Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Ps3key hjälp

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Ps3key hjälp

    Hej!
    Köpte ett silab ps3key och tänkte nergradera från 3.5 till 3.41.
    Har följt stegen men har fastnat i service mod läget, det är bara svart och ps3 bara blinkar!
    Formaterade en usb med fat32 i xp
    Packade upp dfg.rar och la in filerna Lv2diag.self(file 1) och PS3UPDAT.PUP(Modified 3.41 PUP) på den tomma usb stickan.
    Satte in usbn längst till höger.
    Väntat 30-45 min men händer inget förutom att ps3 blinkar
    Prövat med tre olika usb, kan det vara det som är felet ändå?
    Går det att komma ur service läget och komma tillbaka till ursprungliga 3.5?
    Testat med fil två av self filen men utan framgång(fick stoppa tillbaka ps3key så den uppförde sig som förut med blinkningarna)
    Blir en fil på usb stickan som heter updater.log.txt där det står massor och på slutet står= update package elapsed time = 701 msec
    Updating or Verifying failure 0x8002f14b
    UpMng.UpdatePackage() failure
    manufacturing updating FAILURE(0x8002f14b)
    Total Elapsed time = 13724 msec

    Vore tacksam om någon kunnig kunnde hjälpa mig

    MVH Nicklas

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad händer om du startar ps3:an som vanligt utan någon dongel?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Nicke_Nyf Visa Inlägg
    Hej!
    Köpte ett silab ps3key och tänkte nergradera från 3.5 till 3.41.
    Har följt stegen men har fastnat i service mod läget, det är bara svart och ps3 bara blinkar!
    Formaterade en usb med fat32 i xp
    Packade upp dfg.rar och la in filerna Lv2diag.self(file 1) och PS3UPDAT.PUP(Modified 3.41 PUP) på den tomma usb stickan.
    Satte in usbn längst till höger.
    Väntat 30-45 min men händer inget förutom att ps3 blinkar
    Prövat med tre olika usb, kan det vara det som är felet ändå?
    Går det att komma ur service läget och komma tillbaka till ursprungliga 3.5?
    Testat med fil två av self filen men utan framgång(fick stoppa tillbaka ps3key så den uppförde sig som förut med blinkningarna)
    Blir en fil på usb stickan som heter updater.log.txt där det står massor och på slutet står= update package elapsed time = 701 msec
    Updating or Verifying failure 0x8002f14b
    UpMng.UpdatePackage() failure
    manufacturing updating FAILURE(0x8002f14b)
    Total Elapsed time = 13724 msec

    Vore tacksam om någon kunnig kunnde hjälpa mig

    MVH Nicklas
    Prova att köra med downgrade filerna och 3.50 pup istället för den som du har där, det bör fungera för att "återställa" den, troligen är ps3'an du har där levererad med 3.50? isåfall går det inte att nedgradera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag skulle uppgraderat till OFW 3.55 sen CFW 3.55 KMEAW o lagt usb dongeln i hyllan
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Tack för svaren Jag laddade ner en PS3UPDAT.PUP som jag trodde var version 3.5 men nu när jag tittade så
    i systemet så är det 3.61, spelar det nån roll? Tömmde usb stickan och stoppade dit den andra self filen men den startar bara upp som vanligt och går in i det där servicemod läget! Haha ja man kan bara skratta åt eländet.
    Vad är det för speciellt med dom Pendragon? Går det att spela backup spel om jag installerar dom?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kör du in 3.56 eller högre så kommer du ALDRIG ur serviceläget. Vilken version har du nu?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Version 3.61 står det, är det kört då?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Jepp för tillfället iallafall ...
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Nicke_Nyf Visa Inlägg
    Tack för svaren Jag laddade ner en PS3UPDAT.PUP som jag trodde var version 3.5 men nu när jag tittade så
    i systemet så är det 3.61, spelar det nån roll? Tömmde usb stickan och stoppade dit den andra self filen men den startar bara upp som vanligt och går in i det där servicemod läget! Haha ja man kan bara skratta åt eländet.
    Vad är det för speciellt med dom Pendragon? Går det att spela backup spel om jag installerar dom?
    Du är rökt, du körde in den absolut senaste... finns ingenting du kan göra för att fixa problemet...

    med 3.55-Kmeaw har du allting som dongeln erbjuder minus att du behöver starta på ett speciellt sett, du kör bara igång konsollen som vanligt med knappen på konsollen eller med handkontrollen och som bonus utöver det körs allting på högre version vilket betyder att du slipper patcha om massa spel som kräver 3.50+ till 3.41... men du måste fortfarande patcha om spel som kräver 3.56+
    Last edited by Swizzy; 2011-05-18 at 19:40.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Jaha vad trevligt eller nått Kan man lämna in det för att få det fixat eller måste jag vänta tills nån smart
    person kommer på ett sätt att gå ur skiten?

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Nicke_Nyf Visa Inlägg
    Jaha vad trevligt eller nått Kan man lämna in det för att få det fixat eller måste jag vänta tills nån smart
    person kommer på ett sätt att gå ur skiten?
    Har du garanti med allrisksförsäkring kan du prova, men jag vet inte om du kommer få tillbaka maskinen eller blir anmäld för att du försökt kringgå säkerhetssystemen...
    Jag har aldrig hört talas om någon som försökt.

    Men Sony skulle nog inte bli så glada om de såg en sådan maskin.
    Hade jag varit tvungen hade jag tagit ut hårddisken o formaterat den externt bara för att, och jag säger inte att det är en bra lösning på problemet innnan man skickar på service.
    Men lättare o förklara varför man försökt ( väcka liv i den själv ).
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Har du garanti med allrisksförsäkring kan du prova, men jag vet inte om du kommer få tillbaka maskinen eller blir anmäld för att du försökt kringgå säkerhetssystemen...
    Jag har aldrig hört talas om någon som försökt.

    Men Sony skulle nog inte bli så glada om de såg en sådan maskin.
    Hade jag varit tvungen hade jag tagit ut hårddisken o formaterat den externt bara för att, och jag säger inte att det är en bra lösning på problemet innnan man skickar på service.
    Men lättare o förklara varför man försökt ( väcka liv i den själv ).
    Jo, men det finns ingenting på nätet som tyder på att något sådant skulle kunna hjälpa med hjälp av en jigkick dongel och vart hade man fått tag på en sådan som privatperson om man inte sökt efter info om just downgrade och skit... det är inte så att dom är tappade bakom vagnen på verkstäderna... det kommer garanterat märkas att man har försökt göra någonting som inte anses vara OK normalt även om du formaterar hårddisken...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Nicke_Nyf Visa Inlägg
    Jaha vad trevligt eller nått Kan man lämna in det för att få det fixat eller måste jag vänta tills nån smart
    person kommer på ett sätt att gå ur skiten?
    Det e bara o vänta o hoppas, förr eller senare kommer det släppas någon form av metod för att komma ut ur servicemode på 3.56+ också, det är bara en tidsfråga
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Inget är som väntans tider..haha Jag som nyss köpt black ops och precis börjat lira
    Jaja jag får skylla mig själv att jag är så klåfingrig och att jag litade på att det var 3.5 pup filen som det stog

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Nicke_Nyf Visa Inlägg
    Inget är som väntans tider..haha Jag som nyss köpt black ops och precis börjat lira
    Jaja jag får skylla mig själv att jag är så klåfingrig och att jag litade på att det var 3.5 pup filen som det stog
    Vart var det du laddade hem filen ifrån? jag brukar ladda hem uppdateringar från www.ps3-hacks.com eller www.ps3hax.net... aldrig slagit fel änsålänge iaf
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Kommer inte ihåg vilken sida men det var genom google.
    Testade massor av sidor före men länkades bara vidare till nått skit

Liknande diskussioner

  1. ps3key ?
    By dominion in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 16:14
  2. Hjälp med ps3key..
    By spratt in forum Playstation 3
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-02, 22:42
  3. Behöver lite hjälp.. ps3key
    By Cryton in forum Playstation 3
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-01, 07:42
  4. Hur gör jag med ny ps3key och fel fw?
    By PRB in forum Playstation 3
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2010-11-10, 10:59
  5. ps3key
    By mois in forum Playstation 3
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2010-11-04, 10:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •