Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Fråga om jailbreakad PS3a...

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Question Fråga om jailbreakad PS3a...

    Hej alla

    Har en fråga som kanske ni tycker är dum, men skulle vilja ha svar på den...

    Jag köpte för ett tag sedan en beggad Ps3 slim (3mån gammal) med 160GB disk som var just jailbreakad, tycker inte det funkar som det ska och funderar om det går att återställa maskinen till orginal utförande dvs att maskinen var som den kom från butiken första dagen..... (Vet inte vilken Custom FW maskinen har idag)...

    Och efter återställning till orginal flasha om den igen med "annan" custom FW och se om maskinen blir bättre...

    Hoppas någon kunnig på detta forum kan ge mig några svar..

    Mvh:Pelle

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kolla vilken systemversion du har nu och beskriv dina problem till att börja med.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    För att återställa till OFW kör du bara en uppdatering med SAMMA version som du redan har genom Recovery menyn, därefter kan du i samma meny installera en ny CFW...

    Man bör ALDRIG uppdatera med nyare version än den du ligger på när man kör CFW, det är alltid en risk att göra sådant eftersom det kan bråka med delar av mjukvaran som blivit låsta för ändringar...

    Den bästa CFW'n idag heter 3.55-Kmeaw, finns inget bättre... men den gör inte så mycket i sig egentligen, det ända den gör är att tillåta dig att komma åt dom funktionerna som gör det möjligt att spela spel från annat media samt installera osignerade package filer (pkg) med homebrew och sedan köra dessa osignerade programmen... även signerade fungerar

    För att få ut nya funktioner från maskinen måste du använda dig av diverse program så som Multiman och Showtime etc. sen finns det olika versioner av dessa, multiman t.ex. finns det typ 30+ versioner av
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tack Swizzy för ditt inlägg *tummen upp* Fick tag i säljaren och jag han hade jailbreakat med 3.55-Kmeaw sa han, Kan ju vara så att jag inte fattat hur man startar upp spelen och därav fått för mig att det inte funkar som det ska... Har letat upp en tutorial för just Multiman hur man går tillväga, ska läsa den och se om jag får allt att funka.... Annars så gör jag en återställning/Recovery på maskinen...

    Ps: Du vet inte var man kan se vilka spel som funkar på just jailbreakad maskin?...

    Tack för hjälpen ännu en gång..

    Mvh:Pelle

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av peleno1 Visa Inlägg
    Tack Swizzy för ditt inlägg *tummen upp* Fick tag i säljaren och jag han hade jailbreakat med 3.55-Kmeaw sa han, Kan ju vara så att jag inte fattat hur man startar upp spelen och därav fått för mig att det inte funkar som det ska... Har letat upp en tutorial för just Multiman hur man går tillväga, ska läsa den och se om jag får allt att funka.... Annars så gör jag en återställning/Recovery på maskinen...

    Ps: Du vet inte var man kan se vilka spel som funkar på just jailbreakad maskin?...

    Tack för hjälpen ännu en gång..

    Mvh:Pelle
    http://www.pshomebrew.net/wiki/PS3_B...atibility_List

    http://www.psjcl.com/

    finns flera siter du kan kika på
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Multiman kan man med nyare versioner uppdatera via ps3an men då måste man tänka på att lägga in en bdemu.pkg fil efteråt för annars har den inte "backup av originalspel eller hemhyrt" stödet kvar
    En av mina polare ringer alltid mig när han inte får igång nyare spel då det i vissa fall kan kräva lite olika habrovinklösningar.
    Tacka vet jag 360, hyr, bränn, stoppa i och spela
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2011-02-14, 21:30
  2. Hur ska man göra nu när min PS3a e flashad??
    By svammel in forum Playstation 3
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-27, 20:50
  3. Varför har ni eran PS3 Jailbreakad?
    By StoLLy in forum Playstation 3
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-12-15, 21:32
  4. Online på PSN med jailbreakad PS3!!
    By Hansi in forum Playstation 3
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-16, 14:31
  5. LINUX på jailbreakad PS3 - AsbestOS
    By Hansi in forum Playstation 3
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-10-25, 17:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •