Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Error när jag jtaggar- ''Could not detect a flash controller''

Registrerade
    Apr 2011
    Respekt
    0

Error när jag jtaggar- ''Could not detect a flash controller''

Hej!

Jag ska jtagga en till konsol, men med en ny data. Så när jag la in mina wires i min ECP LPT port då fick jag en ''Could not detect a flash controller'' när jag försöker få min nand. Xboxen har redan RROD och har x-clamp, så måste få reball eller reflow ( venne vilken :s ) Men är RROD problemet? Och ja jag är 100% att den är på en 7371 kernel.
    Nu ska jag försöka att lägga en diode på 11, och se om det går. Om det går inte så går jag till kjell o köper en LPT kabel...
    Men några andra saker jag kan försöka??????

Tack

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Till att börja med: Har du lött alla kablarna rätt? problemet du upplever kan bero på att du lött kablarna fel, alternativt att du har fel inställning i datorns BIOS (jag kommer inte ihåg vilken det ska vara just nu... men prova dig fram )
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Apr 2011
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Till att börja med: Har du lött alla kablarna rätt? problemet du upplever kan bero på att du lött kablarna fel, alternativt att du har fel inställning i datorns BIOS (jag kommer inte ihåg vilken det ska vara just nu... men prova dig fram )
    Kablarna är ifrån usb och ethernet kabeln från xbox 360...
    Kan du en sida vart det står vilka inställningar jag ska ha? Eller så hittar jag en annan data...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Går det verkligen få kontakt med en rödringande 360?

Ny dator, du har säkert inte rätt inställningar för parallellporten. Brukar gå att ställa om i datorns bios. Prova de olika inställningarna som finns.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Just4fun Visa Inlägg
    Kablarna är ifrån usb och ethernet kabeln från xbox 360...
    Kan du en sida vart det står vilka inställningar jag ska ha? Eller så hittar jag en annan data...
    man måste ju ha ström kablen i, brukar vara ett litet problem på jobbet annars också om man glömt bort att koppla in ström kabeln får man samma fel meddelande... har du det?

jag kan kika på min laptop på jobbet när jag kommer dit, har för mig jag körde EPP, men ska säkerhets kolla senare... annars kan du ju alltid testa dig fram, det skadar inte!

Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Går det verkligen få kontakt med en rödringande 360?

Ny dator, du har säkert inte rätt inställningar för parallellporten. Brukar gå att ställa om i datorns bios. Prova de olika inställningarna som finns.
    Det ska gå att få kontakt med nanden även om den har RROD, men i vissa fall kan det vara orsaken till att man inte får kontakt iofs...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Apr 2011
    Respekt
    0
    man måste ju ha ström kablen i, brukar vara ett litet problem på jobbet annars också om man glömt bort att koppla in ström kabeln får man samma fel meddelande... har du det?

jag kan kika på min laptop på jobbet när jag kommer dit, har för mig jag körde EPP, men ska säkerhets kolla senare... annars kan du ju alltid testa dig fram, det skadar inte!

Det ska gå att få kontakt med nanden även om den har RROD, men i vissa fall kan det vara orsaken till att man inte får kontakt iofs...
    Jag får 3 ringar och det fryser på startup, jag får inte fel meddelande. Jag har lekt lite med inställningarna på min ECP LPT inställningar på Device Center ( tror det heter så ) Om ni vill ha bild av min LPT så finns det här

http://www.upload-jpg.com/images.php/d941d704/Picture
    http://www.upload-jpg.com/images.php/0f291728/Picture

Alla kablar går igenom, förutom en på J2D1 nb 5... Som jag kan inte få in. Om kanske en timme då ska jag försöka med diode på nb 4... Få se om det går... Jag använder Lead free 1mm. Men har ingen flux, om jag ska köpa så säg det. Ska åka till forum senare idag för att köpa LPT kabel ( de har inte DB25 ) .

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag får 3 ringar och det fryser på startup, jag får inte fel meddelande. Jag har lekt lite med inställningarna på min ECP LPT inställningar på Device Center ( tror det heter så ) Om ni vill ha bild av min LPT så finns det här

http://www.upload-jpg.com/images.php/d941d704/Picture
    http://www.upload-jpg.com/images.php/0f291728/Picture

Alla kablar går igenom, förutom en på J2D1 nb 5... Som jag kan inte få in. Om kanske en timme då ska jag försöka med diode på nb 4... Få se om det går... Jag använder Lead free 1mm. Men har ingen flux, om jag ska köpa så säg det. Ska åka till forum senare idag för att köpa LPT kabel ( de har inte DB25 ) .
    Du har missat en kabel eller kopplat dom fel i din LPT port...

http://forum.psxcare.com/support/sho...9&postcount=16 <--- kikar du här finns det en långt upp till vänster om man ska tänka sig din bild... vart är den på din dator?!

ska du ha tag i LPT kontakter för att löda som mitt diagram hittar du dom lätt på Kjell & Company, artikelnummer:

D-Sub 25 Hane: 39320
    D-Sub 25 Hona: 39322

D-Sub 9 Hane: 39326
    D-Sub 9 Hona: 39328

Utöver det tycker jag du är väldigt våghalsig med dina lödningar, ingen isolering i huvudtaget med dina mostånd?!?!?!?! sen tycker jag det ser ut som att du brassat på lite väl mycket med värme på punkterna där du ska koppla in LPT kabeln, ser svart ut på bilden? det ska det inte vara bilderna e lite suddiga så svårt att se... om du bara ska dumpa moderkortet behöver du inte ha SMC hack bryggan som du har lött med motstånd här, antar att du kör med ett Xenon moderkort och följer ett ur åldrigt diagram? isåfall har du fel motstånd, det ska vara 330ohm motstånd för den bryggan... 100ohm motstånden är bara för LPT kabeln...

och inställningarna jag syftar på är inte i windows... det är i BIOS... EPP, ECP finns lite olika varianter man kan välja i BIOS'en över hur den ska nyttja porten, hur den ska kommunicera...
    Last edited by Swizzy; 2011-05-21 at 10:47.
    Google is your friend!

Registrerade
    Apr 2011
    Respekt
    0
    Du har missat en kabel eller kopplat dom fel i din LPT port...

http://forum.psxcare.com/support/sho...9&postcount=16 <--- kikar du här finns det en långt upp till vänster om man ska tänka sig din bild... vart är den på din dator?!

ska du ha tag i LPT kontakter för att löda som mitt diagram hittar du dom lätt på Kjell & Company, artikelnummer:

D-Sub 25 Hane: 39320
    D-Sub 25 Hona: 39322

D-Sub 9 Hane: 39326
    D-Sub 9 Hona: 39328

Utöver det tycker jag du är väldigt våghalsig med dina lödningar, ingen isolering i huvudtaget med dina mostånd?!?!?!?! sen tycker jag det ser ut som att du brassat på lite väl mycket med värme på punkterna där du ska koppla in LPT kabeln, ser svart ut på bilden? det ska det inte vara bilderna e lite suddiga så svårt att se... om du bara ska dumpa moderkortet behöver du inte ha SMC hack bryggan som du har lött med motstånd här, antar att du kör med ett Xenon moderkort och följer ett ur åldrigt diagram? isåfall har du fel motstånd, det ska vara 330ohm motstånd för den bryggan... 100ohm motstånden är bara för LPT kabeln...
    -.- Pinsamt.........

Men den svarta syns inte här... Måste vara kameran. Jag har använt den nya, http://www.apiratesbook.com/images/x...JTAG_Xenon.png
    Jag gjorde bara allt på en gång, men om du vill så kan jag ta en till bild, denna bild var tagen med min mobil. Som är inte den bästa Nu vet jag vf det gick aldrig.
    Jag kan inte köpa en DB25 för att den finns inte i lager i nacka. Och jag orkar inte vänta om jag köper den online, så jag köper en LPT kabel. Tycker du att min moderkort har ingen användning av att jtaga den... Den var helt snygg när jag fick den, och nu smutsig...
    Men måste jag ha 330 ohm motstånd och dioder på andra sidan???

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    -.- Pinsamt.........

Men den svarta syns inte här... Måste vara kameran. Jag har använt den nya, http://www.apiratesbook.com/images/x...JTAG_Xenon.png
    Jag gjorde bara allt på en gång, men om du vill så kan jag ta en till bild, denna bild var tagen med min mobil. Som är inte den bästa Nu vet jag vf det gick aldrig.
    Jag kan inte köpa en DB25 för att den finns inte i lager i nacka. Och jag orkar inte vänta om jag köper den online, så jag köper en LPT kabel. Tycker du att min moderkort har ingen användning av att jtaga den... Den var helt snygg när jag fick den, och nu smutsig...
    Men måste jag ha 330 ohm motstånd och dioder på andra sidan???
    Tycker jag vad om ditt moderkort? snygg och smutsig? vad menar du?

Ja, för att det ska funka måste du ha antingen dioder ELLER 330ohm motstånd, vi rekomenderar att du använder Dioder då det är lättare och kräver mindre lödningar, diagrammet du länkar till är för ENBART dioder, och du ska egentligen inte ha något motstånd på lilla bryggan, däremot ska du ha en liten kabel snutt... vissa säger att det man ska ha motstånd (100 ohm, 330ohm och sådär om man har RROD problem som är orsakat av just SMC lödningarna...)

Min laptop är inställd på att köra ECP så det är nog den inställningen du ska använda dig av också
    Google is your friend!

Registrerade
    Apr 2011
    Respekt
    0

Ja, för att det ska funka måste du ha antingen dioder ELLER 330ohm motstånd, vi rekomenderar att du använder Dioder då det är lättare och kräver mindre lödningar, diagrammet du länkar till är för ENBART dioder, och du ska egentligen inte ha något motstånd på lilla bryggan, däremot ska du ha en liten kabel snutt... vissa säger att det man ska ha motstånd (100 ohm, 330ohm och sådär om man har RROD problem som är orsakat av just SMC lödningarna...)

Min laptop är inställd på att köra ECP så det är nog den inställningen du ska använda dig av också
    Jaha.... Så jag ska ha dioder överallt ...
    Last edited by Just4fun; 2011-05-21 at 12:08.

Registrerade
    Apr 2011
    Respekt
    0

ECP.... Tack nu har jag försökt med allt och det funkade inte...
    Jag har idag att fixa det här, nu ska jag ta bort alla mina motstånd och göra om det
    Sen ska jag dra till min polare och använda hans data...
    Asså önskar att det går
    Jag måste tacka dig Swizzy för allt
    Min xbox skulle vara död utan dig
    Srry om min svenska har varit shit dålig... Jag har inte varit här så länge

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jaha.... Så jag ska ha dioder överallt ...
    Nej, inte överallt... bara på SMC bryggan... dom 2 som går från kylfläns området till kanten av moderkortet...
    Google is your friend!

Registrerade
    Apr 2011
    Respekt
    0
    Nej, inte överallt... bara på SMC bryggan... dom 2 som går från kylfläns området till kanten av moderkortet...
    Nu har jag gjort om allt, tagit bort ALLA 100 ohm motstånd...
    Lagt upp kynar wire -.- och dioder på J1F1
    Tog bort alla motstånd från LPT...
    Gjort om allt.
    Och när jag försöker få min nand.
    COULD NOT DETECT A FLASH CONTROLLER..................
    Den är satt på ECP
    Och ska jag fortfarande ha 100 ohm motstånd på moderkortet?????

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Nu har jag gjort om allt, tagit bort ALLA 100 ohm motstånd...
    Lagt upp kynar wire -.- och dioder på J1F1
    Tog bort alla motstånd från LPT...
    Gjort om allt.
    Och när jag försöker få min nand.
    COULD NOT DETECT A FLASH CONTROLLER..................
    Den är satt på ECP
    Och ska jag fortfarande ha 100 ohm motstånd på moderkortet?????
    Läs mitt inlägg jag skrev för as länge sedan som jag länkade till ovan, där har jag ritat upp vilka punkter du ska ha 100ohm mostånd på... SMC hacket behövs inte, bara dom 7 punkterna du kopplar till datorn...
    Google is your friend!

Registrerade
    Apr 2011
    Respekt
    0
    Jag har gjort allt som du sa...
    Dioder bara på JTAG hacket.
    Och på LPT så finns det diode på 4 och 100 ohm motstånd på alla förutom nb 6....
    Och när jag har kopplat allt.
    Could not detect a flash controller
    Jag drar och försöker hitta en annan lpt port....

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag har gjort allt som du sa...
    Dioder bara på JTAG hacket.
    Och på LPT så finns det diode på 4 och 100 ohm motstånd på alla förutom nb 6....
    Och när jag har kopplat allt.
    Could not detect a flash controller
    Jag drar och försöker hitta en annan lpt port....
    Har du provat andra settings i BIOS? min laptop har jag inte använt till att JTAG:a med över LPT på as länge, tror jag till och med har uppdaterat min bios vid något tillfälle efter att jag gått över till NAND-X, var hos en vän idag och trixade med hans dator för att få den att lira över LPT, då körde jag med "Normal" inställning i BIOS för LPT... det fanns ECP+EPP, Normal och en till, fungerade perfekt med inställningen "Normal" men inte med "ECP+EPP"
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-11, 15:34
  2. Disk Error Mitt I Flash (ms28) HjÄlp!
    By SWPHOBIA in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 21:39
  3. Wii Chip detect
    By drutt80 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 23:33
  4. DuoX_2 dubbel flash error!
    By Zaik74 in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 14:12
  5. Detect
    By Morgan in forum Playstation - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2001-01-12, 03:39

Bookmarks