Tja, det var ungefär 2008-9 som jag flashade min xbox. Vad jag vet är att den har stöd för wave 3 spel. För att kunna spela wave 4 måste jag använda en activation disc.
Så nu när Portal 2 kommit vart jag litet sugen på spela det. Jag laddade ner Portal.2.XBOX360-CHARGED. Jag tror det står att den är wave 10-11? I alla fall jag gjorde om den till wave 3 och kollade sedan med ABGX om den var okej. Jag hade inte spelat ett nytt spel på min xbox på ungefär 2 år så jag hade inte den nya uppdateringen av dashboarden.
När jag satte i spelet ville den göra en system update och jag valde "Yes" såklart men då står det efter en stund Disc Unreadable. Jag fick den nya dashboarden i alla fall utseendet, och det står att jag har Portal 2 i läsaren. Men så fort jag vill spela vill den uppdatera för att kunna spela spelet, och som sedan resulterar i Disc Unreadable.
Jag tog bort min HDD och provade spela och då får den igång spelet. Men det går ju inte att Spara spelet så det är onödigt. Provade även att installera spelet på HDD men samma problem uppstår.
Det var år sedan jag var insatt i vilken firmwire man skulle ha och så nu känns det som att man inte vet ett kvack om något. Någon som kan hjälpa mig?
Tack på förhand
Bookmarks