Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Frågor gällande flasha "phat" 360

Registrerade
    May 2011
    Respekt
    0

Frågor gällande flasha "phat" 360

Hejsan

Har äntligen bestämt mig att flasha min egen xbox 360 eftersom jag inte vill punga ut pengar för varje flash.

Det är så att min "tjocka" 360 är redan flashad sen tidigare och jag har dummy,inquiry, key, serial, identify och lite_cfw filerna hos mig på ett usb.

Jag är inte helt säker men jag tror, TROR att det är en 83850C v2, hur vet man om det är V1 eller V2? hjälper detta från JF loggen något?

0000: 05 80 00 32 5B 00 00 00 - 50 4C 44 53 20 20 20 20 ...2[...PLDS

0010: 44 47 2D 31 36 44 32 53 - 20 20 20 20 20 20 20 20 DG-16D2S

0020: 38 35 30 35 30 43 2D 32 - 00 00 00 00 00 00 00 00 85050C-2........

0030: 00 00 00 00 00 00 00 00 - 00 00 00 00 00 00 00 00 ................

0040: 00 00 00 00 00 00 00 00 - 00 00 00 00 00 00 00 00 ................

0050: 00 00 00 00 00 00 00 00 - 00 00 00 00 00 00 00 00 ................

Sending LO83info request to I/O port 0xFE00
    Så vad jag förstått så nu när min 360 är redan flashad så det enda jag behöver för att flasha om den är en SATA kabel och det har jag. Jag läste i JF guiden att det inte är rekommenderat att använda 360 som "powerstation" istället så behöver man en "connection kit" var kan man köpa en billig sådan?

hjälp mig så är ni snälla

mvh

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av romale Visa Inlägg
    Hejsan

Har äntligen bestämt mig att flasha min egen xbox 360 eftersom jag inte vill punga ut pengar för varje flash.

Det är så att min "tjocka" 360 är redan flashad sen tidigare och jag har dummy,inquiry, key, serial, identify och lite_cfw filerna hos mig på ett usb.

Jag är inte helt säker men jag tror, TROR att det är en 83850C v2, hur vet man om det är V1 eller V2? hjälper detta från JF loggen något?

Så vad jag förstått så nu när min 360 är redan flashad så det enda jag behöver för att flasha om den är en SATA kabel och det har jag. Jag läste i JF guiden att det inte är rekommenderat att använda 360 som "powerstation" istället så behöver man en "connection kit" var kan man köpa en billig sådan?

hjälp mig så är ni snälla

mvh
    Du vet om din läsare är en v1 eller v2 baserat på vad JF säger det är lättaste sättet att ta reda på vilken man har... låta JF identifiera den åt dig...

Är din maskin flashad med ixtreme LT eller senare måste du dumpa med PMT eller MRA-Hacket (PMT = Pogo Moi Thoin, A.K.A CK3 Probe III eller Maximus Scorpion II)

Du hittar det du behöver i följande sektion: http://www.psxcare.com/section.php?xSec=89&xPage=1 jag skulle väl rekomendera att du skaffar ett CK3 då dom håller bättre kvalité än maximus kiten, dom kostar lite mer dock...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    May 2011
    Respekt
    0
    Tack! Ska se vad JF säger men jag har loggen från tidigare flash kan den hjälpa? ska jag slänga upp den här?

Min maskin är flashad med LT 1.1 sedan tidigare.

Jag vet att den är 83850C men inte om det är V1 eller V2, men vad jag förstått från JF guiden så är de samma sak? men kan vara jobbigt om man flashar in fel fw i den senare så man måste vara säker!

Jag såg sektionen där man kan köpa tillbehör men vilken exakt behöver jag? Kan du länka till den? är den avancerad och svår att använda eller lätt för en nybörjare?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Tack! Ska se vad JF säger men jag har loggen från tidigare flash kan den hjälpa? ska jag slänga upp den här?

Min maskin är flashad med LT 1.1 sedan tidigare.

Jag vet att den är 83850C men inte om det är V1 eller V2, men vad jag förstått från JF guiden så är de samma sak? men kan vara jobbigt om man flashar in fel fw i den senare så man måste vara säker!

Jag såg sektionen där man kan köpa tillbehör men vilken exakt behöver jag? Kan du länka till den? är den avancerad och svår att använda eller lätt för en nybörjare?
    Ja, släng upp loggen så kan jag kika och se om jag kan hjälpa dig... det är inte så farligt om du flashar fel version av liteon mjukvaran (till en liteon då) det ända som händer är att du får E65 eller om det är E66 på skärmen (den säger att du har fel version) och du kan flasha om den på nytt

Du behöver något av följande alternativ:

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=943&xSec=89
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=942&xSec=89
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1193&xSec=89
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=889&xSec=89
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1023&xSec=89

och som sagt, jag skulle rekomendera en av dom 2 första
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    May 2011
    Respekt
    0
    Det fungerar med den här med då? borta

Mycket billigare än vad ni säljer den för

Här är loggen

borta
    Last edited by romale; 2011-05-25 at 00:27.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det fungerar med den här med då? http://www.*********/xecuter-ck3-lite.html

Mycket billigare än vad ni säljer den för

Här är loggen
    CK3 lite... same same different seller... vänligen låt bli att länka till andra butiker i vårat forum...

Auto-Loading firmware file C:\Documents and Settings\fiiiiin kisse\Desktop\JungleFlasher v0.1.70 Beta (85)\firmware\ix-lt-838.bin <--- den raden säger att det handlar om en v1:a
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2011
    Respekt
    0
    Tack så mycket för hjälpen och har editerat inlägget nu

nu ska man bara våga öppna xboxen utan att paja den, verkar som att det är pain in the ass

men som jag såg i den YT videon så får man med en serial-cabel, vad ska man med denna till?

http://www.youtube.com/watch?v=0v7s_ak_4Uw

den är blå och typ som vga-kabel

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Tack så mycket för hjälpen och har editerat inlägget nu

nu ska man bara våga öppna xboxen utan att paja den, verkar som att det är pain in the ass

men som jag såg i den YT videon så får man med en serial-cabel, vad ska man med denna till?

http://www.youtube.com/watch?v=0v7s_ak_4Uw

den är blå och typ som vga-kabel
    den e till för att kunna dumpa en Liteon 74850C med hjälp av CK3 Probe
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2011
    Respekt
    0
    Tack så mycket så den behöver vi inte.

Då får man med en "360 dvd rom power cable" med två sidor, den ena ska in i ck3 och var ska den andra in? i datorn? SATA kabel har jag redan och en ända ska in i ck3 (?) och den andra i datorn, vad är "molex power"?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Tack så mycket så den behöver vi inte.

Då får man med en "360 dvd rom power cable" med två sidor, den ena ska in i ck3 och var ska den andra in? i datorn? SATA kabel har jag redan och en ända ska in i ck3 (?) och den andra i datorn, vad är "molex power"?
    Seriously dude/dudette?!

vad tror du den kabeln ska in i? vad säger namnet?!?!?! "360 DVD ROM POWER CABLE" rätt obvious vart den ska då???

Molex = ström kabel i datorn, vanlig på IDE tillbehör

SATA kabeln ska inte in i CK3'an alls, den ska till DVD'n... du får nog ta och läsa på lite mer innan du ställer mer frågor
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2011
    Respekt
    0
    lol ja lite trött efter ha läst på lite för mkt på jf guiden. men det jag undrar är att jag måste även köra erase/write även om min är flashad sedan tidigare? (bara för att få det bekräftat)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    lol ja lite trött efter ha läst på lite för mkt på jf guiden. men det jag undrar är att jag måste även köra erase/write även om min är flashad sedan tidigare? (bara för att få det bekräftat)
    Again, rather obvious... du får inte in en ny mjukvara utan att skriva någonting... så den biten är ju biff iaf, vem som helst kan förstå det...

Erase biten, ok här kan jag förstå att man blir osäker... men ja, du måste radera gamla mjukvaran innan läsaren går in i ett skrivbart läge...
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2011
    Respekt
    0
    Tack tror det räcker så. beställer en ck3 och håller tummarna att det går bra. tack för att du stod ut med mina dumma frågor men alla vi har varit nybörjare

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Tack tror det räcker så. beställer en ck3 och håller tummarna att det går bra. tack för att du stod ut med mina dumma frågor men alla vi har varit nybörjare
    hehe ingen fara, sorry om jag var otrevlig ovan... men sådan e jag ibland...
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2011
    Respekt
    0
    hehe jo det blir så, men det är ingen fara

en sista frågan innan jag drar; jag ladda ner fw LT ix 1.1 bara för att testa den, nu undrar jag: ska jag flytta över hela mappen till jungleflasher -> firmwires eller ska jag bara ta ut min drives firmwire dvs ix-ltv1.1-838

för de finns en till mapp där de står "liteon orig" och där finns även min fw, antar att det är original fw och jag inte behöver bry mig mer om den? den är till för om jag ska flasha till stock så att säga..?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    hehe jo det blir så, men det är ingen fara

en sista frågan innan jag drar; jag ladda ner fw LT ix 1.1 bara för att testa den, nu undrar jag: ska jag flytta över hela mappen till jungleflasher -> firmwires eller ska jag bara ta ut min drives firmwire dvs ix-ltv1.1-838

för de finns en till mapp där de står "liteon orig" och där finns även min fw, antar att det är original fw och jag inte behöver bry mig mer om den? den är till för om jag ska flasha till stock så att säga..?
    tips; ladda hem LTplus1.1 packet istället... men ja, lägg alla filerna löst (.bin) i firmwares mappen (döp INTE om filerna) och se till att du har den senaste versionen av Jungleflasher då kan du autoladda rätt mjukvara

Ja, "orig" = original för den läsare som det står i namnet för filen den är bara till för att återställa om man skulle vilja gå ut på live igen utan o riskera lika mycket, eller skicka maskinen till microsoft...
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2011
    Respekt
    0
    Tackar funkade bättre nu.

Har även läst att om man lägger in strömkabeln fel i DVD:en så kan den steka hela skiten hur vet man om man har lagt den åt rätt sida? hittar inga bilder på nätet

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Tackar funkade bättre nu.

Har även läst att om man lägger in strömkabeln fel i DVD:en så kan den steka hela skiten hur vet man om man har lagt den åt rätt sida? hittar inga bilder på nätet
    Det finns 2 piggar på ström kabeln, och motsvarande hål på DVD'n, kika på hur du sätter den och tvinga inte in den så ska det gå bra, se också till att kitet inte lyser när du kopplar in läsaren... så ska det inte vara några större problem, när du ser båda framför dig kommer du förstå vad jag menar
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    hehe ingen fara, sorry om jag var otrevlig ovan... men sådan e jag ibland...
    Stackars pojkvaskern dricker Pepsi MAX och får inte i sig tillräckligt med socker för att lugna nerverna o stressar sig på jobbet
    Han är rätt go o ha o göra med annars, tro mig gott folk, det var därför han fick teknikerbordet brevid mig på PSXCare när jag jobbade <3
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. flash frågor
    By zonytech in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-11-24, 21:35
  2. gällande priset på omomflashning
    By skåning in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-05-28, 10:04
  3. Xbox 360 Flash Frågor
    By KonradA in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 16:07
  4. Aladdin Live flash-krångel och ett gäng frågor
    By illm in forum Aladdin Advance Support