Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Gratisspel på PSN

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Gratisspel på PSN

    Om jag fattat det rätt så kommer alla som haft konto på PSN innan hacker-attacken att få ett av 4-5 gratisspel att välja mellan som plåster på såret.
    Jag har själv 3-4 olika konto, p.g.a. birthday-gift på GT5 och även ett amerikanskt konto, dessutom har både min fru och mina barn egna konto, inte sub-konto utan helt egna.
    Kommer de att dela ut gratis spel till alla konto eller är det låst till maskinen?
    I så fall är det ju bara att plocka ner alla spelen, ett till var och en av sitt konto
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    205
    Respekt
    22
    Varje konto får i och för sig välja 2 av spelen som erbjuds. Så bör ju räcka med att du loggar in med 2,5 konton enligt mina beräkningar.

    All existing PlayStation Network members will be able to access the following from PlayStation Store*:
    Two PS3 games from the following list:
    LittleBigPlanet
    Infamous*
    Wipeout HD/Fury
    Ratchet and Clank: Quest for Booty
    Dead Nation*

    Källa: http://blog.eu.playstation.com/2011/...-scee-users-2/
    //yabbah

  3. #3
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Finns det någon tidsbegränsning för att ladda ner dessa spel? Man vill ju inte direkt sumpa 3.55 CFW för bara 2 spel, så kommer man kunna ladda ner sina gratis spel om ett år eller två om man så vill?

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Finns det någon tidsbegränsning för att ladda ner dessa spel?
    Japp, 30 dagar efter att kampanjen inletts.
    http://se.playstation.com/psn/news/a...-f%C3%B6r-PSN/
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    205
    Respekt
    22
    * Åtkomst till de kostnadsfria spelen och det exklusiva materialet upphör efter prenumerationstiden på 30 dagar. Du kommer dock att få behålla saker som du köpt med exklusiva rabatter, dynamiska teman och premiumavatarer.
    Med det kan dom väl ändå inte mena att jag inte längre kan spela tex Little Big Planet om jag väljer det spelet som kompensation?
    //yabbah

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av yabbah Visa Inlägg
    Med det kan dom väl ändå inte mena att jag inte längre kan spela tex Little Big Planet om jag väljer det spelet som kompensation?
    Nä. Jag tolkade det också så till att börja med, men jag tror att med "åtkomst" menar de möjlighet att ladda ner det. Jag hoppas att det är så i alla fall, annars kan man väl knappast kalla det för kompensation.....
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    205
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Nä. Jag tolkade det också så till att börja med, men jag tror att med "åtkomst" menar de möjlighet att ladda ner det. Jag hoppas att det är så i alla fall, annars kan man väl knappast kalla det för kompensation.....
    Du har säkert rätt, i alla fall hoppas jag det.
    //yabbah

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag fick mitt mail idag iaf, synd att jag kör 3.55 KMEAW på mina ps3or och 3.41 på en annan och 3.15 på en tredje o inte kan eller vägrar uppgradera till 3.61 för att kunna få spelen som Sony har som krav
    Jag klarar mig *skratt*

    Till dig som använder PlayStation Network.
    Som du kanske vet stängdes PlayStation®Network ned över hela världen den 20 april 2011 till följd av en kriminell cyberattack på våra servrar.

    Vi är glada att kunna meddela att vi har börjat återställa några PlayStation Network-tjänster. Under de kommande dagarna kommer fler tjänster att åter sättas igång och du bör hålla ett öga på eu.playstation.com/psnlatest och PlayStation.Blog på blog.eu.playstation.com där du får veta alla de senaste nyheterna.

    Innan du börjar använda PlayStation Network igen ...
    I samband med återställningen av PSN har vi infört en säkerhetsåtgärd som innebär att du måste uppdatera ditt lösenordet till ditt PlayStation Network account (PlayStation Network-konto) innan du kan börja använda PSN igen.

    Om du har ett PlayStation®3 kan du göra det genom att uppdatera till version 3.61 av systemprogramvaran och sedan logga in på PlayStation Network från XMB™ (XrossMediaBar)-menyn. Ta reda på mer på eu.playstation.com/ps3psn.

    Du kan även ändra lösenordet genom att besöka store.playstation.com/login.gvm på datorn. Det borde inte ta mer än några få minuter och om du vill ha mer hjälp kan du följa steg för steg-guiden på eu.playstation.com/psppsn.

    Vi bjuder på spel utan extra kostnad...
    Som tack för ert tålamod under tiden som PSN legat nere lanserar vi inom kort ett Welcome Back-program (välkommen tillbaka) för alla PSN-användare. Det kommer att innefatta spel ni kan hämta utan extra kostnad och en månads utan extra kostnad prenumeration på PlayStation®Plus (eller en månad utan extra kostnad för befintliga medlemmar).

    Så snart vi är klara kommer vi att publicera en fullständig lista över Welcome Back (välkommen tillbaka)-erbjudanden i ditt land på eu.playstation.com/welcomeback.

    Vi vill återigen tacka för ert tålamod och stöd medan våra team runt om i världen jobbar med att få igång PSN igen.

    Kom ihåg att du hittar de allra senaste uppdateringarna på eu.playstation.com/psnlatest, PlayStation.Blog på blog.eu.playstation.com och om du följer oss på twitter.com/PlayStationEU.

    Vi ser fram emot att snart möta dig online igen,

    PlayStation Network-teamet
    Last edited by Pendragon; 2011-05-19 at 00:35.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag fick mitt mail idag iaf, synd att jag kör 3.55 KMEAW på mina ps3or och 3.41 på en annan och 3.15 på en tredje o inte kan eller vägrar uppgradera till 3.62 för att kunna få spelen som Sony har som krav
    Jag klarar mig *skratt*
    När kom 3.62?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    205
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    När kom 3.62?
    Han menar nog 3.61

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av yabbah Visa Inlägg
    Han menar nog 3.61
    yupp, my bad Men även om så skulle jag vägra uppgradera till OFW 3.62 när den kommer Typ om en vecka eller så i vanlig ordning *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. 10 Gratisspel för PSP Go ägare vid 1.a Registering...
    By Pendragon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-30, 11:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •