Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: xtreamer pro ? hjälp någon ?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20

    xtreamer pro ? hjälp någon ?

    sitter på en nyuppackad xtreamer pro. trodde det skulle finnas mer av manual till den...

    - tror nu att jag fått i den interna 1 Tb hårddisken, iaf lyser grön lampa på HDDA. när jag tryckte på extreamer live stod det dock att det ej fanns hdd installerad.

    1. hur ska jag nu enklast få in 1000 filmer på hårddisken ?
    2. kopplade in xtreamern med medföljande usb-kabel till en dator. men kan ej se xtreamern någonstans i nåt fönster, why ?
    3. hur för jag sedan över filmer...när man bara ska dra dit 4-5 i taget ? kan jag ta bort filmer enkelt på nåt sätt oxå ?
    3. hur når jag xtreamern utifrån ? skriver in ip adressen jag såg i xtreamerns fönster men fanns ingen access på det...
    4. man ska ju tydligen kunna ge den ett unikt namn som man skriver in i adressfönstret från browsern, hur går det till ?

    tack på förhand...hoppas jag

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av corre Visa Inlägg
    sitter på en nyuppackad xtreamer pro. trodde det skulle finnas mer av manual till den...
    Nuförtiden så antingen en .pdf fil på cd eller support via deras hemsdia ( http://www.xtreamer.nu/ ) vilken jag är förvånad att du inte kikade hos först utan ställde frågan här då psxcvcare sist jag jobbade hos inte sålde produkten

    Citat Original inlägg av corre Visa Inlägg
    - tror nu att jag fått i den interna 1 Tb hårddisken, iaf lyser grön lampa på HDDA. när jag tryckte på extreamer live stod det dock att det ej fanns hdd installerad.
    Åter igen kika om du fått med en installations CD eller liknande eller ring affären du köpte den hos eller kika på deras supportsida jag länkade till ovan.

    Citat Original inlägg av corre Visa Inlägg
    1. hur ska jag nu enklast få in 1000 filmer på hårddisken ?
    Ftp hade den stöd för såg jag på deras sida... om inte det går att mappa upp enheten som nätverksdisk.

    Citat Original inlägg av corre Visa Inlägg
    2. kopplade in xtreamern med medföljande usb-kabel till en dator. men kan ej se xtreamern någonstans i nåt fönster, why ?
    Saknas ett operativsystem i maskinen antagligen.

    Citat Original inlägg av corre Visa Inlägg
    3. hur för jag sedan över filmer...när man bara ska dra dit 4-5 i taget ? kan jag ta bort filmer enkelt på nåt sätt oxå ?
    FTP eller frag drop via en nätverkskopplad brygga.

    Citat Original inlägg av corre Visa Inlägg
    3. hur når jag xtreamern utifrån ? skriver in ip adressen jag såg i xtreamerns fönster men fanns ingen access på det...
    Står förmodligen i manualen, antagliten IP nummer + användarnamn och lösen via webgui.

    Citat Original inlägg av corre Visa Inlägg
    4. man ska ju tydligen kunna ge den ett unikt namn som man skriver in i adressfönstret från browsern, hur går det till ?
    tack på förhand...hoppas jag
    Du måste få igång skiten först börja med det, sen löser sig nog resten
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Hjälp mig någon!!!
    By m3DDoC in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-14, 12:18
  2. Någon! Hjälp
    By Dash in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-05, 00:32
  3. Någon! Hjälp
    By Dash in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-04, 15:14
  4. Hjälp! Någon...
    By Zaint_00 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-12-17, 10:22
  5. Hjälp någon!
    By Zaint_00 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-12-14, 23:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •