Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: har intsallerat dashlaunch 2.21

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22

    har intsallerat dashlaunch 2.21

    på min jtag box men var hittar jag inställningarna efter jag installerat såsom blockera systemuppdateringar m.m, hittar inget nytt i boxen alls efter installationen, jag packade upp dashlaunch 2.21 på usb sticka sedan körde jag default.xex från installer mappen, har jag gjort ngt fel?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    på min jtag box men var hittar jag inställningarna efter jag installerat såsom blockera systemuppdateringar m.m, hittar inget nytt i boxen alls efter installationen, jag packade upp dashlaunch 2.21 på usb sticka sedan körde jag default.xex från installer mappen, har jag gjort ngt fel?
    launch.ini filen innehåller settings det finns 2st med har jag för mig, en sample och en till...

    skapa annars en sådan fil med anteckningar (notepad) så har du alla options och sådär för inställt på ett bra sätt nedan:

    Kod:
    [QuickLaunchButtons]
    BUT_A = 
    BUT_B = Hdd:\Freestyle\default.xex
    BUT_X = Hdd:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00080000\C0DE99990F586558
    BUT_Y = Hdd:\Freestyle2.0\default.xex
    Start = 
    Back = 
    LBump = 
    Default =
    
    [Plugins]
    plugin1 =
    plugin2 = 
    plugin3 = 
    plugin4 = 
    plugin5 =
    
    [Settings]
    nxemini = true
    pingpatch = true
    contpatch = false
    fatalfreeze = false
    fatalreboot = true
    regionspoof = false
    region = 0x7FFF
    dvdexitdash = true
    xblaexitdash = true
    nosysexit = false
    noupdater = true
    debugout = false
    exchandler = true
    dumpfile = 
    bootdelay = 0x2A
    liveblock = true
    livestrong = false
    Last edited by Swizzy; 2011-05-31 at 13:55.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    ok är det bara att köra default.xex igen sedan man editerat ini filen eller lär man föra över den manuellt på ngt vis?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    ok är det bara att köra default.xex igen sedan man editerat ini filen eller lär man föra över den manuellt på ngt vis?
    Antingen kör du den igen och väljer att inte ställa in inställningarna igen (den frågar) då installeras .ini filen till NAND minnet, du kan även lägga den på hårddisken i roten av HDD1, eller så kan du lägga den i roten av din USB hårddisk, det laddas därifrån också (ordningen det laddas i är: USB -> HDD -> NAND, där USB är första prioritet...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    ok ska jag döpa om sample_launch.ini till bara launch.ini och kopiera inställningarna som du skrev till den och sedan köra default.xex igen och välja att inte ställa in inställningar?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    ok ska jag döpa om sample_launch.ini till bara launch.ini och kopiera inställningarna som du skrev till den och sedan köra default.xex igen och välja att inte ställa in inställningar?
    pretty much
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Hjälp, efter Dashlaunch 2.21 så stannar allt efter start.
    By Shrimpkebab in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-16, 01:16
  2. Ny dashlaunch version som fixar korrupt MU på jasper 256/512
    By anden1 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-08, 10:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •