Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: xbox360 video grabber

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17

xbox360 video grabber

jag tänkte "spela in" från mitt xbox360 till datorn.

så tänkte kolla om någon här kan tipsa om en bra video grabber som funkar till xbox360

vill ju självklart få med ljud också (men det kanske man kopplar direkt från xboxet till pc och inte genom grabbern?)
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Vi köpte in ett blackmagic design kort till en av datorerna på PSXCare för att kunna göra videoguider mm.
    http://www.blackmagic-design.com/products/

Intensity serien är lite billigare men fungerar jädrigt bra
    http://www.blackmagic-design.com/products/intensity/

HDMI har ljud med i kabeln o du kan med fördel spela på din PC skärm medans du gör guiden o blanda ljudet med mic ljud via din pc med så du kan kommentera vad du gör om du känner för det.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    jag tänkte "spela in" från mitt xbox360 till datorn.

så tänkte kolla om någon här kan tipsa om en bra video grabber som funkar till xbox360

vill ju självklart få med ljud också (men det kanske man kopplar direkt från xboxet till pc och inte genom grabbern?)
    Ska du ha ut Komponent video kan du använda den här: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1469 (XCM Vbox 2)

Ska du ha ut Komposit kan du använda t.ex. Plexgears video grabber...

Basicly, du kan använda vilken video grabber enhet som helst bara den stödjer den output maskinen ger, vilket dom flesta gör eftersom du kan ställa in vad som ska skickas i maskinen (= du kan ställa in din box att skicka signaler som din video grabber stödjer)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    vill få ut hd-kvalite och vad jag kan se så verkar inte plexgear eller xcm vbox3 klara av det?

så den där intensity shuffle är nog något som verkar intressant isf (dock lite dyr)
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    vill få ut hd-kvalite och vad jag kan se så verkar inte plexgear eller xcm vbox3 klara av det?

så den där intensity shuffle är nog något som verkar intressant isf (dock lite dyr)
    XCM Vbox 2 är komponent, det vill säga HD... den klarar inte 720p eller 1080p men den stödjer iaf 576p

Ska du ha något som stödjer 720p eller högre kostar det en hel del
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    hur är det med intensity shuttle då? den klarar väl 720p iaf? (därav priset på ca 2k kanske? )

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    hur är det med intensity shuttle då? den klarar väl 720p iaf? (därav priset på ca 2k kanske? )
    Den ska stödja 1080p och dessutom ha USB 3.0 så jao... den bör klara 720p också
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    ok, då tackar jag för all hjälp

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Swizzy: Allt under 720 är inte HD <3

tqila: Hoppas du får fatt på ett bra kort, vi körde med PCI-express varianten i en stationär dator vi Den rollar rätt fint med 4*2TB diskar o dumpade då löjligt fin video med ljud.
    Synd bara att den inte använts så mycket som vi då hade hoppats men ni vet väl vad man säger "Den som har flest prylar innan han dör vinner!"
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. Ghostbusters.The.Video.Game.RF.XBOX360-MARVEL
    By mrflim in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2009-06-16, 22:58
  2. XBOX360 - Your XBOX360 are Banned from live
    By Pluttiplutt in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-29, 20:28
  3. Ingen s-video bild med XBOX RGB+S-video+AV+optisk digital guld
    By stenis in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-01-03, 17:44
  4. S-video?
    By Axel_e in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX