Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Jailbreaka PS3 FW 3.55

Registrerade
    May 2011
    Respekt
    0

Jailbreaka PS3 FW 3.55

Hej grabbar !

Det var ett tag sen jag spelade på mitt PS3, som tur har jag inte hunnit installera FW över 3.55. Så, jag har alltså PS3 med FW 3.55. Nu till mina frågor -

1. Vilken JB FW är senaste och populärast i dagsläge ?

Jag har nämligen läst tråden om "Jailbreak för dummies" och där förklaras det bra men iochmed att tråden är skapad 2010-12-09 så har jag för mig att filer som rekommenderas där är rätt så gamla just nu. Därför vill jag veta namnet på dem senaste och populäraste filerna till att JB`a PS3. T.ex. vilket FTP program som gäller nu, och Jailbreak Firmware.

Tack på förhand PA80

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    1. 3.55-Kmeaw är bästa hittils... och varit det väldigt länge, visst du kan få dualboot med linux stöd också, men det har inte fungerat så bra med spel har jag märkt... och du kan göra massa annat också...

Dom apps som är bästa just nu:

OpenFTP
    MultiMAN
    Comgenies Awesome Filemanager
    3.55 - kmeaw *som CFW då*

sen finns det ju en hel drös med olika emulatorer, men det finns inte så många alternativ annat än vad dom olika emulatorerna är till för, t.ex. SNES, NES och sådär...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    May 2011
    Respekt
    0
    Tack för ett snabbt svar Swizzy, uppskattar verkligen alla dina svar här på psxcare.com !

Följdfråga - Är det OpenFTP som gäller för både PC och PS3 för att överföra spel ? Jag har läst lite om "Filezilla", fungerar OpenFTP som Filezilla?

MultiMan är för backup?

Comgenies Awesome Filemanager har jag ingen aning om, ursäkta :S

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Pa80 Visa Inlägg
    Tack för ett snabbt svar Swizzy, uppskattar verkligen alla dina svar här på psxcare.com !

Följdfråga - Är det OpenFTP som gäller för både PC och PS3 för att överföra spel ? Jag har läst lite om "Filezilla", fungerar OpenFTP som Filezilla?

MultiMan är för backup?

Comgenies Awesome Filemanager har jag ingen aning om, ursäkta :S
    OpenFTP är en server för PS3, sen på datorn kan du använda Filezilla...

Comgenies Awesome Filemanager är vad namnet säger att det är, en filemanager, alltså filhanterare...

MultiMAN är backup grej ja till det behöver du med senare versioner också ha BDEMU och med senaste versionerna BDEMU2...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    May 2011
    Respekt
    0
    OkeY! , nu har jag fixat FileZilla, BlackB0x, MultiMan och 3.55 - kmeaw förstås. Håller på att överföra ett spel på 10gb med FileZilla.. Men det går så hiiimla segt (400kb/s). Har läst att att det går med 10-15mb/s för vissa. Ganska irriterande faktiskt finn det nån lösning så att jag får det att gå fortare?.

En viktig fråga förresten - Nu vet jag inte om jag har förlorat blu-ray funktionen till PS3, alltså att kunna spela upp blu-ray skivor på PS3. Hörde att dem flesta jailbreakade PS3 drabbas av detta. Så jag undrar om jag ångrar mig och vill tillbaks till OFW 3.55, hur går jag tillväga?, ifall det går, får jag tillbaks blu-ray funktionen?

Tack på förhand

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    OkeY! , nu har jag fixat FileZilla, BlackB0x, MultiMan och 3.55 - kmeaw förstås. Håller på att överföra ett spel på 10gb med FileZilla.. Men det går så hiiimla segt (400kb/s). Har läst att att det går med 10-15mb/s för vissa. Ganska irriterande faktiskt finn det nån lösning så att jag får det att gå fortare?.

En viktig fråga förresten - Nu vet jag inte om jag har förlorat blu-ray funktionen till PS3, alltså att kunna spela upp blu-ray skivor på PS3. Hörde att dem flesta jailbreakade PS3 drabbas av detta. Så jag undrar om jag ångrar mig och vill tillbaks till OFW 3.55, hur går jag tillväga?, ifall det går, får jag tillbaks blu-ray funktionen?

Tack på förhand
    Det är främst om man downgradeat som man blir av med blu-ray film stödet... med vissa CFW's (t.ex. Waninkoko's) fungerar inte blu-ray film heller, men med 3.55-kmeaw fungerar det hur bra som helst...

För att få högre hastigheter kan du prova att köra aktivt läge... det bör bli lite snabbare då iaf, om inte det hjälper beror det på din dator/ditt nätverk

För att återställa till OFW igen, ja då installerar du bara 3.55 OFW genom recovery menyn så är det klart, men du bör först radera eventuella apps och annat du installerat först
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    19

Tack på förhand
    Vilken guide är populärast (och uppdaterad)?
    Vilken kör du efter?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av whad Visa Inlägg
    Vilken guide är populärast (och uppdaterad)?
    Vilken kör du efter?
    Den mest populära guiden är väl youtube... men det är relativt basic, du laddar hem filerna du ska ha, sätter konsollen i recovery mode och uppdaterar därifrån med CFW... vi rekomenderar att man använder 3.55-kmeaw, övriga grejer blir väldigt snabbt out-of-date kommer nya versioner av multiman varje vecka t.ex.
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Köper jag en PS3:a, kan jag jailbreaka den då?
    By Drexon in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2011-04-08, 03:44
  2. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2011-01-10, 20:13

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner