Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: dålig koll, frågor ang ap25, ny dash och ban.

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24

    dålig koll, frågor ang ap25, ny dash och ban.

    ok jag har inte varit speciellt påläst på vad som hänt det senaste året.

    tror jag har första liteon läsaren i min konsol (falcon). Flashad med LT 1.0 . Var online (dock ej med spel) dagarna före bannvågen innan doms släppte lt firmwaret så har jag räknat med att maskinen är flaggad för ban och inte varit online med den.


    Det jag undrar är:

    1. Om man går ut på liven för att kolla ifall man får en ban i nyllet. Vad händer? slutar hdd installs att fungera? (huvudanledningen till att jag inte provat än). Lätt att återställa?

    2. nya dashboarden kommer flasha om dvdläsaren. Jag köpte konsolen flashad med 1.5 från psxcare men uppdaterade senare firmwaret själv. var dock så länge sen nu att jag inte riktigt kommer ihåg hur det funkade. Kommer det vara lika bökigt att flasha den som med en nyköpt konsol eller likadant som när man uppgraderar en redan flashad
    läsare?

    3. Det här med ap 25 har jag inte så bra koll på men antar att man med ett nyare firmware låter abgx patcha spelet?

    4. måste alla gamla spel brännas om?
    5. Finns det något trix för bannade/offline konsoler som gör att man kan skita i dom här förändringarna och bara köra på som vanligt med "osäkra" kopior?

    mvh
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Lynx Visa Inlägg
    ok jag har inte varit speciellt påläst på vad som hänt det senaste året.

    tror jag har första liteon läsaren i min konsol (falcon). Flashad med LT 1.0 . Var online (dock ej med spel) dagarna före bannvågen innan doms släppte lt firmwaret så har jag räknat med att maskinen är flaggad för ban och inte varit online med den.


    Det jag undrar är:

    1. Om man går ut på liven för att kolla ifall man får en ban i nyllet. Vad händer? slutar hdd installs att fungera? (huvudanledningen till att jag inte provat än). Lätt att återställa?

    2. nya dashboarden kommer flasha om dvdläsaren. Jag köpte konsolen flashad med 1.5 från psxcare men uppdaterade senare firmwaret själv. var dock så länge sen nu att jag inte riktigt kommer ihåg hur det funkade. Kommer det vara lika bökigt att flasha den som med en nyköpt konsol eller likadant som när man uppgraderar en redan flashad
    läsare?

    3. Det här med ap 25 har jag inte så bra koll på men antar att man med ett nyare firmware låter abgx patcha spelet?

    4. måste alla gamla spel brännas om?
    5. Finns det något trix för bannade/offline konsoler som gör att man kan skita i dom här förändringarna och bara köra på som vanligt med "osäkra" kopior?

    mvh
    1. Ingen aning om det händer fortfarande, inte hört något jätte länge om det, men jag tror inte dom tar bort installations funktionen längre, det fick dom enorm kritik för... däremot kanske dom fortfarande låser profiler till konsollerna... det var tidigare lätt att återställa på en falcon maskin innan uppdateringen kom för oss på PSXCare, men för dig som privat person kanske det blir lite mer avancerat, det återställdes allting utom dom låsta profilerna vid senare uppdateringar, så antagligen är det bara vänta på uppdatering om det skulle hända...

    2. Du måste köra med PMT probe för att få ut nyckeln på nytt, alternativt köra med MRA hacket... lättare och bättre att bara lämna in maskinen till oss på PSXCare iofs borde du kunna använda din gamla backup om du vill då nyckeln ska vara samma men ligga på ett annat ställe... men om jag vore du skulle jag dumpa läsaren på nytt INNAN du skriver något till den efter dash omflashningen...

    3. AP25 spel kräver att du har LT+ 1.0 eller senare för att i huvudtaget fungera, om du dessutom har spoofad läsare (mindre troligt om du köpte en NY maskin av oss på PSXCare med iXtreme 1.5) måste du dessutom byta tillbaka till det som satt i från början för att AP25 ska funka i huvudtaget, spelen behöver sedan patchas av ABGX360 för att funka... annars blir skärmen svart och dvd'n verkar vara stendöd fram tills du startar om konsollen...

    4. Inte vad jag hört på senare tid, det första man hörde var att ALLA wave 3+ spel skulle ha AP25 aktivt, sen har jag hört av en vän till mig som uppdaterade och flashade om med LT+ 1.1 och provade spela spel... alla spelen utom just AP25 titlarna (6st som finns skrivet på en himmla massa ställen här i forumet, kika i valfri AP25 tråd så ser du vilka det är, har skrivit listan massa gånger...)

    5. Well, not really, hade det varit möjligt hade vi erbjudit det redan nu... det ända som kan på sätt och vis göra det är JTAG maskiner, men uppdaterade maskiner = NO JTAG tyvär, dessa påverkas inte av AP25 t.ex, men ingen vet riktigt hur det kommer bli med XGD3 och allt det nya med 2.0.13146.0 dashboarden... vi får helt enkelt vänta och se
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    alright, tack för det utförliga svaret!
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Liknande diskussioner

  1. Mängder med frågor ang. uppdateringen (AP25)
    By abc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-30, 08:14
  2. Koll på bildsignaler, någon?
    By Arasul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-10, 18:45
  3. Någon som har koll på serienr?
    By Amelek in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 16:38
  4. Dålig dator eller dålig dvd läsare?
    By berget in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 11:12
  5. Lite diverse frågor om SmartXX och XBMC som dash
    By Tobson in forum SmartXX Support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 20:38

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •