Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Uppdatera 3.41 till Kmew 3.55?

Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Sweden
    Respekt
    24

Uppdatera 3.41 till Kmew 3.55?

Hej!

Om man uppdaterar till CFW 3.55 hur blir det för mina spel som är "gjorda" för 3.41? Dvs, jag har ju massa eboot fix för vissa spel så att de ska fungera till 3.41.

Är det bara att uppdatera o köra på eller måste man göra något så att spelen blir kompatibla till 3.55 och vad är det då man ska göra för något?
    No Comments..!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Darkchild Visa Inlägg
    Hej!

Om man uppdaterar till CFW 3.55 hur blir det för mina spel som är "gjorda" för 3.41? Dvs, jag har ju massa eboot fix för vissa spel så att de ska fungera till 3.41.

Är det bara att uppdatera o köra på eller måste man göra något så att spelen blir kompatibla till 3.55 och vad är det då man ska göra för något?
    Byt det som är ändrat till som det var från början...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Fungerar inte spelen för att eboot.bon o andra filer blivit utbytta får du kopiera in de originalfilerna du har backup på innan de ersattes med de patchade.
    Det eller dumpa om spelet om du har det på original skiva eller dina vänner

KMEAW är mycket smidigare, välkommen i klubben!
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Hej!

Spel som du normalt kräver 3.55 eller 3.50 eller 3.42 som blivit moddade för 3.41 måste återställas till original skick, det vill säga radera installerade speldatan och även skriver över eboot.bin och eventuella andra filer som behövt ändras...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    eko

Dock behöver du inte radera spardata då dessa inte har något att göra med spelets "start filer".
    du slipper spela om allt från början
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    eko

Dock behöver du inte radera spardata då dessa inte har något att göra med spelets "start filer".
    du slipper spela om allt från början
    hehe, jo men lite förtydligande om VILKA spel det handlar om skadar inte, iofs... värt att nämna är att spel som kräver 3.56 och 3.60 måste också ändras, men dessa ska ändras till 3.55 istället...

Därav jag skrev "installerade speldata"
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Enkelt sagt, alla spel med modifierad eboot.bin eller spelfiler ( Ej spardata ) måste få tillbaka sina original filer som inte modifierats.
    Enkel lösning ( Dumpa om spelet själv ) eller kopiera tillbaka backuppen av originalfilerna du gjort innan du ändrat i dem

Vissa spel innan 3.55 har folk mixtrat med filer för att kunna få igång ( Call Of Duty, Modern Warfare 2 ) är ett sådant exempel.
    / Pendragon

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Enkelt sagt, alla spel med modifierad eboot.bin eller spelfiler ( Ej spardata ) måste få tillbaka sina original filer som inte modifierats.
    Enkel lösning ( Dumpa om spelet själv ) eller kopiera tillbaka backuppen av originalfilerna du gjort innan du ändrat i dem

Vissa spel innan 3.55 har folk mixtrat med filer för att kunna få igång ( Call Of Duty, Modern Warfare 2 ) är ett sådant exempel.
    3.56 spel måste du också ändra, så det du menar med enkelt sagt stämmer inte... 3.56 spelen kan du inte rakt upp och ner köra från hårddisk helst plötsligt, du måste modda dom spelen också! eller spelen med 3.60, samma sak där...
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    3.56 spel måste du också ändra, så det du menar med enkelt sagt stämmer inte... 3.56 spelen kan du inte rakt upp och ner köra från hårddisk helst plötsligt, du måste modda dom spelen också! eller spelen med 3.60, samma sak där...
    Men herre gud Björnen, har du så tråkigt fortfarande...
    Att sitta med original dumpar är alltid en "BRA BÖRJAN". Ja vissa spel kräver att man modifierar om dem efteråt och ja många av de nya. nu hade han frågor om sina gamla spel.
    hur blir det för mina spel som är "gjorda" för 3.41?
    MultiMan har en automatisk Patch funktion man kan applicera på nyare spel för att det skall fungera, om inte får man hitta lösningar annan stans.

Röda tråden... Alltid bra med originalfiler...
    Sen är det fortfarande så att vissa spel inte kan startas från Interndisk utan måste ligga på USB disk/minne...
    Last edited by Pendragon; 2011-05-22 at 08:23.
    / Pendragon

Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Sweden
    Respekt
    24
    Tack för alla svar.
    Jag förstår nu
    No Comments..!

Liknande diskussioner

1. uppdatera till .50??
    By snucke88 in forum Playstation 3