Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Fråga om bannad xbox och flashdön.

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Fråga om bannad xbox och flashdön.

    Hej.

    Köpte ett 360 härifrån 2008-06-05, och undrar kortfattat hur det är med att bränna spel och sådant.
    Jag har knappt rört mitt xbox sen 2008, med undantag att uppdatera dashboarden 2009. Har därför bara haft nätverkskabeln inne då, aldrig annars. Då minns jag även att jag försökte bränna spel, som jag alltid gjort, men då ville det inte fungera och det berodde på väl på den nya dashboarden.

    Iaf, det jag vill veta är att går det att bränna spel nu på det chip jag har, är som sagt inköpt Juni 2008. Någon sa att man var tvungen att flasha om 360:t.
    Det enda som står på kvittot är XBOX 360 Premium Xtreme, står inget versionnummer eller så.

    Jag har läst livesäkerhet, men förstår inte riktigt till 100%, så startar en tråd i hopp om hjälp, eller vägledning.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SJN Visa Inlägg
    Hej.

    Köpte ett 360 härifrån 2008-06-05, och undrar kortfattat hur det är med att bränna spel och sådant.
    Jag har knappt rört mitt xbox sen 2008, med undantag att uppdatera dashboarden 2009. Har därför bara haft nätverkskabeln inne då, aldrig annars. Då minns jag även att jag försökte bränna spel, som jag alltid gjort, men då ville det inte fungera och det berodde på väl på den nya dashboarden.

    Iaf, det jag vill veta är att går det att bränna spel nu på det chip jag har, är som sagt inköpt Juni 2008. Någon sa att man var tvungen att flasha om 360:t.
    Det enda som står på kvittot är XBOX 360 Premium Xtreme, står inget versionnummer eller så.

    Jag har läst livesäkerhet, men förstår inte riktigt till 100%, så startar en tråd i hopp om hjälp, eller vägledning.
    Well, felet du har är att du har en urgammal flashning typ iXtreme 1.4, det har ingenting med dashboard uppateringen i sig att göra, det har att göra med att nya spel har nya värden för lite olika saker som var utanför vissa gränsen man tidigare hade lagt in i firmwaren för att du inte ska köra jätte dåliga kopior på live och bli bannad direkt, efter november 2009 banvågen tog man bort dessa... det du behöver är att uppdatera din flashning och eventuellt byta ut hela DVD enheten (om du har samsung nu och egentligen ska ha Liteon)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Fråga ang hårddisk från bannad XBOB360
    By The Game in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-01-27, 01:32
  2. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 21:26
  3. Fråga om inlämning av bannad Xbox360
    By Moldernado in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 18:43
  4. Sluta med Bannad inte bannad, ååå igen bannad inte bannad
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 18:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •