Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: prroblem med R4

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19

    prroblem med R4

    Hej.
    Dottern har ett Nintendo med ett R4 kort i, har aldrig varit problem med det men idag när hon skulle spela så stod det bara LOADING sen kom det inget mer.
    Vad skall man göra då?

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    uppatering- testade precis att sätta i minneskortet i datorn men när jag klicka och ville komma in i enhet F så stod det att man skulle sätta i enhet F eller något liknande, känns nästan som att det är minneskortet som är sönder. Eller?

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Låter som att någon systemfil saknas. http://forum.psxcare.com/support/sho...vi-s%C3%A4ljer!
    Antingen det eller så har er DSi eller DSIXL eller 3Ds blivit uppdaterad i mjukvara som slår ut vissa kort.

    Jag brukade alltid tipsa våra kunder om att skapa en SPEL eller GAMES katalog i rooten på minneskortet och lägga alla spel i den så man inte råkar radera fel filer av misstag om allt ligger huller om buller i rooten
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    uppatering- testade precis att sätta i minneskortet i datorn men när jag klicka och ville komma in i enhet F så stod det att man skulle sätta i enhet F eller något liknande, känns nästan som att det är minneskortet som är sönder. Eller?
    Ja, det låter som att ditt minneskort inte fungerar, eller så är det din minneskortläsare... testa olika minneskortläsare, och gärna olika kort...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Köpte ett nytt micro kort idag och körde in i datorn och la över de 4 filerna som jag laddat ner från r4ds, version 1.18 tror jag det var, testade även med en annan men kommer fortfarande bara till LOADING sidan på ds:et.
    Är de R4 kortet som är sönder då?
    Vet inte vad jag annars skall testa med?
    Tycker de är konstigt att datorn inte hittade mitt första minnes kort, men mitt nya hittas men fungerar inte ändå.
    Mvh

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    Köpte ett nytt micro kort idag och körde in i datorn och la över de 4 filerna som jag laddat ner från r4ds, version 1.18 tror jag det var, testade även med en annan men kommer fortfarande bara till LOADING sidan på ds:et.
    Är de R4 kortet som är sönder då?
    Vet inte vad jag annars skall testa med?
    Tycker de är konstigt att datorn inte hittade mitt första minnes kort, men mitt nya hittas men fungerar inte ändå.
    Mvh
    Kika på mitt förra inlägg ( http://forum.psxcare.com/support/sho...820#post242820 ) Är det en DSi eller XL eller 3Ds ?
    Är de uppdaterade för högt spärrar de flashkort.
    R4 är ett jävla skitkort då de är kloner på kloner oftast o en mjukvara inte fungerar på andra kort med mera.
    Länken jag postade förut har drivrutiner till de kort vi sålde då jag tidigare jobbade på PSXCare, om du köpte den av "oss" d.vs.

    Vad har du för DS? och om Dsi eller nyare vad för mjukvara ?
    Vart är kortet köpt o när ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    Köpte ett nytt micro kort idag och körde in i datorn och la över de 4 filerna som jag laddat ner från r4ds, version 1.18 tror jag det var, testade även med en annan men kommer fortfarande bara till LOADING sidan på ds:et.
    Är de R4 kortet som är sönder då?
    Vet inte vad jag annars skall testa med?
    Tycker de är konstigt att datorn inte hittade mitt första minnes kort, men mitt nya hittas men fungerar inte ändå.
    Mvh
    är det från rätt hemsida då? R4 har 50+ olika tillverkare, se till att du verkligen tar rätt, sök på adressen som står på förpackningen/kasetten efter uppdateringar, om du bara söker på "R4DS" eller liknande och du har t.ex. ett R4i Platinum kommer du inte komma långt, det finns som sagt en hel uppsjö olika varianter av R4 korten till DS och det är VÄLDIGT sällan du kan ta systemfilerna från ett R4 och använda med ett annat... (om det inte är samma tillverkare bakom dom det vill säga)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    Köpte ett nytt micro kort idag och körde in i datorn och la över de 4 filerna som jag laddat ner från r4ds, version 1.18 tror jag det var, testade även med en annan men kommer fortfarande bara till LOADING sidan på ds:et.
    Är de R4 kortet som är sönder då?
    Vet inte vad jag annars skall testa med?
    Tycker de är konstigt att datorn inte hittade mitt första minnes kort, men mitt nya hittas men fungerar inte ändå.
    Mvh
    Vilken kapacitet har du på det nya kortet?

    Vad har du för kapacitet på det gamla kortet?

    Lite äldre R4 klarar max 2GB...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Många hjälpsamma.
    Är ett ds lite, sökt på adressen på kartongen och hämtat filer därifrån. R4 kortet köptes i januari förra året, funkat kanon fram till i helgen, inte lagt in något nytt på säkert 2 mån. Hade ett 2gb kort i och köpte ett 4gb igår men samma fel med det.
    Får väl kanske köpa ett nytt kort.
    Är det någon risk att det händer något med ds:et i sig?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det lutar lite mot att kortet pajat av okänd anledning, kanske det inte känner av minneskortet längre?

    DS'et ska inte ta skada av korten, men det händer ibland att det blir en liten kortslutning som orsakar problem på DS'n (ett en säkring går eller liknande) det är inget som är omöjligt att reparera dock
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Lite små prroblem med mitt xbox
    By Bananmanen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-20, 08:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •