Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: System update, vad gör jag fel?

  1. #1
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    System update, vad gör jag fel?

    Tja, det var ungefär 2008-9 som jag flashade min xbox. Vad jag vet är att den har stöd för wave 3 spel. För att kunna spela wave 4 måste jag använda en activation disc.

    Så nu när Portal 2 kommit vart jag litet sugen på spela det. Jag laddade ner Portal.2.XBOX360-CHARGED. Jag tror det står att den är wave 10-11? I alla fall jag gjorde om den till wave 3 och kollade sedan med ABGX om den var okej. Jag hade inte spelat ett nytt spel på min xbox på ungefär 2 år så jag hade inte den nya uppdateringen av dashboarden.

    När jag satte i spelet ville den göra en system update och jag valde "Yes" såklart men då står det efter en stund Disc Unreadable. Jag fick den nya dashboarden i alla fall utseendet, och det står att jag har Portal 2 i läsaren. Men så fort jag vill spela vill den uppdatera för att kunna spela spelet, och som sedan resulterar i Disc Unreadable.

    Jag tog bort min HDD och provade spela och då får den igång spelet. Men det går ju inte att Spara spelet så det är onödigt. Provade även att installera spelet på HDD men samma problem uppstår.

    Det var år sedan jag var insatt i vilken firmwire man skulle ha och så nu känns det som att man inte vet ett kvack om något. Någon som kan hjälpa mig?

    Tack på förhand

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Portal 2 kanske använder sig av AP25? I så fall kommer du inte kunna få igång det utan iXtreme LT+ 1.x. Nu kommer ju snart iXtreme LT+ 2.0 så du kan lika gärna vänta om det skulle vara det som spökar alltså. Jag har aldrig sysslat med att "nedgradera" spel så jag vet inte helt säkert på hur det fungerar.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Portal 2 kanske använder sig av AP25? I så fall kommer du inte kunna få igång det utan iXtreme LT+ 1.x. Nu kommer ju snart iXtreme LT+ 2.0 så du kan lika gärna vänta om det skulle vara det som spökar alltså. Jag har aldrig sysslat med att "nedgradera" spel så jag vet inte helt säkert på hur det fungerar.
    Portal 2 kräver 12625 bara... sen är inge mer med det

    Men jag misstänker att han har uppdaterat fullt ut till 13xxx... enligt den info som finns i en äldre tråd som samma person skrev i...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jo jag har nog uppgraderat den till den seneaste.. bara vänta då antar jag. Om man inte kan "nedgradera".

Liknande diskussioner

  1. System Update
    By Skrotet in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2011-03-04, 19:49
  2. System update 4,3
    By SWEwillow in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-14, 08:21
  3. Wii system Update.
    By bombat40 in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-28, 21:34
  4. System update på en D2C Wii
    By Miyumi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 22:49
  5. Vad är wii system update???
    By leatherface696 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-11, 23:28

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •