Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: 30ms ping check remover wont work

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    30ms ping check remover wont work

    1 i have an jtagged xbox ( i didnt jtag it) and its running fsd 2.0. I have dashlaunch installed. when i put the kvxm.patch in the root of my hdd nothing happens. ive read that it should say "ping check removed" or something where the profile is..
    any one know what im doing wrong? really need help=)

    2 when i got it from the guy who jtagged it i watch movies simply by going to videos and streaming from my computer. Then it "broke" (the green light was on when you start it but it didnt start) so i gave it back to the guy and he fixed so it would start, but then my videos dont start(it just goes black screen). it doesnt ask for the optional media update( that is installed) or anything) greatul for all help i can get, im pretty noob at this=)

    oj fattade inte att detta va ett svensk forum=/ svenska svar e också välkommna=)
    Last edited by jdipt; 2011-06-05 at 22:14. Anledning: it also wont play media

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. FSD 2.0 säger inte så mycket, kxam.patch behövs inte om killen gjort ett bra jobb, kör med dashlaunch, troligen där problemet ligger... och det är inte alltid FSD visar att det är aktivt...

    2. Filmer ska funka utan problem, vetefan vad han har gjort för att det inte ska funka... vad har du för dashboard version egentligen?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    1 förstår inte vad du menar med "kör me dashlaunch" är ju ganska noob här, trodde dashlaunch va att den starta direkt in i fsd.

    2 min kernel är 12625, han installerade den nyaste sa han(typ 2 månader sen..) filmerna blir bara svart skärm, tiden kvar syns o man kan hoppa frammåt och bakåt, men inget går igång<? har testat med olika datorer också..

    testar lite sj här, den spelar ingen av min media, men i public/recorded tv/sample ligger en film som heter landscapes, när jag spelar den får jag felkoden 69-C00D36C4.
    och ishared videos/sample videos ligger en som heter wildlife in hd som spelas upp aldeles utmärkt...
    irriterande=/

    det är också ett stopp märke vid mina filmer men ej vid sample videosarna
    Last edited by jdipt; 2011-06-06 at 15:34.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jdipt Visa Inlägg
    1 förstår inte vad du menar med "kör me dashlaunch" är ju ganska noob här, trodde dashlaunch va att den starta direkt in i fsd.

    2 min kernel är 12625, han installerade den nyaste sa han(typ 2 månader sen..) filmerna blir bara svart skärm, tiden kvar syns o man kan hoppa frammåt och bakåt, men inget går igång<? har testat med olika datorer också..

    testar lite sj här, den spelar ingen av min media, men i public/recorded tv/sample ligger en film som heter landscapes, när jag spelar den får jag felkoden 69-C00D36C4.
    och ishared videos/sample videos ligger en som heter wildlife in hd som spelas upp aldeles utmärkt...
    irriterande=/

    det är också ett stopp märke vid mina filmer men ej vid sample videosarna
    1. Kika i launch.ini filen där står lite settings, Ping check remove patchen finns inbyggt där

    2. Ingen aning om vad som orsakar problemet med filmen... det borde ju fungera... om inte något hänt med hårddisk innehållet (codecen) prova att installera om den? (skriva över dom gamla filerna)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    kollade runt lite o mina avatarer funkar ju inte, har inte tänkt på detta innan, men läste runt o hittade att jag ska göra system updaten jag har (12625) för han har gjort ngt fel? detta ska fixa felen med filmerna stog det, fixxar också fel med avatarer och kinect(om man har de) nu är mitt problem att jag inte har ett usb minne, bara externa hårdiskar, brännaren är trasig och kan ej koppla upp på live. kan man ftpa updaten på ngt vis?

    kollade i launch.ini och där stod det såhär: [QuickLaunchButtons]
    BUT_X = Hdd:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00080000\C0 DE99990F586558
    Default = Hdd:\FSD2\default.xex
    [Settings]
    nxemini = true
    pingpatch = true

    så jag antar att de funkar då!=)

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jdipt Visa Inlägg
    kollade runt lite o mina avatarer funkar ju inte, har inte tänkt på detta innan, men läste runt o hittade att jag ska göra system updaten jag har (12625) för han har gjort ngt fel? detta ska fixa felen med filmerna stog det, fixxar också fel med avatarer och kinect(om man har de) nu är mitt problem att jag inte har ett usb minne, bara externa hårdiskar, brännaren är trasig och kan ej koppla upp på live. kan man ftpa updaten på ngt vis?

    kollade i launch.ini och där stod det såhär: [QuickLaunchButtons]
    BUT_X = Hdd:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00080000\C0 DE99990F586558
    Default = Hdd:\FSD2\default.xex
    [Settings]
    nxemini = true
    pingpatch = true

    så jag antar att de funkar då!=)
    Du kan använda en Extern hårddisk också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    lägger den på min 500 gb western digital som jag har i en hdd dock, den e formaterad till fat 32. men när jag stoppar den i xboxet så händer inget? vet du hur man ska göra? mappen heter $systemupdate o däri ligger filerna.. detta är också det enda jag har på hdden

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jdipt Visa Inlägg
    lägger den på min 500 gb western digital som jag har i en hdd dock, den e formaterad till fat 32. men när jag stoppar den i xboxet så händer inget? vet du hur man ska göra? mappen heter $systemupdate o däri ligger filerna.. detta är också det enda jag har på hdden
    Prova att döpa om den till $$ystemUpdate istället, om du har senaste dashlaunch och updateblockering aktiverad (har för mig den är det som standard) kommer den söka efter updates i den här mappen istället för det vanliga...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    verkar inte funka, det händer ingenting.. mappen kommer däremot upp i file manager så de e ju inget fel på hårddisken. har testat o formatera den i fat 32 både som logical och primary. läste ngn stans att man kunde formatera de interna minnet så skulle de funka, men läste på ett annat ställe att detta kunde sabba jtaggen helt=/ o förresten så hittar jag ingen stans o göra detta...

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är bara på en Jasper Arcade maskin du har internt minne... och det fuckar bara med XBR, med Freeboot har man fixat det problemet

    du kanske försöker lägga in en äldre uppdaterings version än du har nu? isåfall kommer det ju inte hända mycket...

    du hade 12625 eller hur? isåfall kan du ladda hem uppdateringen härifrån: http://whipland.no-ip.org/.downloads...date_12625.zip se även till att du verkligen har senaste versionen av Dashlaunch (2.21) 2.20 har jag för mig det var som hade problem med just uppdaterings biten... inget hände what-so-ever... så prova att installera om den annars?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    måste jag inte flasha och så då? eller finns det något sätt jag bara kan updatera den? håller precis på o lära mig allt detta och är rädd för o göra något fel?

    fixade att updatera till 2.21 och allt funkar fint. men de går fortfarande inte att updatera? döpte om mappen till $$systemupdate . testade med bara ett dollartecken också.
    såhär ser launch.ini ut nu:

    [QuickLaunchButtons]
    BUT_X = Hdd:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00080000\C0 DE99990F586558
    Default = Hdd:\FSD2\default.xex


    [Settings]
    nxemini = true
    pingpatch = true
    contpatch = true
    fatalfreeze = true
    regionspoof = true
    dvdexitdash = true
    nosysexit = true
    debugout = false
    livestrong = true

    kanske ska göra om det o bara göra deafult?

    det finns inget annat sätt att föra över updateringen på? typ ftp?
    Last edited by jdipt; 2011-06-07 at 20:49.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jdipt Visa Inlägg
    måste jag inte flasha och så då? eller finns det något sätt jag bara kan updatera den? håller precis på o lära mig allt detta och är rädd för o göra något fel?

    fixade att updatera till 2.21 och allt funkar fint. men de går fortfarande inte att updatera? döpte om mappen till $$systemupdate . testade med bara ett dollartecken också.
    såhär ser launch.ini ut nu:

    [QuickLaunchButtons]
    BUT_X = Hdd:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00080000\C0 DE99990F586558
    Default = Hdd:\FSD2\default.xex


    [Settings]
    nxemini = true
    pingpatch = true
    contpatch = true
    fatalfreeze = true
    regionspoof = true
    dvdexitdash = true
    nosysexit = true
    debugout = false
    livestrong = true

    kanske ska göra om det o bara göra deafult?

    det finns inget annat sätt att föra över updateringen på? typ ftp?
    Ändra din launch.ini fil så den får dom settings jag skrivit om i ett par trådar här, så får du bra settings

    Det ska inte vara "$$SystemUpdate" det ska vara "$$ystemUpdate" du byter alltså ut S:et mot ett dollartecken... men visst, du kan lägga den på din hårddisk också... men det är samma sak då också... du måste ha rätt namn och det måste installeras av maskinen, du kan inte installera det själv...

    *edit:*

    För att jag är så himmla snäll av mig får du här en extra kopia av settingsen! :O du kan ändra button grejerna själv, och default... dom har ingen påverkan vad gäller updaten

    Kod:
    [QuickLaunchButtons]
    BUT_A = 
    BUT_B = Hdd:\Freestyle\default.xex
    BUT_X = Hdd:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00080000\C0DE99990F586558
    BUT_Y = Hdd:\Freestyle2.0\default.xex
    Start = 
    Back = 
    LBump = 
    Default =
    
    [Plugins]
    plugin1 =
    plugin2 = 
    plugin3 = 
    plugin4 = 
    plugin5 =
    
    [Settings]
    nxemini = true
    pingpatch = true
    contpatch = false
    fatalfreeze = false
    fatalreboot = true
    regionspoof = false
    region = 0x7FFF
    dvdexitdash = true
    xblaexitdash = true
    nosysexit = false
    noupdater = true
    debugout = false
    exchandler = true
    dumpfile = 
    bootdelay = 0x2A
    liveblock = true
    livestrong = false
    Last edited by Swizzy; 2011-06-07 at 21:21.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Tack=)

    nu funkar allt som det ska!=) blir så jävla glad, trodde aldrig jag skulle få löst detta! tack så fruktansvärt mycke för att du orka lägga ner din tid=)

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jdipt Visa Inlägg
    nu funkar allt som det ska!=) blir så jävla glad, trodde aldrig jag skulle få löst detta! tack så fruktansvärt mycke för att du orka lägga ner din tid=)
    Varsegod, jag orkar egentligen inte lägga ner tid på det, men svarar ändå för jag inte har något bättre för mig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Extern brännare samsung still doesnt work
    By mrzimmerman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-11, 21:45
  2. Wii Duplicate Channel remover
    By mype in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 14:08
  3. Wii Duplicated Channel Remover
    By amerald in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 03:12
  4. FTP, ping lägger av
    By hallaballa in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 15:18
  5. BIOS on matrix wont start
    By crusher88 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-11-21, 16:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •