    Ok. Skönt att veta.
    Har denna uppdatering kommit än?

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AFX3D Visa Inlägg
    Ok. Skönt att veta.
    Har denna uppdatering kommit än?
    LT+ 2.0 har inte kommit ännu nej, inte heller har det kommit någonting för 0225rna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. uppdatering av fw.
    By Lynx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-12, 23:24
  2. Uppdatering av FAQ'n?
    By Enlund in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-03, 14:14
  3. Uppdatering?
    By thejonas in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 19:50
  4. Uppdatering
    By CapTN in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-30, 09:06
  5. Uppdatering
    By Blue_Eyed_Devil in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 19:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •