Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: Min 5-6 år gamla xbox360 fick RROD nyss. Efter NYASTE UPPDATERINGEN.

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14

    Min 5-6 år gamla xbox360 fick RROD nyss. Efter NYASTE UPPDATERINGEN.

    Hallå. Som sagt. Min xbox fick rrod nyss. Sen startade jag om den, och...
    Allt började när jag spelade spelet bulletstorm. Det fryste efter ett tag i början av spelet. (Det har aldrig hänt tidigare att ett spel fryst för mig. Och xboxen bara hängde sig, kontrollen funka inte, så man var tvungen att trycka på stänga av knappen.)
    Sen vilade den ett tag och den lyckades starta om ändå utan tre röda ringar...

    Sen fryste xboxen och spelet igen. Vet inte om det är just bulletstorm som är felet...
    Låter den kylas ner nu ett tag. Den kanske vart lite för varm bara?

    Den här ska fan hålla länge. Haft bra minnen med denna xbox. Har typ ett av dom första firmwaren som kom ut...
    Hoppas inte denna uppdatering sabbade det. Måste vart en för tung uppdatering eller liknande?
    Vad ska jag göra för att förhindra detta?
    tack.

    edit: Den är död. RROD. For fuck sake.
    Last edited by AFX3D; 2011-05-15 at 15:59.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Jag tror jag får köra på detta alternativet senare...
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=876&xSec=93

    Håller den länge då eller är min xbox helt enkelt för gammal och utsliten?
    mvh

    p.s: Jag vill ju ha kvar mina spel save:s...Därför onödigt att köpa en ny xbox..

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AFX3D Visa Inlägg
    Jag tror jag får köra på detta alternativet senare...
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=876&xSec=93

    Håller den länge då eller är min xbox helt enkelt för gammal och utsliten?
    mvh

    p.s: Jag vill ju ha kvar mina spel save:s...Därför onödigt att köpa en ny xbox..
    Det är svårt att säga om den kommer hålla länge eller gå sönder igen kort efter reparationen, om du köper en ny kan du få över dina gamla sparningar till en ny hårddisk utan problem, det vill säga om du köper en slim... köper du en ny av den lite äldre varianten kan du sätta på din gamla hårddisk på den nya maskinen utan problem

    Generellt sett verkar det som att dom lagningarna vi har gjort på senare tid har hållt ganska bra, det är inte så mycket garanti reparationer längre, men vi får in ett gång sådana också tyvär.

    Det är alltid en chansning att låta oss laga den, ibland kanske det bara håller några veckor eller månader och ibland kan det hålla hur länge som helst praktiskt taget, vi gör inte samma typ av reparationer som Microsoft gör, microsoft byter ut alla delar som kan ha gått sönder direkt, vi har inte dom resurserna att göra det om t.ex. grafik processorn har gått sönder kan vi inte byta ut den hur som helst, det kan microsoft göra vi byter inte heller moderkort om vi inte kan laga maskinen... däremot kan vi ibland erbjuda dig en annan konsoll av motsvarande modell istället för din gamla maskin om vi inte lyckas reparera den (beror på vad vi har liggandes kvar som folk inte hämtat ut på 6 månader + efter färdig reparation/modifikation)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Mmm. Jag har tyvärr inte råd att köpa en ny xbox360 just nu Men det hade vart nice med en helt ny. Man kanske kan spara ihop eller nått ett litet tag.
    Jag vet att det är en chansning som du skriver om ni får laga den. Men det står att det är 6 månaders garanti iallafall... Men som du skriver så kanske min skulle bli en av dom som håller hur länge som helst praktiskt taget

    Kollade när den vart tillverkad på baksidan och det står år 2006. Så den har hållt jävligt länge! Men nu är den slut...
    Och det låter bra det där att ni kanske kan erbjuda en liknande model istället för denna. Så skulle jag kunna behålla min hårddisk osv...

    Tror nog att jag satsar på att ni får laga den. Men som jag förstått det så får jag ingen garanti om jag skickar in den. Utan jag måste åka dit med den och sen hämta upp den?
    mvh. Tack för svaret.

    ps: Jag lämnade ju in denna för flashning för kanske 7 år sen t.o.m, på psxcare. 5-7 år. Kommer inte ihåg exakt. men det gamla firmware:t höll sig än idag. Jag har indvikit xbox live, så den är inte bannad.
    Last edited by AFX3D; 2011-05-15 at 18:43.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AFX3D Visa Inlägg
    Mmm. Jag har tyvärr inte råd att köpa en ny xbox360 just nu Men det hade vart nice med en helt ny. Man kanske kan spara ihop eller nått ett litet tag.
    Jag vet att det är en chansning som du skriver om ni får laga den. Men det står att det är 6 månaders garanti iallafall... Men som du skriver så kanske min skulle bli en av dom som håller hur länge som helst praktiskt taget

    Kollade när den vart tillverkad på baksidan och det står år 2006. Så den har hållt jävligt länge! Men nu är den slut...
    Och det låter bra det där att ni kanske kan erbjuda en liknande model istället för denna. Så skulle jag kunna behålla min hårddisk osv...

    Tror nog att jag satsar på att ni får laga den. Men som jag förstått det så får jag ingen garanti om jag skickar in den. Utan jag måste åka dit med den och sen hämta upp den?
    mvh. Tack för svaret.
    Well, du får ju en typ av garanti iaf, går den sönder igen lagar vi den... men DU får stå för frakten även på garanti reparationerna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Well, du får ju en typ av garanti iaf, går den sönder igen lagar vi den... men DU får stå för frakten även på garanti reparationerna...
    Ok. Låter bra. Men jag postade i första länken där det stog:

    "2011-01-05 Från och med nu tar vi EJ emot RROD-reparationer via postorder. Om det är så att du ändå skickar in din 360 och vill ha den reparerad för RROD-reparation så görs arbetet "utan garanti" då reparerade 360 verkar ha svårt att klara resan med posten och vi får ingen lönsamhet om vi skall stå för fraktkostnader vid returer"

    Så jag antog att man inte bara kan skicka in den med post. Men det hade ju annars varit riktigt smidigt..
    Vad kostar frakt inom sthlm? Bor i sthlm.
    En xbox är rätt tung så kan tänka mig att det är dyrt..säkert mellan 300-500kr...Ska kolla upp.

    edit: Runt 300 kr i frakt. Då lär man komma till butiken istället. Bätte. Kanske dyker upp denna månad då...
    thnx

    Fan att just min xbox fick RROD. FAN FAN FAN. Trodde den skulle hålla längre...Men det är igentligen dags för en ny. Bara att jag prioriterar andra saker än prylar just nu....Och jag är fattig..
    Last edited by AFX3D; 2011-05-15 at 21:18.

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Och som jag skrev tidigare så har jag inte blivit bannad från microsoft. Lyckats hålla mig borta från xbox live..

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Riktigt märkligt..
    Jag fick också RROD idag.
    Har också en 360 som är flera år gammal (2007? 2008?), dock ett gammal 1.4 Xtreme firmware, spelade nästan aldrig på live och har inte haft den inkopplad till internet sedan januari.
    Idag när ja skulle testa Majin & the forsaken kingdom starta ja burken o fick RROD...
    Hm!

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Benkei Visa Inlägg
    Riktigt märkligt..
    Jag fick också RROD idag.
    Har också en 360 som är flera år gammal (2007? 2008?), dock ett gammal 1.4 Xtreme firmware, spelade nästan aldrig på live och har inte haft den inkopplad till internet sedan januari.
    Idag när ja skulle testa Majin & the forsaken kingdom starta ja burken o fick RROD...
    Hm!
    Ja, visst är det IRRITERANDE. Damnit.
    Jag startade bulletstorm. Hade precis bränt det...
    Kanske var för kraftfullt spel för xboxen att hantera...Just denna gången. Den har annars kört nyaste final fantasy utan problem innan och alan wake....
    Last edited by AFX3D; 2011-05-15 at 21:17.

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Eller ska man satsa på att skicka in den till microsoft? Jag har ju ingen bannad xbox. Jag betalar för xbox live fast jag inte ens använder det. Bara glömt att avbeställa typ...
    Men den är som sagt väldigt gammal och jag vet inte om garantin räcker idag.? Ska man chansa? Nån här som skickat in till microsoft? Kostar det eller är det gratis?
    mvh

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AFX3D Visa Inlägg
    Eller ska man satsa på att skicka in den till microsoft? Jag har ju ingen bannad xbox. Jag betalar för xbox live fast jag inte ens använder det. Bara glömt att avbeställa typ...
    Men den är som sagt väldigt gammal och jag vet inte om garantin räcker idag.? Ska man chansa? Nån här som skickat in till microsoft? Kostar det eller är det gratis?
    mvh
    Du måste återställa om du ska skicka till MS, och du har 3 års garanti från Microsoft som är kostnadsfri, därefter är det 80Euro som priset ligger på för att få den reparerad...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du måste återställa om du ska skicka till MS, och du har 3 års garanti från Microsoft som är kostnadsfri, därefter är det 80Euro som priset ligger på för att få den reparerad...
    Återställa firmware hacket menar du? Dom kanske ser mellan fingrarna på det...

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Nä men jag ringde psxcare och han sa att den kan hålla i ca 3 år. Dom hade kommit på där mellan personal att det berodde lite på vem som lagade den. Men att alla nu kör samma sätt...
    Vilket låter bra. Så det får nog bli psxcare ändå.
    Thnx.

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av AFX3D Visa Inlägg
    Nä men jag ringde psxcare och han sa att den kan hålla i ca 3 år. Dom hade kommit på där mellan personal att det berodde lite på vem som lagade den. Men att alla nu kör samma sätt...
    Vilket låter bra. Så det får nog bli psxcare ändå.
    Thnx.
    Snarare att maskinerna i sin helhet är felbyggda och man inte kan säga hur länge de håller även innan en reparation.
    Att maskiner håller längre eller kortare beroende på vem som lagat dem kan bero på teknik och en handfull tur, oavsett vem som lagat maskinen hänger det mesta på enheten hur den mår under huven.
    En omoddad vaniljmaskin håller inte längre än en moddad maskin, allt hänger på hur mycket man spelar, hur dammiga dom blir och hur komponenterna på moderkortet bakats.
    Man kan heller inte säga att något kommer hålla ca 3år heller
    PSXCare ger 6 månaders garanti på sina Rördingsreparationer och vissa maskiner trots långtest klarar inte en timme hos kunder, andra längre än garantitiden
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Snarare att maskinerna i sin helhet är felbyggda och man inte kan säga hur länge de håller även innan en reparation.
    Att maskiner håller längre eller kortare beroende på vem som lagat dem kan bero på teknik och en handfull tur, oavsett vem som lagat maskinen hänger det mesta på enheten hur den mår under huven.
    En omoddad vaniljmaskin håller inte längre än en moddad maskin, allt hänger på hur mycket man spelar, hur dammiga dom blir och hur komponenterna på moderkortet bakats.
    Man kan heller inte säga att något kommer hålla ca 3år heller
    PSXCare ger 6 månaders garanti på sina Rördingsreparationer och vissa maskiner trots långtest klarar inte en timme hos kunder, andra längre än garantitiden
    Ok Jag lämnade in den idag iallafall. Sjukt sliten idag, men släpade mig dit. Jag får se hur länge den håller sen...
    Psxcare ftw. Hängt med i deras utveckling senate 10 åren så..

    Eller det var mest förr jag höll mig uppdaterad om alla hack, etc etc..

    Men jag får hoppas att den håller länge. Bra minnen med den gamla maskinen

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Normalt har vi bara möjlighet att låta rrod-reparerade 360 stå på "tomgång" ett eller ett par dygn som test. Men tyvärr ger inte det samma belastning och värmeutveckling från cpu och gpu som om man hade spelat aktivt.

    Just nu har vi en praktikant som spelar två timmar på varje reparerad 360, vilket ger ett bättre utslag, vi har fångat in minst en (och troligen fler som jag inte fått information om) enhet som behövt repareras igen då den dog under testning.

    Tyvärr är en sådan nivå på testning svår att hålla om en betald tekniker skall ägna sig åt det, tror ingen vill betala över 1000:- extra för reparationen....700:- täcker knappt våra omkostnader för rrod-reparationerna speciellt som det blir en del som kommer tillbaka för garantireparation.

    Har någon tips om något spel som får lite bättre fart på komponenterna trots att det bara står och puttrar för sig självt så vill vi gärna höra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Stan64 skulle ju ta fatt på ett sådant spel innan jag slutade
    Det köptes ju in Switchar med för att alla testmaskiner skulle få nätverk med förutom scartswitcharna och massa patchkabel

    Tummen ur, tummen ur
    /Glad Medlem <3
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Stan64 skulle ju ta fatt på ett sådant spel innan jag slutade
    Det köptes ju in Switchar med för att alla testmaskiner skulle få nätverk med förutom scartswitcharna och massa patchkabel

    Tummen ur, tummen ur
    /Glad Medlem <3
    Jao, han frågade runt lite på diverse forum med gamers... men fick inget vettigt svar vad jag känner till... och på vissa ställen togs trådarna bort :S
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jao, han frågade runt lite på diverse forum med gamers... men fick inget vettigt svar vad jag känner till... och på vissa ställen togs trådarna bort :S
    Visst är det kul när folk är hjälpsamma
    Varför skulle en fråga om originalspel som anstränger grafikkorten till max tas bort för ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Visst är det kul när folk är hjälpsamma
    Varför skulle en fråga om originalspel som anstränger grafikkorten till max tas bort för ?
    Ja, det undrar jag med... men antagligen för att det var till för att testa maskiner som blivit lagade... men seriöst, jag/du/någon kanske vill testa en maskin som precis kommit tillbaka från MS reparation för att se att dom verkligen gjort ett bra jobb och inte skickat tbx samma gamla trasiga maskin
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ja, det undrar jag med... men antagligen för att det var till för att testa maskiner som blivit lagade... men seriöst, jag/du/någon kanske vill testa en maskin som precis kommit tillbaka från MS reparation för att se att dom verkligen gjort ett bra jobb och inte skickat tbx samma gamla trasiga maskin
    Jag skickade in min original och oflashade Modern Warfare 2 Super Elite då den började visa pixelmappningar/schackrutor vilket ofta beror på GPU Ram som håller på att släppa och de nötterna skickade tillbaka samma maskin utan åtgärd då de kört "tester" på den och inte fått den att visa samma symptom... Den maskinen stod förvisso på i tre dagar o tuggade *skratt* men då den fortfarande har garanti kvar från Giganten så gick jag dit istället o fick den utbytt. Detta hände nyligen.

    Samma maskin eller åtminstonde samma AV-port jag drog två streck på med en spritpenna innan jag skickade med USP
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  22. #22
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Normalt har vi bara möjlighet att låta rrod-reparerade 360 stå på "tomgång" ett eller ett par dygn som test. Men tyvärr ger inte det samma belastning och värmeutveckling från cpu och gpu som om man hade spelat aktivt.

    Just nu har vi en praktikant som spelar två timmar på varje reparerad 360, vilket ger ett bättre utslag, vi har fångat in minst en (och troligen fler som jag inte fått information om) enhet som behövt repareras igen då den dog under testning.

    Tyvärr är en sådan nivå på testning svår att hålla om en betald tekniker skall ägna sig åt det, tror ingen vill betala över 1000:- extra för reparationen....700:- täcker knappt våra omkostnader för rrod-reparationerna speciellt som det blir en del som kommer tillbaka för garantireparation.

    Har någon tips om något spel som får lite bättre fart på komponenterna trots att det bara står och puttrar för sig självt så vill vi gärna höra.
    Ok :] Jag hämtade den iallafall idag och den LEVER Lirat lite portal 2 och red dead redemption. Jag håller tummarna att den håller. För 1000 kr är ganska mycket pengar för en reperation. Eller 900 kr med flashning då...
    Men jag har inte spelat så jättemycket under åren, så den borde hålla. Men det är bra om den utsätts för tunga spel eller vadå? Jag håller tummarna att den håller iallafall.
    mvh

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Jag gissar på att man ska ta det ganska lugnt? Inte låta den stå på för länge osv? Då blir det en bättre livslängd va? RROD beror väl på överhettning eller liknande?
    Last edited by AFX3D; 2011-05-24 at 15:59.

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AFX3D Visa Inlägg
    Jag gissar på att man ska ta det ganska lugnt? Inte låta den stå på för länge osv? Då blri det en bättre livslängd va? RROD beror väl på överhettning eller liknande?
    Ja, det är överhettning som är det största problemet, RROD i sig säger bara att ngn del av hårdvaran pajat, oftast beror det på att grafikprocessorn gått på gränsen av vad den klarar och värmt upp hela moderkortet för mycket... spelar du 8 timmar per dag 7 dagar i veckan dör maskinen inom bara ngra veckor, garanterat... men kör du ett par timmar lite då och då håller maskinen bättre
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 14:03
  2. RROD på nyare Xbox360
    By Jeeboy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 13:23
  3. Trubbel med XBOX360 (RROD & Support)
    By PAZMAN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 32
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 17:01
  4. Problem med nyaste uppdateringen.
    By loffen in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 09:27
  5. Fick tag i en xbox360
    By Beldin413 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 15:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •