Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Byta DVD-läsare i Xbox 360

  1. #1
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Byta DVD-läsare i Xbox 360

    Hej, har köpt ett Xbox från 2008 som har en trasig Lite-on DVD, den är flashad. När jag köpte den hade den "Open Tray felet" men efter att ha använt den lite är den nu helt död, går inte trycka ut den på något sätt.
    Har då också en fungerande Samsung m28 läsare (också flashad) som har tillhört ett annat Xbox. Jag har försökt att "spoofa" Samsungen som Lite-on:en (innan den "dog helt") men det har inte gått något vidare.
    För det första är det inte alltid datorn och Jungleflasher hittar DVD.n och när den väl gör det så kan jag inte göra någonting, när jag försöker köra READ så får jag felmeddelanden som Invalid Status 0x50, 0x51 m.m.
    Och när jag kör Dummy from iXtreme fungerar inte det för att jag måste ta ut luckan halvvägs (dock har jag gjort det men det fungerar inte i alla fall).

    Jag har ett VIA kort och använder Xboxet som strömgivare.

    Går det att fixa detta på något sätt? läsa ur DVD keyn från Xboxet eller liknande? är inte så kunnig så om någon är snäll och svarar skulle det vara väldigt bra.

    Mvh Anton

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av anton1048 Visa Inlägg
    Hej, har köpt ett Xbox från 2008 som har en trasig Lite-on DVD, den är flashad. När jag köpte den hade den "Open Tray felet" men efter att ha använt den lite är den nu helt död, går inte trycka ut den på något sätt.
    Har då också en fungerande Samsung m28 läsare (också flashad) som har tillhört ett annat Xbox. Jag har försökt att "spoofa" Samsungen som Lite-on:en (innan den "dog helt") men det har inte gått något vidare.
    För det första är det inte alltid datorn och Jungleflasher hittar DVD.n och när den väl gör det så kan jag inte göra någonting, när jag försöker köra READ så får jag felmeddelanden som Invalid Status 0x50, 0x51 m.m.
    Och när jag kör Dummy from iXtreme fungerar inte det för att jag måste ta ut luckan halvvägs (dock har jag gjort det men det fungerar inte i alla fall).

    Jag har ett VIA kort och använder Xboxet som strömgivare.

    Går det att fixa detta på något sätt? läsa ur DVD keyn från Xboxet eller liknande? är inte så kunnig så om någon är snäll och svarar skulle det vara väldigt bra.

    Mvh Anton
    Din dator är inte snäll det hör jag det...

    Kom förbi med din "döda" liteon läsare till oss på PSXCare om du bor i stockholm så löser vi det, ta även med dig moderkortet...

    Det är INTE rekomenderat att man använder sig av Xbox 360'n som ström källa, och är du verkligen säker på att den är flashad? vet du vad den e flashad med för mjukvara?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tyvärr så bor jag i Kalmar.
    Kan säga att jag har testat med en annan gammal dator med Win XP, och fick samma felmeddelanden där.
    Han jag köpte den av sa att den var flashad, det är det ända jag vet.
    Men är Lite-on:en förlorad helt?, eller går det att köpa en ny läsare och sätta in det gamla styrkortet (heter det va?) i den nya så att det fungerar eller är det styrkortet som är sönder nu?
    Vad skulle det kosta att skicka in detta till er så att ni fixar det?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är förhoppningsvis inga fel på den, om det skulle vara några fel låter det mer som att det är fel på styrkortet än något annat...

    Att skicka den till oss, och vi kikar på det och förhoppningsvis fixar det åt dig skulle kosta 350:- + frakt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Ok. Bara så att du förstår, när jag kopplar Lite-on läsaren till Xboxet blinka grönt precis som den gör när man inte har i någon DVD. Den reagerar liksom inte när den blir inkopplad och får ström. Samsungen funkar, dock kan jag ju bara se filmer eftersom den har fel mjukvara.
    Om jag i så fall skulle skicka in den till er, menar du att ni skulle laga DVD:n då? eller ska jag skicka in Xboxet och Samsung-läsaren också så att ni spoofar den som Lite-on-läsaren?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av anton1048 Visa Inlägg
    Ok. Bara så att du förstår, när jag kopplar Lite-on läsaren till Xboxet blinka grönt precis som den gör när man inte har i någon DVD. Den reagerar liksom inte när den blir inkopplad och får ström. Samsungen funkar, dock kan jag ju bara se filmer eftersom den har fel mjukvara.
    Om jag i så fall skulle skicka in den till er, menar du att ni skulle laga DVD:n då? eller ska jag skicka in Xboxet och Samsung-läsaren också så att ni spoofar den som Lite-on-läsaren?
    Skicka hela din maskin med liteon läsaren, om vi kan kommer vi att laga den... kan vi inte laga den ringer vi upp dig och frågar dig om vi ska montera in en ny liteon läsare, samsung läsaren är inget vi rekomenderar att du monterar... det är liksom ingen idé efter det kommer strula med AP25 om du gör det... om det är så att vi behöver montera in en ny DVD åt dig (liteon) kommer det kosta dig 850:- + frakt

    Förhoppningsvis kan vi fixa det, men vi kan inte garantera något förrens vi kan undersöka saken närmare och kan se om det är något fel på DVD'n, kanske får byta ngn komponent på styrkortet som du har råkat paja?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Ok, verkar som om det blir dyrt, dyrare än vad jag köpte den för. Men om jag köper en Lite-on läsare av er och sätter in den kommer det fungera eller måste jag få ur mjukvaran från den gamla först? eller går det från motherboarden?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du komme kunna använda den som en DVD spelare... men inget annat

    Jag skulle ärligt talat inte rekomendera att du försöker någe mer själv, lämna istället dvd'n till någon som har koll på vad dom gör, då menar jag inte pelle 14 som bor granne med dig som säger "jag kan fixa det här, inga problem!" utan jag menar alltså någon som VERKLIGEN vet vad dom håller på med som t.ex. oss på PSXCare

    Varje Xbox 360 har en unik nyckel som finns både på moderkortet och på DVD enheten, matchar dom inte kan du bara titta på dvd filmer... om du dödat dvd'n så pass att man inte får fram den nyckeln och din maskin inte går att JTAG:a ja då har du antingen en dyr dvd spelare eller en dyr brevpress/dyrt bokstöd
    Last edited by Swizzy; 2011-05-15 at 16:21.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Byta läsare
    By Eddan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2009-09-04, 06:39
  2. Byta dvd-läsare
    By svenantenn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 23:44
  3. Byta läsare i boxen?
    By hehejaa in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 10:50
  4. Byta DVD läsare!
    By Ice Wyver in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-03-12, 16:34
  5. Byta DVD läsare
    By Roger in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-25, 21:10

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •