Visar resultat 1 till 29 av 29

Diskussion: Nedgradera Xbox 360? - För att få Black ops att fungera

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    30
    Respekt
    14

    Nedgradera Xbox 360? - För att få Black ops att fungera

    Efter att jag uppgraderade mitt xbox 360 till det senaste uppdateringen som används för kinect så slutade bl.a Black Ops att fungera. Finns det någon möjlighet att nedgradera till versionen innan och vart kan jag få tag på den tidigare "uppdateringen"?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Shambori Visa Inlägg
    Efter att jag uppgraderade mitt xbox 360 till det senaste uppdateringen som används för kinect så slutade bl.a Black Ops att fungera. Finns det någon möjlighet att nedgradera till versionen innan och vart kan jag få tag på den tidigare "uppdateringen"?
    Det går inte, vilken version är det du har mer exakt? 2.0.12625.0 eller 2.0.13146.0? har du den första av dessa 2 kan du uppdatera till LT+ 1.0 eller senare så får du spelet o funka igen, om du har den senare av dom får du vänta på LT+ 1.9
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Jag har dashboard 2.0.12611.0, en uppdatering jag gjorde för att få kinnect att funka. Antar att jag därmed inte kan spela alla nya spel heller. Finns det inget man kan göra för att få igång spelen utan att behöva flasha?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bluebulls84 Visa Inlägg
    Jag har dashboard 2.0.12611.0, en uppdatering jag gjorde för att få kinnect att funka. Antar att jag därmed inte kan spela alla nya spel heller. Finns det inget man kan göra för att få igång spelen utan att behöva flasha?
    har du 2.0.12611.0 är inte AP25/AP2.5 ett problem för dig med COD Black Ops/Modern Warfare2...

    Du kan spela alla dom senaste spelen om du ser till att uppdatera din flashning till iXtreme LT+ och din dashboard till 2.0.12625.0 och inte senare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    har du 2.0.12611.0 är inte AP25/AP2.5 ett problem för dig med COD Black Ops/Modern Warfare2...

    Du kan spela alla dom senaste spelen om du ser till att uppdatera din flashning till iXtreme LT+ och din dashboard till 2.0.12625.0 och inte senare...
    Så för att spela nya spel som exempelvis L.A Noire så måste jag först och främst uppdatera dashboard samt flasha till ixtreme LT+? Det går inte att uppdatera dashboarden och sedan på något sätt patcha spelen så man slipper flasha?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bluebulls84 Visa Inlägg
    Så för att spela nya spel som exempelvis L.A Noire så måste jag först och främst uppdatera dashboard samt flasha till ixtreme LT+? Det går inte att uppdatera dashboarden och sedan på något sätt patcha spelen så man slipper flasha?
    AP25/AP2.5 kan du inte patcha bort, sorry mate... L.A. Noire är inte ett av AP25 spelen så det ska fungera om du har iXtreme LT...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    AP25/AP2.5 kan du inte patcha bort, sorry mate... L.A. Noire är inte ett av AP25 spelen så det ska fungera om du har iXtreme LT...
    Ok, då får jag försöka flasha igen då.. Har en Liteon med ixtreme, köpte den flashad från psxcare. Behöver jag egentligen en massa saker t.ex connectivity kit osv då den redan är flashad?

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    30
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det går inte, vilken version är det du har mer exakt? 2.0.12625.0 eller 2.0.13146.0? har du den första av dessa 2 kan du uppdatera till LT+ 1.0 eller senare så får du spelet o funka igen, om du har den senare av dom får du vänta på LT+ 1.9
    Just nu har jag denna: 2.0.12625.0.
    Mitt Xbox 360 är bannat och jag brukar alltid patcha till wave 3 innan jag bränner ner spelen. Men efter uppdateringen så slutade alltså Cod: Black Ops att fungera. Jag laddar ned uppdateringar från nätet till mitt usb och uppdaterar därifrån.

    LT+ 1.0 etc förstår jag mig inte på. Troligtvis något som kostar att göra hos Psxcare, inget jag helst vill göra alltså då. Det enda jag vill är att få tag på gamla uppdateringen och köra via usb igen, ganska enkelt! Men nu säger du att det inte är möjligt, är du säker på det? =(

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Shambori Visa Inlägg
    Just nu har jag denna: 2.0.12625.0.
    Mitt Xbox 360 är bannat och jag brukar alltid patcha till wave 3 innan jag bränner ner spelen. Men efter uppdateringen så slutade alltså Cod: Black Ops att fungera. Jag laddar ned uppdateringar från nätet till mitt usb och uppdaterar därifrån.

    LT+ 1.0 etc förstår jag mig inte på. Troligtvis något som kostar att göra hos Psxcare, inget jag helst vill göra alltså då. Det enda jag vill är att få tag på gamla uppdateringen och köra via usb igen, ganska enkelt! Men nu säger du att det inte är möjligt, är du säker på det? =(
    ja, jag är 110% säker på det, Microsoft är inte dumma... dom har gjort det omöjligt att backa tillbaka...

    Citat Original inlägg av bluebulls84 Visa Inlägg
    Ok, då får jag försöka flasha igen då.. Har en Liteon med ixtreme, köpte den flashad från psxcare. Behöver jag egentligen en massa saker t.ex connectivity kit osv då den redan är flashad?
    För att flasha om DVD'n måste du antingen lämna in den till oss på PSXCare eller ha en kompatibel dator för att flasha om med... du bör också ha ett CK3 eller liknande då det är mycket lättare och säkrare då, om du kör med 360'n som strömkälla riskerar du bränna moderkortet om du inte ser till att chassit är kopplat till datorns chassi (insidan)

    Du behöver då också ha nyckeln om du har iXtreme LT 1.0 eller senare...
    Last edited by Swizzy; 2011-06-08 at 16:56.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    30
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ja, jag är 110% säker på det, Microsoft är inte dumma... dom har gjort det omöjligt att backa tillbaka...



    För att flasha om DVD'n måste du antingen lämna in den till oss på PSXCare eller ha en kompatibel dator för att flasha om med... du bör också ha ett CK3 eller liknande då det är mycket lättare och säkrare då, om du kör med 360'n som strömkälla riskerar du bränna moderkortet om du inte ser till att chassit är kopplat till datorns chassi (insidan)

    Du behöver då också ha nyckeln om du har iXtreme LT 1.0 eller senare...
    Men om man formaterar hårddisken då? Hur blir det då?
    Flashning osv kan jag inte mycket och skulle som sagt helst inte vilja lämna in den.

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    För att flasha om DVD'n måste du antingen lämna in den till oss på PSXCare eller ha en kompatibel dator för att flasha om med... du bör också ha ett CK3 eller liknande då det är mycket lättare och säkrare då, om du kör med 360'n som strömkälla riskerar du bränna moderkortet om du inte ser till att chassit är kopplat till datorns chassi (insidan)

    Du behöver då också ha nyckeln om du har iXtreme LT 1.0 eller senare...
    En kompitabel dator har jag, då jag flashat en hel del gånger förrut, men då handlade det om hitachi och samsung. Men jag har då aldrig kopplat chassit till datorns chassi och har lyckats klara mig undan några skador förr. Risken är väl knappast större att moderkortet skadas när jag flashar en liteon antar jag?

    Men någon nyckel har jag ju inte då jag köpte xboxet färdigflashat från er på psxcare. Och det är väl inget ni lagrar?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bluebulls84 Visa Inlägg
    En kompitabel dator har jag, då jag flashat en hel del gånger förrut, men då handlade det om hitachi och samsung. Men jag har då aldrig kopplat chassit till datorns chassi och har lyckats klara mig undan några skador förr. Risken är väl knappast större att moderkortet skadas när jag flashar en liteon antar jag?

    Men någon nyckel har jag ju inte då jag köpte xboxet färdigflashat från er på psxcare. Och det är väl inget ni lagrar?
    Det betyder inte att den är kompatibel med Liteon, Samsung är väldigt förlåtande med vilken chipset man har, Hitachi är mer kräsen men det är inte alltid det chipset som funkar med hitachi funkar även till liteon...

    Risken är densamma, men rätt vad det är händer det och det är inget man fixar bara sådär...

    Vi sparar nycklarna ett tag, inte i all evighet... om du ger oss serienummret på läsaren kan vi ta fram nyckeln om den inte försvunnit i hanteringen någonstans...

    Citat Original inlägg av Shambori Visa Inlägg
    Men om man formaterar hårddisken då? Hur blir det då?
    Flashning osv kan jag inte mycket och skulle som sagt helst inte vilja lämna in den.
    då blir du av med dina sparningar och din profil samt eventuellt extra material du köpt på Xbox Live... inget annat händer...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det betyder inte att den är kompatibel med Liteon, Samsung är väldigt förlåtande med vilken chipset man har, Hitachi är mer kräsen men det är inte alltid det chipset som funkar med hitachi funkar även till liteon...

    Risken är densamma, men rätt vad det är händer det och det är inget man fixar bara sådär...

    Vi sparar nycklarna ett tag, inte i all evighet... om du ger oss serienummret på läsaren kan vi ta fram nyckeln om den inte försvunnit i hanteringen någonstans...
    Jag hittar inget serienummer. Men det står MS Part No:X800474-008 PLDS Part No:3B41216031

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    30
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det betyder inte att den är kompatibel med Liteon, Samsung är väldigt förlåtande med vilken chipset man har, Hitachi är mer kräsen men det är inte alltid det chipset som funkar med hitachi funkar även till liteon...

    Risken är densamma, men rätt vad det är händer det och det är inget man fixar bara sådär...

    Vi sparar nycklarna ett tag, inte i all evighet... om du ger oss serienummret på läsaren kan vi ta fram nyckeln om den inte försvunnit i hanteringen någonstans...



    då blir du av med dina sparningar och din profil samt eventuellt extra material du köpt på Xbox Live... inget annat händer...
    Men inte uppdateringen?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Shambori Visa Inlägg
    Men inte uppdateringen?
    of course not, den ligger ju på moderkortet... hur ska maskinen annars funka?!

    Citat Original inlägg av bluebulls84 Visa Inlägg
    Jag hittar inget serienummer. Men det står MS Part No:X800474-008 PLDS Part No:3B41216031
    Streckkoden = serienummret?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    D608cg84781401c1q

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du vill alltså att vi skriver din DVDKey öppet här? tokig?? maila oss istället så får du din key om jag hittar den i "databasen"
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ääh ham har ändå gett microsoft sitt serienummer för maskin/läsare så han är lika rökt iaf
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ääh ham har ändå gett microsoft sitt serienummer för maskin/läsare så han är lika rökt iaf
    Äh vadå, vad kan hända? Jag spelar ändå aldrig online så något sådant problem har jag ändå inte.

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    OK, nu har jag fått nyckeln av er, tack för den! Men nu när jag ska följa guiden för att flasha med jungleflasher så blir jag lite osäker på hur jag ska göra då jag redan har nyckeln. Steg 1-5 behöver jag ju inte bry mig om, men på steg 6 antar jag att jag ska välja "load from dump files" istället för "get key...." och sedan fortsätta att göra som i steg 7-11?

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bluebulls84 Visa Inlägg
    OK, nu har jag fått nyckeln av er, tack för den! Men nu när jag ska följa guiden för att flasha med jungleflasher så blir jag lite osäker på hur jag ska göra då jag redan har nyckeln. Steg 1-5 behöver jag ju inte bry mig om, men på steg 6 antar jag att jag ska välja "load from dump files" istället för "get key...." och sedan fortsätta att göra som i steg 7-11?
    fick du firmware filerna eller bara nyckeln? chansar på att du fick alla filerna... då laddar du bara dummy.bin som source och kör på med stegen efter att du har dumpat
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Nu tror jag att jag lyckats med flashingen. Förr var jag tvungen att patcha spelen med pffomatic pga olika wave hit och dit. Måste jag fortfarande göra det med alla spelen?

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bluebulls84 Visa Inlägg
    Nu tror jag att jag lyckats med flashingen. Förr var jag tvungen att patcha spelen med pffomatic pga olika wave hit och dit. Måste jag fortfarande göra det med alla spelen?
    Nej, du behöver inte använda dig av PPF-O-Matic eller någon annan form av Wave patchning då den senaste versionen inte har några wave spärrar, däremot bör du kolla spelen med ABGX360 så att spel som ska ha AP25 får det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    däremot bör du kolla spelen med ABGX360 så att spel som ska ha AP25 får det
    Men har inte det med online spelande att göra, eller är det något man måste göra för att ens få spelen att starta?

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bluebulls84 Visa Inlägg
    Men har inte det med online spelande att göra, eller är det något man måste göra för att ens få spelen att starta?
    ABGX360 hade tidigare enbart att göra med online spelande och eventuellt fixa till stealth som var åt helvete... men AP25... spelen funkar inte i huvudtaget om du saknar dom värdena på skivan... därav måste du tyvär köra ABGX360 för att få in detta på skivan om det inte redan finns där...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ABGX360 hade tidigare enbart att göra med online spelande och eventuellt fixa till stealth som var åt helvete... men AP25... spelen funkar inte i huvudtaget om du saknar dom värdena på skivan... därav måste du tyvär köra ABGX360 för att få in detta på skivan om det inte redan finns där...
    Ok, vad bra då vet jag det.

  27. #27
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    En till fråga bara Gör det något om man mot förmodan skulle patcha ett spel med ABGX360 även fast det inte behövdes eller om någon redan hade patchat spelet?

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bluebulls84 Visa Inlägg
    En till fråga bara Gör det något om man mot förmodan skulle patcha ett spel med ABGX360 även fast det inte behövdes eller om någon redan hade patchat spelet?
    ABGX360's patchningar är SAFE, programmet är till för att göra allting så säkert som möjligt... så att patcha med ABGX360 är inga problem oavsett om det behövs eller ej
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #29
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Härligt att höra Tack!

Liknande diskussioner

  1. Xecuter xDrive SD kit (white or Black) for Xbox 360
    By allewii in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-16, 15:21
  2. nedgradera 3.51
    By killerskillers in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 18:04
  3. Filer från xbox till xbox. Får det inte att fungera!
    By mufflon in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-03, 20:37
  4. Hur får man subtitle att fungera i sin xbox
    By wembrand in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-03, 12:02
  5. Spel i Xbox HD slutat fungera...
    By Benji_Boy in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-04-18, 20:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •