Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: avatar dlc problem

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Sundsvall, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    20

    avatar dlc problem

    ja har sökt å testat som en dåre nu

    finns det nåt sätt man kan adda avatar items (kläder,mössor mm) ja får det då inte å funka har testar me yarisswap å dlcpatcher etc men får inte det å funka , när jag kliver in i avatar editor så säger xboxen den vill gå in på xbl å updatera (detta gäller även för avatar award's som tex red dead redemption mm)

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Orcman Visa Inlägg
    ja har sökt å testat som en dåre nu

    finns det nåt sätt man kan adda avatar items (kläder,mössor mm) ja får det då inte å funka har testar me yarisswap å dlcpatcher etc men får inte det å funka , när jag kliver in i avatar editor så säger xboxen den vill gå in på xbl å updatera (detta gäller även för avatar award's som tex red dead redemption mm)
    har du avatars i huvudtaget?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Sundsvall, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    20
    japp ja har petat in den där avatar updaten så dom finns

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Orcman Visa Inlägg
    japp ja har petat in den där avatar updaten så dom finns
    Är din profil live aktiverad? isåfall bör du ha ett LIVE ID, om jag inte minns fel behövs det för att Avatar kläder ska funka... (du måste alltså se till att den finns i dom filerna...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Sundsvall, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    20
    om du syftar på XUID ja jupp ja har det , det konstiga är att jag har ! i avatar editorn på saker jag låst upp tex duke nukem mahattan project och det första han säger när man går in i avatar editorn på boxen är : your avatar has changed and needs to update its clothes . to update them, sign in to xbox live

    vilket jag inte kan göra på en jtaggad box

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Sundsvall, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    20
    här är den första bilden som kommer upp
    http://imageshack.us/photo/my-images...sc00019mo.jpg/

    och här är den andra

    http://imageshack.us/photo/my-images...sc00021oc.jpg/

    om nån har nå lösning på detta så vore jag tacksam

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Jag kan tyvärr inte hjälpa dig då jag inte kan det första om det här.. hehe har inte ens en JTaggad konsol, än.
    Det jag tänkte fråga dig är var man får tag på Avatar updateringen? Är intresserad utav att ha den å min box om den inte redan finns.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Sundsvall, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    20
    kolla i http://forum.psxcare.com/support/sho...12611%29/page4 tråden rätt långt ner har swizzy en länk till den som har avatar support , jag körde den och den funka för mig

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    Jag kan tyvärr inte hjälpa dig då jag inte kan det första om det här.. hehe har inte ens en JTaggad konsol, än.
    Det jag tänkte fråga dig är var man får tag på Avatar updateringen? Är intresserad utav att ha den å min box om den inte redan finns.
    www.xbox.com sök på uppdatering så hittar du den senaste, men den flashar om din DVD så den rekomenderas INTE om du inte kör online/bara original

    http://whipland.no-ip.org/.downloads/$SystemUpdate_12625.zip <--- senaste innan den "skadliga" annars
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    www.xbox.com sök på uppdatering så hittar du den senaste, men den flashar om din DVD så den rekomenderas INTE om du inte kör online/bara original

    http://whipland.no-ip.org/.downloads/$SystemUpdate_12625.zip <--- senaste innan den "skadliga" annars
    Grymt tack ! ;D

  11. #11
    dragonslayer Guest
    Jag fick nån ruta om att min profil behövde uppdateras oxo på min JTAG burk... Flyttade usb stickan till live boxen och gick in på avatar market.. fick nån uppdatering
    i profilen... sen har jag inte sett rutan på jtagen mer... nu har jag inte koll på om den la något i system mappen på usb-stickan eller om det var själva profilen som uppdaterades

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Jag fick nån ruta om att min profil behövde uppdateras oxo på min JTAG burk... Flyttade usb stickan till live boxen och gick in på avatar market.. fick nån uppdatering
    i profilen... sen har jag inte sett rutan på jtagen mer... nu har jag inte koll på om den la något i system mappen på usb-stickan eller om det var själva profilen som uppdaterades
    Jag skulle göra samma sak om det inte vore så att min profil inte funkar på en live konsol.. så om jag vill få avatar saker att funka måste jag göra en ny profil. hacka alla mina achievements på den profilen och sedan convertera profilen till en live profil, få en månad live, gå in på avatar market ladda ner saken och sedan flytta över profilen till JTaggen.. Om du vet hur man gör allt detta (Gratis) så får du gärna hojta ;P Och sen måste jag ju convertera alla gamesaves med.. Men om du hjälper mig med detta så är jag glad.. Tyvärr så förlorar jag ju alla credits på halo Reach.. Usch den sista där var seg men det kan jag leva utan :P (jag pratar med mig själv.. scary)

    Edit: Btw om man låser upp achievements som ger avatar awards får jag awatar awarden automatiskt då? ^^

    Edit2: Alternativt så kan jag ju modda achievementsen på en ny recovery..
    Last edited by jonthe838; 2011-07-06 at 20:43.

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Sundsvall, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    20
    ja har ingen xbox live xbox så kan inte updatera , om man inte räknar min gammla jasper med flashad dvd men om ja kutar in där finns chansen den blir bannad å den chansen har ja inte lust å ta

    ja kan flasha den te stock men tror ms kan detecta det.

    ang flytta archivements så skulle ja kunna betala pengar om det fanns nå chans man kunde flytta dom till en annan profil för ja har sökt som en idiot utan svar , saves är inga problem alls

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Orcman Visa Inlägg
    ja har ingen xbox live xbox så kan inte updatera , om man inte räknar min gammla jasper med flashad dvd men om ja kutar in där finns chansen den blir bannad å den chansen har ja inte lust å ta

    ja kan flasha den te stock men tror ms kan detecta det.

    ang flytta archivements så skulle ja kunna betala pengar om det fanns nå chans man kunde flytta dom till en annan profil för ja har sökt som en idiot utan svar , saves är inga problem alls
    det enda sättet är väl att göra en ny profil och sedan låsa upp alla achievements man vill ha med hack program ;P

    Är det någon här som har ett Horizon diamond account som jag kan få låna en snabbis? om jag får det så skulle det lösa alla mina problem !

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Jag har nu hackat en ny profil med nästanexakt samma achievements som min förra profil. Den är konverterad till live och jag har nu försökt uppdatera avatar sakerna den laddar och säger att det gick bra men dem funkar fortfarande inte på min jtag. beror det på att mion jtag är 12625 och xbox 13xxx ?

    Edit: Testade att flasha 13146 men det hjälpte inte.. men nu har jag en live profil som jag kan flrsöka fixa detta..

    Edit2: det är många som säger att det bara är att logga in på en live konsol och så får man sakerna att funka.. det gäller, iaf för mig, bara avatar awards..

    BTW: Kan tipsa om ett as bra profil hack / achievement unlocker program !!!
    https://www.djekldev.co.uk/v3n3/exPE/Site/
    Last edited by jonthe838; 2011-07-08 at 08:11.

Liknande diskussioner

  1. hur ändrar man avatar!?
    By Mange_89 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-14, 12:05
  2. Avatar.
    By Henrock in forum Hjälp med messageboarden
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-11-05, 09:18
  3. Hansi:Jag kan inte ändra min avatar.
    By Nijo in forum Hjälp med messageboarden
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-02-07, 09:53

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •