dålig koll, frågor ang ap25, ny dash och ban.
ok jag har inte varit speciellt påläst på vad som hänt det senaste året.
tror jag har första liteon läsaren i min konsol (falcon). Flashad med LT 1.0 . Var online (dock ej med spel) dagarna före bannvågen innan doms släppte lt firmwaret så har jag räknat med att maskinen är flaggad för ban och inte varit online med den.
Det jag undrar är:
1. Om man går ut på liven för att kolla ifall man får en ban i nyllet. Vad händer? slutar hdd installs att fungera? (huvudanledningen till att jag inte provat än). Lätt att återställa?
2. nya dashboarden kommer flasha om dvdläsaren. Jag köpte konsolen flashad med 1.5 från psxcare men uppdaterade senare firmwaret själv. var dock så länge sen nu att jag inte riktigt kommer ihåg hur det funkade. Kommer det vara lika bökigt att flasha den som med en nyköpt konsol eller likadant som när man uppgraderar en redan flashad
läsare?
3. Det här med ap 25 har jag inte så bra koll på men antar att man med ett nyare firmware låter abgx patcha spelet?
4. måste alla gamla spel brännas om?
5. Finns det något trix för bannade/offline konsoler som gör att man kan skita i dom här förändringarna och bara köra på som vanligt med "osäkra" kopior?
mvh
"I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."
Bookmarks