Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Hur gör jag för att tex spela nyare spel på min jtag 360 som tex

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22

    Hur gör jag för att tex spela nyare spel på min jtag 360 som tex

    LA noire, behöver jag uppdatera dashboarden eller ngt? och finns det någon guide för detta i så fall.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://forum.psxcare.com/support/sho...ot-0.04-(12611) <--- om du har en dashboard under 2.0.12611.0 är det läge att uppdatera, du kanske behöver 2.0.12625.0 men det är jag inte säker på... dashlaunch version 2.21 ska kunna köra 12625 spelen också vad jag förstått även på 9199/12611... men man får se till att blockera systemupdates...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22

    ok

    var hittar jag dashlaunch någonstans i xbins mapparna? och hur installerar man det?
    med andra ord behöver jag inte uppdatera om jag har 9199 utan bara köra in dashlaunch?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    var hittar jag dashlaunch någonstans i xbins mapparna? och hur installerar man det?
    med andra ord behöver jag inte uppdatera om jag har 9199 utan bara köra in dashlaunch?
    Jag vet inte riktigt hur bra det fungerar med 9199, men det finns stöd för att "emulera" högre mjukvara med hjälp av dashlaunch från 9199 upp till 12625 ja, du hittar dashlaunch på xbins i följande directory: /XBOX 360/development/system apps/dash_launch/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jag vet inte riktigt hur bra det fungerar med 9199, men det finns stöd för att "emulera" högre mjukvara med hjälp av dashlaunch från 9199 upp till 12625 ja, du hittar dashlaunch på xbins i följande directory: /XBOX 360/development/system apps/dash_launch/



    Ok men om jag uppdatera till 12625 behöver jag inte dashlaunch då?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    Ok men om jag uppdatera till 12625 behöver jag inte dashlaunch då?
    Dunno, jag finner ingen anledning till att INTE ha det installerat, det ger dig möjlighet att blockera systemuppdateringar helt (det vill säga göra så att den söker efter uppdatering på annat ställe istället för vanliga, det gör att du slipper problem med dom om du kör skivor i framtiden med nyare uppdateringar som egentligen inte behövs...

    det har ett gäng andra fördelar också, ett plugin system, pingpatch, blockering av live DNS'erna, autostart av program (XEXMenu/FSD t.ex.)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22

    ok ska installera det

    hur installerar man det , är det bara lägga över på usb sticka och installera i xex?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    hur installerar man det , är det bara lägga över på usb sticka och installera i xex?
    Du lägger in installer på USB minne och startar default.xex, följ sedan instruktionerna på skärmen, det är pretty straight forward

    Ett alternativ till detta är att baka in allting i nanden redan innan man flashar in det på moderkortet, det är ändå där som själva dashlaunch installeras, pluginet lägger du på utsidan på hårddisken eller på usb enheten, personligen tycker jag det e bättre o köra på 360 disken än att köra med USB disken, men det finns ju en fördel med att köra den på USB också...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Kan inte spela nya spel på Jtag Xbox360
    By Swestar in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2011-02-14, 11:17
  2. Kan inte spela nya spel på Jtag Xbox
    By Swestar in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-10, 16:57
  3. Hur spela DLC på Jtag?
    By Mcmxcix in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 28
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 13:11
  4. Spela nyare spel på gammal flashning?
    By Theclan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-23, 10:03
  5. Spela nyare spel
    By mmjepp in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 19:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •