Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Vad ska jag tänka på?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Red face Vad ska jag tänka på?

    Jag tänkte köpa mig ett Xbox360 slim, men är de något speciellt jag ska tänka på när jag köper det OM jag i frmtiden skulle vilja chippa/flasha det??

    Tacksam för svar så snabbt som möjligt

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tequilac Visa Inlägg
    Jag tänkte köpa mig ett Xbox360 slim, men är de något speciellt jag ska tänka på när jag köper det OM jag i frmtiden skulle vilja chippa/flasha det??

    Tacksam för svar så snabbt som möjligt
    Inte mycket du behöver tänka på om du planerar modda den senare... well kanske försöka hålla dig på hyffsat låg system version det vill säga inte uppdatera mer än nödvändigt (håll dig borta från internet och uppdatera bara med spel du verkligen vill spela inte sådana som du bara vill testa)

    Det kommer mods till alla läsare förr eller senare, det är bara en tidsfråga... så är det alltid
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Jag hade inte tänkt koppla upp det till live eller så utan bara spela på de som vanligt INTE online eller så..då behöver jag alltså inte tänka på nånting?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tequilac Visa Inlägg
    Jag hade inte tänkt koppla upp det till live eller så utan bara spela på de som vanligt INTE online eller så..då behöver jag alltså inte tänka på nånting?
    Well, ska du flasha maskinen någon gång innan sommarens slut är det väl bra om du köper en lite äldre maskin så att du vet att du har en läsare som faktiskt går att modda då...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Men jag tänkte ju köpa en sprojlans från nån butik alltså...är inte det så smart då?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tequilac Visa Inlägg
    Men jag tänkte ju köpa en sprojlans från nån butik alltså...är inte det så smart då?
    Det är bättre att köpa en sprillans ny maskin än att köpa en beggad maskin som det kan vara alla möjliga dolda problem med som du får leva med, och som dessutom troligen är uppgraderad till senaste, kanske till och med den som flashar om alla DVD enheter (som ska ha släppts IDAG)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Fick precis hör att om jag köper en sprillans ny så går den tydligen inte att flasha än??

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tequilac Visa Inlägg
    Fick precis hör att om jag köper en sprillans ny så går den tydligen inte att flasha än??
    Japp, det stämmer ganska bra, om du köper en som tillverkades förra veckan kommer det ta ett tag innan den går att flasha, men dom du hittar i majoriteten butiker idag är från slutet av 2010 fram till typ april i år ungefär... majoriteten av dom har 0225 läsare, och flashning till dessa kommer snart, firmwaren är under test just nu
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Fan va krånligt de ska vara...Vet inte om jag vågar chansa & köpa en i butik då...jag har sån jävla otur när de gäller sånt här så jag kommer garanterat få tag i ett som e suuuuper nytt och det kommer säkert aldrig gå att flasha..:P hahaha sån jävla otur brukar jag faktiskt ha...

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Tequilac Visa Inlägg
    Fan va krånligt de ska vara...Vet inte om jag vågar chansa & köpa en i butik då...jag har sån jävla otur när de gäller sånt här så jag kommer garanterat få tag i ett som e suuuuper nytt och det kommer säkert aldrig gå att flasha..:P hahaha sån jävla otur brukar jag faktiskt ha...
    Köper du en ny slim så kommer du till 95% säkerhet få en LiteOn - mest troligt 0225 eller 9504. Finns även en nyare 0401, men den är rejält ovanlig. Alla dessa tre LiteOn har samma hårdvara, så firmwaren kommer nog komma relativt samtidigt :-)

    Edit: Till 9504 finns redan firmware, men rekommenderar att du väntar tills nya dashen har kommit och en ny fw gjorts. Annars kommer du inte kunna spela något av de nyare spelen med det nya formatet.

Liknande diskussioner

  1. Byte av hd på ps3 slim vad ska jag tänka på?
    By ellirhc in forum Playstation 3
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-24, 19:53
  2. Beställt Xbox 360 vad bör man tänka på?
    By Turbis in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 20:55
  3. Vad skall jag tänka på?Byte HDD
    By P.Bateman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 17:20
  4. Vad bör jag tänka på?
    By Grifter in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-10-24, 17:43
  5. Vad ska man tänka på?
    By Tobbee in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-26, 09:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •